BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 16:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: GdaĂąsk
ostatnio pojawiły mi sie dość duże luzy w układzie kierowniczym czy jest opcja żeby to w prosty sposób wyregulować? gdzieś juz czytałem ze jest jakaś srubka na maglownicy przez którą to się reguluje czy w e39 też taka jest??? jeśli tak to gdzie???

_________________
WszĂŞdzie dobrze ale w BMW najlepiej !!! :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ale ten luz jest na maglownicy na pewno?
a może na drążkach kierownmiczych?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: GdaĂąsk
napewno nie na drążkach tez tak myślałem ale dziś byłem na diagnostyce i nie mam tam luzu więc zostaje tylko maglownica :kwasny:

_________________
WszĂŞdzie dobrze ale w BMW najlepiej !!! :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
diagnostyka nie musi pokazać luzu na jabłuszkach drążków kierowniczych, ja bym proponował wymienić jednak te drążki całe (koszt ok. 200 zł/szt) i wyeliminować albo luz, albo drążki jako jego przyczynę, bo maglownicę zawsze zdążysz wymienić
uzywana to koszt ok. 1500, nowa ok. 6000 :)

o śrubce nic nie wiem

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: GdaĂąsk
hmm to mnie nie pocieszyles z tą maglownicą hehe a jakby co jest możliwość jej regeneracji?

_________________
WszĂŞdzie dobrze ale w BMW najlepiej !!! :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
coś tam niektórzy kombinują, ale ja słyszałem, że istnieje taka możliwość tylko w przypadku wycieków, a luzu już nie

może ktoś inny wie coś na ten temat

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli masz luzy na kierownicy w stylu że nią kręcisz a koła się nie ruszają to raczej drążki nie mają nic do tego, jakby na nich były luzy to by stukało, pukało czasem by może kierowca przeskoczyła ale przy takich luzach to napewno by na szarpakach wyszło że są do wymiany bo by latały we wszytskie strony ! W E39 jest maglownica i niestety żadnej magicznej śrubki niema :( A maglownice w E39 padają jak muchy :) to jeden z mankamentów E39. Podjedź dla pewności sprawdzić w jakmś serwisie który się zajmuje BMW czy to napewno maglownica a jeżeli tak to chyba najlepiej poszukać drugiej bez luzu bo po regeneracji niektóre jeżdżą i jężdżą i nic się z nimi nie dzieje a inne padają po paru miesiącach, widocznie od fachowców to zależy.

Pzdr

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
MAJSU_WuWuA, na szarpakach w e39 raczej nic nie wykaże już parę razy byłem na szarpakach i stwierdzili że jest ok a jak podniosłem Bunię , zdjąłem koło i ruszyłem tarczą to od razu było widac że końcówka drążka , a Jabłuszka przy drążkach na szarpakach w e39 raczej nie do wykrycia .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 06:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: GdaĂąsk
dzieki za rade. czeka mnie wymiana amorków wieć wtedy lukne czy drążki są ok. pozdro

_________________
WszĂŞdzie dobrze ale w BMW najlepiej !!! :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 21 grudnia 2015, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
wygrzebuję temat:
ja u siebie słyszę głuche łupanie przy jeździe po nierównościach typu połatany asfalt, koleiny. Obstawiałem drążek stabilizator ale wszytko tam idealnie. Zaznaczę, że nie odczuwam żadnych luzów na kierownicy i precyzjnie można autem kierować, tyle, że odczuwam cąły czas minimalne ściąganie w jedną stronę (ciśnienia idealne, auto niebite, wszytskie wahacze i tuleje czy swożnie jak nowe)
Auto na podnosnik, poszarpałęm energicznie za koła i słychać stuki bardzo wyraźnie. Drugi koleś trzymał rękami oba przeguby przy maglu i czuł stuki po obu stronach, ale wyraźniej po stronie szarpanego koła. Ja podobnie to odebrałem. Więc wskazywałoby raczej na te przeguby. Ale dziwna sprawa bo szarpiąc za koło skręcone (wiekszy moment siły na magiel) czuć jak cały przegób lata góra-dół. Po uwieszeniu sie na przegubie stukanie mocno cichnie, ale próbując szarpnąć za przegub tylko rekami wszystko stoi jak zabetonowane. I teraz pytanie czy to tylko przeguby czy tuleje ślizgowe na wyjsciu z magla?

Pytanie dodatkowe: jeżeli są to wyklepane tuleje końcowe czy po odkręceniu drążków można je wyciagnać bez zrzucania magla i wyciągania listwy zębatej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 25 grudnia 2015, 12:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
podnosisz samuchud i rece na kole godz 10 i 5 szariesz kolem wtedy najlepiej wyczyc luz bo na szarpakach kola sa obcjazone i nie zawsze widac luzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 25 grudnia 2015, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Częsty objaw zużycia magla , najlepiej wyciągnąć i dać do regeneracji

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 26 grudnia 2015, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
W programie motoryzacyjnym na TVNie mówili.że luzy na maglownicy sprawdza sie na włączonym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 09:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Burza123 napisał(a):
W programie motoryzacyjnym na TVNie mówili.że luzy na maglownicy sprawdza sie na włączonym silniku.
Przy tych luzach to czy włączony czy wyłączony nic nie zmienia ,a to co mówili to chodzi im o przekładnie taką jak masz np.e39 v8

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 11:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Cytuj:
podnosisz samuchud i rece na kole godz 10 i 5 szariesz kolem wtedy najlepiej wyczyc luz bo na szarpakach kola sa obcjazone i nie zawsze widac luzy

.. no właśnie tak zrobiłem. Przecież nie szarpaki na stacji... :)

Teraz sa mrozy i efekt stukania sie bardzo wzmógł. Gumy chyba stwardniały. Stuki teraz słychać raz pojedynczo raz w krótkich seriach i to bardzo wyraźne jakby juz metal w metal walił. Jeszcze mam podejrzenia co do kolumn mcpersona i mocowań na poduszkach z łożyskami. Jadę pomalutku po nierównych płytach i słychać, jadę po krzywym asfalcie i słychać to samo. Nic nadal nie przenosi sie na kierownice a zapewniam że ręce mam czułe :) ! Auto stojące na ziemi ma cały układ napięty, czy wystarczy je podnieść do góry, żeby koło zawisło, czy trzeba ściągnąć sprężyne ściagaczami i wtedy poszarpać kolumną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Ja bym zwrócił uwage tak jak pisałeś na górne zawieszenie amortyzatora ale również na najtańszy w tej całej zabawie element a mianowicie na gumy drążka stabilizującego.
Aby je sprawdzić trzeba jechać do punktu diagnostycznego ,podnieść delikatnie przód za silnik tak aby naprężenia na zawieszeniu były jak najmniejsze i dwoma rękoma energicznie szarpać za drążek stabilizacyjny .
U mnie sprawdzenie zawiechy kosztuje 20,- a dwie gumy niecałe 30,- tak wiec możesz bez jeżdżenia wymienić sam i stwierdzić czy to to.
Jesli będą to te gumy ,to po ich wymianie nie trzeba jechać na ustawienie zbieżności.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Stabilizator najłatwiej sprawdzić na kanale, jedna osoba do kanału a druga osoba buja autem na boki, i sprawdzasz czy guma wywalona czy łączniki które to częściej się psują niż gumy

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Obstawiam luzy na maglownicy, ewentualnie luz na drążku kierowniczym. Odkręcisz go bez problemu tylko musisz kluczem przytrzymać listwę w maglownicy.
Poduszki stabilizatora nie będą walić, chyba że już ich tam nie ma.
Według mojej opinii auto po wymianie tych poduszek stało się bardziej zwarte i lepiej się prowadzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] luzy w układzie kierowniczym
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 15:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Pojechałem do znajomego na podnośnik i poszarpaliśmy za drążki. Stuki słuchać bardziej z prawej, zdjąłem tam gumowa osłonę i przegub wygląda bardzo ładnie, bez luzu, sporo smaru, czysto. Listwa błyszczy i żadnej, tyle co widziałem. Wyszło, że listwa ma luz w pionie na tulei prowadzącej. Wzdłużnego luzu nie wyczuwam. Na logikę prawa jest bardziej wystukana bo jest dalej od zębatki, która stanowi 3 punkt podparcia listwy.
Gumy stabilizatora wyglądają jak nowe chociaż są oryginalne. Końcówki wszystkie również bez luzów :)

Patrząc na stan magla zaryzykowałbym dorobienie albo kupienie nowych tulei i ich wymianę. Tuleje są z tworzywa i prędzej one się uklepią niż listwa. Auto ma raptem 140 tys przebiegu, ale jakiś czas jeździ na laczkach 245 z przodu :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL