BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 15:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wielki problem z czyszczeniem soczewek/świateł. HELP !
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Witam,

A więc po kolei :

Zabrałem się do wymiany szkła świateł krótkich (miałem pęknięte), przy okazji pomyślałem sobie że przeczyszcze odrazu soczewki bo napewno są brudne - i tu pojawiły sie kłopoty...

Szkło reflektora było wklejone, musiałem je powyłamywać po kawałku później wyskrobać pozostałe reszki. Szkła kupiłem na allegro (jakieś zamienniki)

http://moto.allegro.pl/item185072611_bm ... trzne.html

Włożyłęm na przymiarke te szkło, ale nie pasuje idealnie, tzn z jednej strony nie wchodzi dokładnie w rowki - ale to najmniejszy szczegół.

Wyczyściłem soczewke zmontowałem to żeby miało ręce i nogi, zapaliłem światła i rezultat olśniewający... Ale na tym się skończyło...

Po chwili zauważyłem ze cały reflektor a raczej wewnętrzna część ma spory luz którego nie mogę zlokalizować :( Myślałem że coś połamałem ale nic takiego nie zauważyłem, starałem się zlokalizować luz ale nie udało się, więc pomyślałem ze zdejmę kratki, odkręciłem dwie górne śrubki i znów problem dół nie chce puścić, nie wiem gdzie coś go trzyma :( :( :(

Po 5 godzinach walki pomyślałem sobie że wezmę się za drugą stronę. Odkręciłem dwie (2) z trzech (3) śrubek i trzecia za ch*** nie chcę puścić :(:( Lałem na to WD40 z rozpaczy Coca Colę z Hopa ( ;) ) nic nie pomogło !!! Buma stoi rozebrana, a ja nie wiem co robić... Jestem lekko podłamany bo niby z dwu godzinnej naprawy siedziałem do 23 w garażu i ponisłem porażkę :(

Teraz wielka prośba o pomoc:

1. Gdzie szukać luzu lub jak ściągnac kratki - gdzie szukac jakiś mocowań (domyślam się że z dołu)...

2. Czy szkło lepiej uszczelnić jakimś klejem/sylikonem ?

3. Czym odkręcić toporną śrubę ? Już mam takie odciski od kręcenia że nie mam siły trzymac śrubokrętu...

Bardzo proszę o pomysły jakieś schematy/rysunki foto-story...

Pozdrawiam
Poległy domowy mechanior...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
widzę ze temam lezy :( ja tez mam podobny problem i zastanawiam sie nad kupnem kpl lamp z allegro odrazu z ringami 790 zl :hyhy:

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
reflektory z kazdej strony są osadzone na wspólnych ramkach bazowych .
Każdy z nich jest umocowany w trzech punktach za pomocą szpilek z kulistymi zakończeniami osadzonymi w plastikach ; 1 nieruchoma , druga do regulacji poziomej , trzecia do regulacji pionowej ( silniczek )
Prawdopodobnie luz jest spowodowany , połamanym jednym lub wszystkimi ,plastikami w których są osadzone końcówki szpilek .
Aby ściągnąć ramkę bazową ze wszystkim badziewiem należy pokolei postępować ;
-zdemontować osłony świateł pod maska ( jeśli są).
-wyjąć wtyczki długich ,krutkich ,pozycyjnych i kierynkowskazów
-zdemontować kierunkowskazy które są przykręcone po jednaj śrubie do wewnętrznego błotnika oraz po dwie do ramki bazowej od wewnątrz pod maską
-zdemontować cały gril czyli cały metalowy obrys pod światłami i naokoło nerek , a w tym celu należy powciskać zapadki pod kierunkowskazami(otwory na śrubokręt) oraz wszystkie podobne koło nerek i jeszcze chyba gdzieś w połowie między nerkami a kierunkiem.
-odkręcamy wkręt na zespoleniu grila z błotnikiem
-odkręcamy plaskikowe kołki nad reflektorami
-wyciągamy kratki
-i mamy jak na dłoni wszystkie 4 śruby na około każdej ramki bazowej.
Przy sprawnych palcach nie ma potrzeby ściągania nerek jednak należy uważać aby coś nie pękło lub sie nie skrzywiło.
Właśnie rozbierałem w zeszłym tygodniu u mnie , bo podmianiałem migacze na dymione i chciałem robić lampy na bleck hella , i dałem sobie siana narazie z blackiem ponieważ miałem nadzieję że rozkleję lampy , jednak olałem sprawę gdyż jest za duże ryzyko pęknięcia kloszy a nie mam narazie zapasowych.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
mcgiver jest sposób na te klosze by nie pękły >>poprostu garnek i gorąca woda klej powinien puscic<< nie próbowałem tego ale tak słyszałem bo tez zamiezałem se black helle sprawic dodatkowo jest koles na forum który robi gotowe krzyze :hyhy:

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
pawik83 napisał(a):
mcgiver jest sposób na te klosze by nie pękły >>poprostu garnek i gorąca woda klej powinien puscic<< nie próbowałem tego ale tak słyszałem bo tez zamiezałem se black helle sprawic dodatkowo jest koles na forum który robi gotowe krzyze

ja prubowałem grzać ale uwierz mi że ten klej to jest coś w stylu żywicy który twardnie w procesie polaryzacji , i temperatura go nie rusza, owszem są kleje cos w rodzaju silikonu który mięknie przy grzaniu ale nie ten.
A co do kolesia z forum to mam krzyże od niego i rozmawiałem z nim 20 min przez telefon i twierdzi że da sobie z tym radę więc możliwe ze mu to zlece bo twierdzi że kupuje lampy zeby mieć na wymiane i mi je przyśle bo ja nie moge być bez auta kilka dni.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL