m52tu b28Chłopie cały ten układ to żadne czary, normalna elektronika
W momencie kiedy sterownik wykryje wypadanie zapłonu na danym cylindrze to odłącza go aby uniknąć uszkodzenia komory spalania, po skasowaniu błędu układ zostaje aktywowany ponownie, a że wypadanie nie ustępuje to ponownie wyłącza dany cylinder.
Nie wnikam już co robiłeś w celu zdiagnozowania usterki, ale należałoby:
-Wymienić/zamienić świece zapłonową
-wymienić/zamienić cewkę zapłonową
-sprawdzić przejście/ciągłość przewodu z pinu E9 sterownika ECU (sterowanie cewki)
-sprawdzić przejście/ciągłość przewodu z pinu C36 sterownika ECU (sterowanie wtryskiwacza)
-zmierzyć napięcie zasilania wtryskiwacza i cewki danego cylindra (zasilanie wtryskiwacza to
bodajże czerwono-biały przewód)
-wymienić zamienić wtryskiwacz benzyny
Jeżeli auto posiada instalację LPG zakręcić zawór na zbiorniku, ponieważ reduktor bądź listwa gazowa potrafi puszczać podając dodatkowe paliwo i cyrk jak opisany powyżej gotowy.
Podłącz auto pod porządny sprzęt diagnostyczny i podaj konkretne kody błędów bez jakichś durnych tłumaczeń. (np
P0304 co oznacza przerwę zapłonu cylindra nr 4)
Niektóre testery posiadają błędy podczas tłumaczenia a kod jest kod i się nie zmienia.
P.S. Zanim zabierzesz się za demontaż listwy wtryskowej spróbuj pomierzyć rezystancję wtryskiwaczy benzyny, powinna być jednakowa na wszystkich cylindrach, zasilanie +12V wtryskiwaczy jet oddzielne dla wtrysków 123 i 456 może jest za słaby styk, na chwile można dać prosto z akumulatora, nic się nie zepsuje, zarówno cewka jak i wtryskiwacz pracuje dopiero po podaniu impulsu "masy" z komputera/sterownika.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG