BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Śląskie
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
no właśnie czuć że coś mocno paliwem po odpaleniu z wydechu, mi się wydaje że normalne spalanie dla 6 garów jak na takie odcinki, wcześniej robiłem takie same odcinki silnikiem m43tub19 1,9 105km i palił 12-13

więc pod kompem błędów nie było, to jakie te czujniki sprawdzić? zmierzyć kompresję czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego jak cię dopiero ciągniemy za język to zaczynasz podawać istotne informacje... :hyhy: to b. krótkie trasy,wręcz szkoda silnika...nie tylko paliwo,ale przede wszystkim silnik jest cały czas niedogrzany i wskutek różnicy temp. skrapla się para wodna co podnosi poziom oleju... trzeba czasami przejechać się po trasie ,dogrzać silnik,a woda wyparuje.To jest problem ogólny np. padają akumulatory.Ja do pracy mam trochę dalej 8 km i podobną sytację dlatego od czasu do czasu jadę w trasę inaczej trzeba często wymieniać olej...A olej do tego silnika to pelny syntetyk ja leję 5W40 Liqui Moly

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba podłączyć się pod dobrego kompa i na live data zobaczyć jak pracują sondy i przepływomierz
kompresję mierzy się w cylindrach
ale u ciebie problemem jest za duża dawka paliwa której silnik nie przepala
a przy słabych pierścieniach jest ono zmywane do miski olejowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Takie spalanie na 2km w mieście przy temp. rano ok 0-4 st to raczej w normie.Przejedż się dalej ,wyzeruj BC, spalanie szosowe przy w miarę spokojnej jeżdzie do 120km/h powinno być poniżej 8 l. Po takiej jeżdzie sprawdż układ chłodzenia czy dolny wąż masz gorący czy zimny? o ile wzrasta poziom płynu w zbiorniczku i czy załącza się visco? dobrze to wszystko wiedzieć

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Śląskie
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
Już mówię jak to wygląda, po trasie dolny wąż jest ciepły, czyli tak jak być powinno? Tak spalanie w trasie 500km załadowane 4 os, dość dynamicznie 8,5l.
już wyjaśniam jak to wygląda, raz w miesiącu robię trase ok 1000km, a tak przez miesiąc jeżdże tylko po mieście 2-3km. po prostu studiuję na mazurach, mieszkam na śląsku, a tu nawet nie ma gdzie pojechać, takiej potrzeby itd.

ale czy to aż tyle tej pary by się skraplało, jak to? ze spalaniem wiem, że w normie.

aha oba oleje 15w50 i 10w60 to pełne syntetyki do silników sportowych.

po rozgrzaniu silnika, poziom w zbiorniczku wzrasta, jest wtedy taki jaki powinien być 3cm nad wlewem, z rana jak sprawdzę to jest wtedy poniżej wysokości wlewu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 19:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Jak masz tego typu watpliwosci to by je rozwiac proponuje spuscic olej. Jesli sie okaze ze nie ma w nim wody czyli bedzie czysty bez "kawy z mlekiem" to sprawdzilbym czy olej smierdzi paliwem.jesli nie to wydaje mi sie ze nie ma powodow do obaw Sprawdzilbym pozniej polaczenia wezy i dokrecil op 0.5 obrotu na opaskach tak profilaktycznie i nie ma mozliwosci by gdzies wyciekalo no chyba ze w uszczelce bedzie nieszczelnosc lub w glowicy to juz wiesz kto ma sprawna. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 06:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Śląskie
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
ok no rozumiem, ale w jakiś sposób musi tego oleju przybywać :? czy zwyczajnie może zwiększać objętość jak rozgrzany jest? a i jeszcze jedna sprawa, czy jak by się płyn dostawał do oleju to musiałbym mieć nalot pod wlewem oleju nawet po zrobieniu trasy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 09:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
czy z tłumika wydobywa się biały dym?
jeśli tak to uszczelka prawdopodobnie
jeśli tylko na zimnym lub deszcz to normalne gdy katalizator już nieco niedomaga ;)
poza tym sprawdx dokładnie na zimnym silniku a do chłodnicy możesz wlac jakiś uszczelniacz lub sprawdzić szczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Śląskie
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
więc tak, z rana zawsze coś tam przy przygazowaniu mocniejszym wydobędzie się białego dymu, ale na jałowym nic nie dymi, jak zejdzie z niebieskiego pola to nic nie dymi (no ale w takie temp. z rana to normalne chyba) ok 3,4 stopnie (mazury)
druga sprawa, to to, że dzisiaj z rana odkręciłem wlew, nic nie było żadnego osadu, natomiast po rozgrzaniu silnika do 90 stopni i odkręceniu wlewu tak jakby trochę osadu pod korkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL