BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, splanowałem, sprawdziłem i zrobiłem głowice itd. (koszt 1500zł), odpowietrzyłem dobrze układ chłodzenia, wymieniłem pompę wody i termostat a przewody od chłodnicy nadal się pompują, jest też po ostrzejszej jeździe delikatny biały osad na korku wlewu oleju (bardzo delikatny) czyli to samo co przed remontem.
Co się dzieje?
Co robić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A po co coś z tym robić ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Bobby_Valentino napisał(a):
A po co coś z tym robić ?
niewiem. Chyba nie powinno tak być i chcę naprawić??
Wcześniej miałem tak samo i mechanik powiedział ze uszczelka pod głowicą do wymiany, zresztą na forum też mi tak powiedziano. Wymieniłem uszczelkę, przejechałem około 200 km bardzo spokojnie, było dobrze. Dzisiaj trochę mocniej depnąłem (przez chwilę przeciągnąłem na drugim biegu do 5 tys i jak wykręcałem to na jedynce przez chwilę do odcinki, potem już normalnie) samochód się rozgrzał do normalniej temp otwieram maskę patrze a tu twarde przewody, odkręcam korek wlewu oleju a tam taki malutki biały osad ( jak jechałem wczoraj spokojnie to go nie było mimo to że zrobiłem wczoraj ponad 100 km a dzisiaj tylko 5 km :suchy: )

Czyżby znowu uszczelka padła??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 75
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Wymień sobie korek wlewu płynu może nie puszczać i pompuje węże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
A skąd ten biały osad na korku oleju (taka delikatna biała maź) ??
Woda poszła do oleju przez to ze węże się napompowały i powstało duże ciśnienie?
Zniszczyło uszczelkę pod głowicą, czy nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Na krótkich dystansach się takie coś robi. Jak chcesz to zmieniaj znowu uszczelkę po paru forumowych łebków ci tak powiedziało.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Glowica byla sprawdzona na szczelnosc?? A jak wyglada plyn chlodniczy?? nie ma syfu (majonez, olej)?
Cisnienie z ukladu chlodzenia nie wydmucha nowej uszczelki pod glowica, predzej ciesnienie sprezania w komorze spalania i to stara uszczelke...
Weze sie pompuja gdy uklad chlodzenia zapcha np olej, pompuja sie, pompuja, po czyms ktorys wybucha (wiem bo bawilem sie tak 6-garowa z peknieta glowica, tylko ze miala mega wielkie pekniecie)
Masz male pekniecie w glowicy, bo przeciez nie w bloku, a jak nie to nie wiem.
Masz majonez pod korkiem oleju, a gdzie moze sie zmieszac olej z ciecza chlodzaca jak nie w bloku lub glowicy??

Widziales stara uszczelke?? cos z nia bylo nie tak??
Moze mechanior nie dokrecil glowicy?? Tyle kasy wydac?? o ja :zdziwko:
Moze lepiej kupic M50B25??

Ps. Za 1000km pewnie bedzie sam majonez.
Nie jestem mechanikiem tylko mialem pare silnikow ale majonez nie robi sie od uszczelki pod glowica.
Skad jestes?? Bo w warszawie to moglbym Ci kogos polecic kto ogarnia temat...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
White-black napisał(a):
Woda poszła do oleju przez to ze węże się napompowały i powstało duże ciśnienie?
Zniszczyło uszczelkę pod głowicą, czy nie?

tak jak pisalem ja jechalem takim sprzetem i cisnienie to pierwsze co rozerwalo waz przy cybancie i pod maska byl mega syf

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Pablo325i napisał(a):
Glowica byla sprawdzona na szczelnosc??
- tak i okazała się szczelna, dodatkowo zrobione zostały zawory i płaszczyzna.
Pablo325i napisał(a):
Masz male pekniecie w glowicy
- napewno nie ma pęknięcia bo było sprawdzane
Pablo325i napisał(a):
Widziales stara uszczelke?? cos z nia bylo nie tak??
Widziałem, wyglądała całkiem nieźle
Pablo325i napisał(a):
Moze mechanior nie dokrecil glowicy?? Tyle kasy wydac??
Może i nie dokręcił, ale zarzekał sie że dokręcił idealnie. Tyle kasy wydałem bo zrobiłem głowicę na cacy i wymieniłem jeszcze kilka rzeczy takich jak pompa wodna termostat i wszystkie uszczelki.
Pablo325i napisał(a):
Ps. Za 1000km pewnie bedzie sam majonez
- nie będzie bo wcześniej tak miałem i jeżdziłem sporo i raz majonez był a raz nie (taki bardzo delikatny że prawie go nie widać, nie taki wielki jak przy walniętej uszczelce. Ale mechanik powiedział że to początki walniętej uszczelki.)
Pablo325i napisał(a):
Skad jestes??
okolice Radomia
Bobby_Valentino napisał(a):
Na krótkich dystansach się takie coś robi.
właśnie zauważyłem, i przeważnie jak się przyciśnie bardziej pedał gazu na zimnym silniku. A dlaczego tak się robi???
Pablo325i napisał(a):
tak jak pisalem ja jechalem takim sprzetem i cisnienie to pierwsze co rozerwalo waz przy cybancie i pod maska byl mega syf
- a skąd wiesz że nie osłabiło też uszczelki pod głowicą i woda nie przenikła w jakimś stopniu do oleju. Może jest taka mała nieszczelność że woda przenika tylko wtedy jak się zrobi ogromne ciśnienie cieczy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem-jest pare powodow kiedy woda dostac moze sie do oleju - uszkodzona uszczelka , glowica peknieta , uszkodzony blok"na wodzie"- to ostatnie rzadko sie zdarza - uszczelke wymieniles a wiec ona odpada -pozostaje glowica - kto ja sprawdzal i jak - na jakims urzadzeniu itp. ?-poza tym zawsze gdy auto rozgrzeje sie i pracuje weze sa "naszpanowane " - wtedy nie zaleca sie odkrecania korka bo plyn wyleci - jesli masz dobrze uklad chlodzenia odpowietrzony pojezdzij jeszcze troche - maz na korku moze byc wynikiem starej awarii lub tez bardzo krotkich odcinkow twej jazdy -jesli tego jest niewiele jezdzij i obserwuj plyn i olej - plyn czy go ubywa olej czy nie przybywa -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
White-black napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
Moze mechanior nie dokrecil glowicy?? Tyle kasy wydac??
Może i nie dokręcił, ale zarzekał sie że dokręcił idealnie. Tyle kasy wydałem bo zrobiłem głowicę na cacy i wymieniłem jeszcze kilka rzeczy takich jak pompa wodna termostat i wszystkie uszczelki.
nie miej pretensji do mechanika ,zapytałeś czy konieczna jest wymiana śrub głowicy ,koledzy podpowiedzieli że tak to tylko w serwisie robią :mur: Tymczasem BMW zaleca wymianę śrub głowicy z łbem typu torx , starsze na klucz sześciokątny mogą pozostac te same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
White-black napisał(a):
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, splanowałem, sprawdziłem i zrobiłem głowice itd. (koszt 1500zł), odpowietrzyłem dobrze układ chłodzenia, wymieniłem pompę wody i termostat a przewody od chłodnicy nadal się pompują

A co ty byś chciał? To jest CIŚNIENIOWY układ chłodzenia, przy nagrzanym silniku jest tam ok. 1,2Atm. To jakim cudem węże mają być miękkie?
Jak ktoś ci jeszcze raz powie, że uszczelkę pod głowicą trzeba wymienić bo węzę są twarde to mu powiedz że ma coś z głową.
Za ciśnienie w układzie jest odpowiedzialny korek na zbiorniku wyrównawczym. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą niesie za sobą inne objawy, nie tylko twarde węże. Niepotrzebnie zmieniałeś starą uszczelkę, radzę ostrożniej podchodzić do opinii "znawców" udzielających się na forach internetowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 09:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Przy twardych wężach pierwszy krok to wymiana korka i dobre odpowietrzenie układu dopiero potem się wywala kasę na uszczelkę.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 196
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e90 LCI
Kod silnika: N47D20C
dokładnie tak jak kolega wyrzej napisał układ jest cisnieniowy po pierwsze dobre odpowietrzenie a po drugie to przelec się kilkanascie kilometrów i wtedy sprawdź czy jest cos pod korkiem w układzie panuje ponad 1 bar ciśnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 12:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
White-black napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
A po co coś z tym robić ?
niewiem. Chyba nie powinno tak być i chcę naprawić??
Wcześniej miałem tak samo i mechanik powiedział ze uszczelka pod głowicą do wymiany, zresztą na forum też mi tak powiedziano. Wymieniłem uszczelkę, przejechałem około 200 km bardzo spokojnie, było dobrze. Dzisiaj trochę mocniej depnąłem (przez chwilę przeciągnąłem na drugim biegu do 5 tys i jak wykręcałem to na jedynce przez chwilę do odcinki, potem już normalnie) samochód się rozgrzał do normalniej temp otwieram maskę patrze a tu twarde przewody, odkręcam korek wlewu oleju a tam taki malutki biały osad ( jak jechałem wczoraj spokojnie to go nie było mimo to że zrobiłem wczoraj ponad 100 km a dzisiaj tylko 5 km :suchy: )

Czyżby znowu uszczelka padła??



kolego nie wiem czy to co zrobiles nie skazalo twojej uszczelki na ciezkie meki:(. napisales ze dales autku w palnik i samochod sie ladnie rozgrzal :mur: dawanie tak w du..pe na zimnym silniku to nie jest dobre rozwiazanie i moze miec potem ciezkie skutki.tym barzdiej jak robisz to zaraz po wymianie i nie wiesz czy wszystko bylo dobrze zrobione. jesli nie bedzie lepiej po jakims czasie to mogles tym zapierd... uwalic kolejna uszczelke niestety


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 16:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Nie powinno się deptać auta na zimnym silniku, ale akurat dla uszczelki pod głowicą nie stanowi to zagrożenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 19:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
pszemek napisał(a):
Nie powinno się deptać auta na zimnym silniku, ale akurat dla uszczelki pod głowicą nie stanowi to zagrożenia.



tak ale dla samej glowicy juz tak i roznica temperatur powoduje odksztalcenie sie samej glowicy-w styczniu wymienialem u siebie uszczelke i glowica byla cala pofalowana na styku a sama uszczelka bula ok a mimo to nie trzymala juz cisnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
pszemek napisał(a):
Nie powinno się deptać auta na zimnym silniku
przeważnie nie daje w palnik na zimnym, zawszę go rozgrzeje, tym razem dałem, ale tylko przez chwilkę dosłownie dwie sekundy, ale już nie będę tak robił :P
Jutro sprawdzę auto na dłuższej trasie i zobaczę co się dzieje. Napiszę w temacie co zaobserwowałem :)
Na razie silnik chodzi ja złotko, pięknie i równiutko, bałem się tylko o ten osadzik na korku, ale teraz wydaje mi sie że jest to spowodowane krótkimi przejazdami (mam do pracy 4 km) ;)

A tak z ciekawości zapytam, dlaczego podczas krótkich tras na zimnym silniku robi się właśnie taki osad na korku??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
jabol80 napisał(a):
tak ale dla samej glowicy juz tak i roznica temperatur powoduje odksztalcenie sie samej glowicy-w styczniu wymienialem u siebie uszczelke i glowica byla cala pofalowana na styku a sama uszczelka bula ok a mimo to nie trzymala juz cisnienia

Przylgnia głowicy wichruje się od przegrzania silnika, nie od gazowania na zimnym. Katowanie na zimnym może się odbić niekorzystnie na układzie korbowo-tłokowym i układzie rozrządu ale głowica od tego się nie wygnie. Tak czy tak nie wolno tego robić.
White-black napisał(a):
A tak z ciekawości zapytam, dlaczego podczas krótkich tras na zimnym silniku robi się właśnie taki osad na korku??

Kondensacja pary wodnej. Przegonisz go - zniknie. Sam zobaczysz.
Nie jest to objaw uszkodzonej uszczelki - dodam że miałem tak kiedyś w maluchu. Nobla temu który znajdzie tam choćby 1ml płynu chłodzącego :) a masło na korku było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po wymianie uszczelki pod głowicą znowu to samo.
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 21:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
jak temp. w normie i silnik chodzi to przegon bunie na trase z 60km chociaz i zobacz czy osad znikl wtedy bedzie cos wiadomo wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL