Na początku wypadało by się przywitać jako, że nowy na forum jestem:-) tak więc Cześć wszystkim,
Niedawno stałem się posiadaczem BMW E46 model 318i z silnikiem M43TU B19 pojemność 1895 l rok 2000.
Po odpaleniu silnika zostawiając go na luzie bez dociskania gazu, obroty skaczą o około 100 - 150 RPM (tak na oko ze 3 -5 razy na minute) a w tym samym czasie z lewej strony komory silnika wydostaje się głośny syk, tak jak by silnik wypuszczał powietrze. Podobny dźwięk jest w samochodach ciężarowych gdy zawory wyrównują ciśnienie np w hamulcach. Niestety nie mogłem zlokalizować gdzie dokładnie wydostaje się to powietrze a domyślam się, że nie powinno się tak dziać
i tutaj pytanie co to może być i czy wymaga to szybkiej interwencji ?
Z informacji które mogą się przydać wiem, że w najbliższej przyszłości będę miał do wymiany uszczelkę pod głowice bo puszcza olej na zewnątrz na razie w niewielkiej ilości bo na bagnecie nie ubywa a w pod korkiem mazi też nie ma, więc raczej płynu nie bierze do silnika. Oraz uszczelka pod dekiel oleju.
Pozdrawiam