BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 525 TDS się grzeje
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Ostatnio moje bmw zaczęło się grzać - temperatura w korku potrafi dojść do czerwonego pola, samochód traci moc. Kiedy dodaje gazu, temperatura spada, podczas jazdy ten problem nie występuje. Wymieniłem dzisiaj termostat, ale to nic nie dało. Chyba nie jest to też głowica ani uszczelka, bo wtedy przewody od chłodzenia byłyby twarde jak kamień (chyba), a takie nie są. Wiskoza też chyba działa, skoro jak dodaje gazu, to temperatura spada. Nie mam już pomysłu, co to może być.
Jeszcze jedno...czy jest jakiś 100-procentowy sposób na sprawdzenie, czy wiskoza działa?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2007, 16:54 przez Steryn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Masz klime? Jesli tak to sprawdz elektryczny wentylator (ten przy chlodnicy).Wisko na wolnych obrotach nie radzi sobie z wychlodzeniem silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 19:31 
jezeli grzeje sie to moga byc tylko takie objawy:
- pompa wody
- termostat
- wiskoza
- uszczelka pod glowica
- glowica


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
norbitor napisał(a):
;;;Wisko na wolnych obrotach nie radzi sobie z wychlodzeniem silnika.


Jak jest niesprawne to napewno sobie nie poradzi. Bo jeśli jest sprawne to chyba założyli takie ażeby sobie radziło ;]

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Legion napisał(a):
Bo jeśli jest sprawne to chyba założyli takie ażeby sobie radziło ;]


No pewnie!! Ale jak jest nowe,a nie po min. 100 tys. Dlatego do pomocy
wykorzystywany jest elektryczny wentylator klimy ,jesli ją mamy :)
bo jak nie no to :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Klime mam i wentylator od niej działa, termostat wymieniony...więc albo wisko, albo nie chcę nawet myśleć;)
Ps.Może być jeszcze pompa wody, ale nie mam pojęcia, jak sprawdzić, czy pompuje.

Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Wentylator ma dodatkowy czujnik ktory załacza sie gdy temp.silnika jest za wysoka. Wspomaga w ten sposob prace wiska.
Z tego co pamietam to sa dwie szybkosci pracy wentylatora.
Jest to niezalezne od zalaczenia klimy!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 01:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Na pewno są dwie szybkości pracy visca, ale czy wiatraka od klimy? Poza tym u mnie temperatura, jak przejadę kilka kilometrów i stanę w korku rośnie w ciągu 30 sek do maxa (powyżej drugiej kreski, potem wyłączam silnik), więc wątpię, by odpowiedzialny za to był brak dodatkowego chłodzenia wiatrakiem od klimy.
Obydwa obiegi działają (górny i dolny wąż się nagrzewają), visco prawie na 100% nie działa (podobno powinna być "słyszalna" różnica, wiatrak działa, ale chodzi stosunkowo wolno, niezależnie od temperatury silnika), ale czy ono może być odpowiedzialne za tak szybki wzrost temperatury? Nigdy nie miałem wcześniej beemki i nie wiem, jak wydajne jest visco, bardziej podejrzewałbym pompe wody, poprawcie mnie, jeśli się mylę. :zawstydzony:
Aaa, jak dodaję mocno gazu na postoju, temperatura spada...już naprawdę nie mam pomysłu...

ps.Dzięki za podpowiedzi :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Wentylator klimy ma napewno dwa biegi. Wisko powinno po odpaleniu zimnego (np. rano) silnika troche "huczeć" , pozniej w miare nagrzewania powinno lekko "wiać" ,no a jak jest motor goracy to przy dodaniu gazu powinien byc niezly wicher pod maską. Byc moze ze u Ciebie nawala juz pompa wodna. Kiedys w mojej E32 ,tydzien jezdzilem bez wiska i temperatura stala w jednym miejscu , wiec dziwne jest to szybke przegrzewanie w Twojej.

Ps. A sprawdzales napiecie paska? Moze samonapinacz jest juz slaby!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Wymień płyn w chłodnicy i zobacz czy nigdzie Ci nie leci z tej chłodnicy ;)
Ale chyba przy wymianie termostatu wymieniałeś płyn, co ?
A i nie lej samej wody ;)

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm, płynu w chłodnicy nie wymieniałem :zdziwko:
W takim razie lecę to zrobić, przynajmniej wyelimuje kolejną możliwość.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Wymiana płynu w chłodnicy nic nie dała, dalej się grzeje:/. W poniedziałek wymienię visco, bo na 100% nie działa, ale sądzę, że to nie tylko to. Jeszcze jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1140
Lokalizacja: Pfaffenhofen(PAF)
Wydaje mi sie,ze głownym winowajca jest visco.Wymiana powinna pomóc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zapoznaj się z tym tematem, aby upewnić się w swojej diagnozie.
Oczywiście jest w tds-ach z opcją z klimą dodatkowy czujnik załączający najszybszy bieg wentylatora klimy, wspomagający schładzanie chłodnic zwłaszcza podczas postoju auta w upalny dzień.

Upewnij się także, czy pomiedzy chłodnicami ( klimy i wody ) nie mieści się zbyt wiele brudu.

Na temat visca również możesz poczytać w dziale "sam naprawiam" .

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
robertbmw napisał(a):
Oczywiście jest w tds-ach z opcją z klimą dodatkowy czujnik załączający najszybszy bieg wentylatora klimy, wspomagający schładzanie chłodnic zwłaszcza podczas postoju auta w upalny dzień.


Pozwole sobie troszke uscislic jesli mozna :)

Czujnik jest podwójnego działania,na poczatek załącza wolny bieg (gdy klima wyłączona),jesli nie daje rady wychlodzic zapodaje wtedy max obroty.Natomiast na wlaczonej klimie wentylator caly czas pracuje na wolnych obrotach i gdy temperatura ukladu wzrosnie
to załącza wysokie obroty. :)

@Steryn
Jesli chodzi o podratowanie wiska to sluze porada jak to zrobic,oczywiscie pod warunkiem ze nie jest zbyt mocno wybite. Mozna latwo uzupelnic stan oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Pozwole sobie troszke uscislic jesli mozna

Alez prosze bardzo :) i od razu i ja usciśle co nieco :hyhy:

TDS-y w opcji klimą maja czujnik jednostykowy uruchamiający się przy temperaturze 101 stopni na głowicy, gdyż tam się ten czujnik mieści.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Robert,cos mi sie wydaje ze z tym sterowaniem wentylatora w TDS-ie to oboje nie mamy racji :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
norbitor napisał(a):
Robert,cos mi sie wydaje ze z tym sterowaniem wentylatora w TDS-ie to oboje nie mamy racji :kwasny:


Oczywiście, że nie mamy racji, bo on przeciez nie steruje wentylatorem tylko załacza przy 101 stopniach na głowicy najszybszy bieg wentylatora. Nizaleznie od pracy klimy. Jest to takie zabezpieczenie przed niewydolnościa układu chłodzenia.
Oczywiście lepiej aby sie nie załączało, lecz wtedy przyczyny należy szukać gdzieś indziej.
Ogólnie wentylator klimy nie pracuje. Dopiero po załaczeniu klimy załącza się wolniejszy bieg i chodzi cały czas. Najszybszy bieg zalącza się w przypadku wzrostu temperatury głowicy lub w przypadku nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w układzie klimy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
robertbmw napisał(a):
Oczywiście, że nie mamy racji, bo on przeciez nie steruje wentylatorem tylko załacza przy 101 stopniach na głowicy najszybszy bieg wentylatora.


No tak tylko ze w E39 to chyba sterownik silnika nadzoruje pracą wentylatora pobierajac temperature z głownego czujnika. A sterownik klimy pobiera dane o temp. za pomocą sterownika silnika.
Ale moge sie mylic :)

Ps. Ten motorek ma jeszcze prawdopodobnie elektryczna pompke do wspomagania obiegu płynu,moze ona szwankuje? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem dzisiaj pompe wody i jest ok, łopatki wirnika się połamały, teraz trzyma temeraturę idealnie w pionie:)
Swoją drogą nigdy nie sądziłem, że inżynierowie bmw mogą zamontować taki szajs...łopatki wirnika są z tak cienkiego plastiku, że ostatnią łopatkę, która się ostała złamałem używając dwóch palców;).

Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL