BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 23:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Witam chciałbym spytać o możliwość przerobienia elektronicznej przepustnicy w silniku 2.8 M52 B28 na przepustnicę mechaniczną zwykłą na linkę jak w silniku np. M50. Czy jest to do zrobienia i od czego należy zacząć, może są jakieś gotowe schematy potrzebne do tej operacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
w m52 jest elektroniczna przepustnica?? :kwasny: pierwsze słyszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 22:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
U mnie jest na linke. Być może kolega ma na myśli M52b28 na podwójnym vanosie bo tam to nie wiem jak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Jedni mówią że elektroniczna inni temu zaprzeczają, trochę mam mętlik w głowie :zabawa: ? Sorki za wprowadzenie błędów chodzi mi o system w M52B28, tam jest dodatkowa przepustnica odpowiedzialna (tak mi się obiło o uszy) za ASC+TC. Czy odłączenie tego całkowicie nie spowoduje powstania jakiś trybów awaryjnych w sterowniku. Jak ewentualnie tego dokonać?

Może ktoś wie jak wygląda sprawa w silniku 2.8 z podwójnym vanosem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
W M52B28 jest mechaniczna przepustnica!!

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 17 maja 2010, 23:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
Kolego, czy jest jakiś problem, abyś spojrzał pod maskę? W 2.8 jest mechaniczna. ta z podwójnym vanosem też.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 18 maja 2010, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Pod maską mam M20B25, a raczej już poza samochodem. Teraz chcę założyć silnik M52B28, jeszcze nie wiem czy z pojedyńczym czy z podwójnym Vanosem. Pytanie pochodzi z tąd, że sprzedawcy utrzymuja że w ich M52B28 są elektroniczne przepustnice, przynajmniej większość, inni nie wiedzą, a to jest dość istotne przy tym swapie.

W tym temacie:
viewtopic.php?f=1&t=48599&start=0
Toudi napisał:
Cytuj:
Obaj macie rację. Kolektor są różne ponieważ pierwszy jest od silnika M52B28, drugi od M52TUB28. Oba silniki to pojemność 2.8l. Pierwszy jest z pojedynczym Vanosem i przepustnicą na linkę + dodatkowa przepustnica systemu ASC+TC, drugi to podwójny Vanos z elektroniczną przepustnicą, oraz zintegrowanym sterowaniem kontrolą trakcji.
Największą różnicą tych silników jest max moment obrotowy i obroty przy których silniki go osiągają.
Poprostu auto z silnikiem M52TU jest elastyczniejsza jeżeli chodzi o przyspieszanie.

Więc co zrobić z tą dodatkową przepustnicą ASC+TC. Za ASC+TC odpowiada oddzielny komputer? Jeśli ten sam co do osprzętu silnika to chyba może być z tym problem jak myślicie? Chyba, że kolega Toudi się myli i jest jeszcze inaczej :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 18 maja 2010, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
tak, prawdopodobnie M52TUB28 ma potencjometr zamiast linki, dlatego przy zakupie tego silnika będziesz musiał zmienić pedał gazu na ten z potencjometrem, ASC się nie przejmuj, ja tego w ogólnie mam podłączonego z tym, że mam M52B28 i nic sie nie dzieje, nie steruje tym komputer z tego co wiem ale głowy nie dam :) z M52TU jest problem z elektryką, z podłączeniem ogólnie, nie wiem jak w E30 ale w E36 trzeba już fachowca żeby to ogarnął wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 18 maja 2010, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E39 528iA
mechaniczna?? to czemu jak ją poruszasz to silnik nie reaguje??
cos mi sie o uszy obiło kiedyś że to jest tylko do tempomatu ale mowie ze to nie jest sprawdzona informacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2.8 M52 B28 Mech. przepustnica zamiast elektronicznej
PostNapisane: 18 maja 2010, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
M52TU montowane w E46 przed lifem ma mechaniczną przepustnicę na 100%. Pierwszym silnikiem z seri M5x z elektronicznym pedałem gazu a co za tym idzie elektroniczną przepustnicą jest M54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL