BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 31 maja 2010, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Witam!

Od razu powiem że sprawdziłem sporo tematów i większość czynności wykonałem przy samochodzie nie znajdując nic :/

Otóż: samochód nierówno mi pracuje na wolnych obrotach. Dzieje się to TYLKO na całkowicie rozgrzanym aucie jak postoi 30min to zanim się nagrzeje jest dobrze, potem stopniowo w miarę nagrzewania gorzej. Cewki sprawdzone, fajki też, świece nowe, nowy filtr powietrza. Podejrzewałem nieszczelności w dolocie ale uwierzcie że walczyłem z tym długo i w końcu skutecznie (nowy kolektor ssący z nowymi ori uszczelkami plus bardzo dokładna kontrola i wymiana uszkodzonych przewodów podciśnienia itp). Tak więc dolot szczelny. Poza jałowym samochód chodzi elegancko, ma moc, nie kaszle, nie przerywa, pali na dotyk i na ciepło i na zimno. Nierówna praca jest i na Pb i na LPG. Podkreślam - tylko jak auto jest całkowicie rozgrzane.

I co pozostaje? Silnik krokowy? Chyba nie bo go dokładnie czyściłem poza tym dawałby objaw nie tylko na gorącym motorze. Chyba... Przepływomierz? Sonda lambda? Czujnik temp dający sygnał do komputera?

Zapewne wiele osób chce powiedzieć "podepnij auto pod komputer" i słusznie - gdzie coś takiego załatwię w Warszawie? Chodzi mi oczywiście o porządną diagnostykę...

Pozdro

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 31 maja 2010, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
jeśli jesteś z legionowa /tablica rejestracyjna/ to możesz na ul. Parkowej - Autoelektronika, gościu pracował w boschu i ma odpowiedni sprzęt, koszt diagnozy ok. 100 zł. A jak odepniesz przepłwkę to jak silnik pracuje?...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 31 maja 2010, 20:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jak odpinam przepływomierz to silnik przez pół sek nie wie co zrobić, potem nim zatelepie wrzuci obroty trochę wyższe od normalnych i pracuje nierówno (bardziej nierówno). zawsze tak było i nie tylko w tym aucie więc mam nadzieje ze to nie to :P szczerze mówiąc tak na czuja podejrzewam sondę lambda bo jakby nie patrzeć ma ona duuży związek z temperaturą silnika.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 31 maja 2010, 21:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Mogę ci ją podpiąć jak chcesz zobaczymy czy komputer coś powie jak się uda INPą podpiąć to dużo może powiedzieć nawet jak błędów nie wywala to z live daty coś może będzie widać.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no cóż.... widziałem się z Marko84s i niestety mój samochód nie chce się dać zdiagnozować. zatem pozostaje walka lekko po omacku....

O tu pytanie: chcę pomierzyć czujniki położenia wału i wałka rozrządu omomierzem, plus to samo z sondą. znalazłem informacje że:

Czujnik wału musi mieć 1,3ohma
Czujnik wałka: między stykami 1 i 2 max 1 ohm między stykami 2 i 3 ponad 10 Mohm

ale nie wiem czy to ma zastosowanie do silnika m50 bo było pisane w kontekście m52. no i nie znalazłem jak zdiagnozować sondę lambda poza jedną informacją że się nie da :P czy ktoś wspomoże?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Witam!
Sonda lambda powinna wskazywac napiecie w granicach od 0,2 do 1 volta.
Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 18:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok - to jak rozumiem na pracującym motorze :) jak to zmierzyć? tzn jak się dostać do kabli?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Jezeli jest 1 przewodowa to "-" do klemy aku lub kabla masowego w komorze silnika a "+" do trzpienia sondy lub kostki.
Oczywiscie watpie zeby byla tylko 1-przewodowa. 2 i wiecej przewodow pozostaje jakis warsztat ktory posiada oscyloskop lub sa oblatani w sprawdzaniu sond.
Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 21:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
No właśnie sterownik silnika nie chciał z nami współpracować można się było połączyć z ABS, poduszkami, ZKE, a z DME lipa ani na Carsofcie ani na inpie.
Jak będziesz szukał sondy na podmiankę to pasują z silników M50B20 i M50B25 numer oryginalny 11 78 1 735 710

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 11:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok jest tak:

pomierzyłem czujnik położenia wału i wałka. dwa z trzech pomiarów wyszły źle. Czujnik wału miał mieć 1,3OHM a ma ok 0,5 OHM. Czujnik wałka miał mieć 1 OHM i ponad 10mOHM a ma 1,5 OHM i 1,5 OHM. Zastanawiam się czy tamte dane są poprawne bo dotyczyły silnika m52 ale człowiek który je podał powiedział mi że w m50 też jest tak samo.

Sondy na razie nie sprawdzałem. Co ciekawe po odłączeniu czujnika wałka rozrządu silnik bez trudu odpala i chodzi zupełnie normalnie (na zimno sprawdziłem zarówno po wyjęciu z głowicy jak i odpięciu kostki na ciepło tylko wyjmując z głowicy) Nic sie nie działo żadnego zawahania obrotów wszystko po steremu. W przypadku odłączenia czujnika wału silnik milczał jak grób i nie palił - to akurat normalne :)

Ma ktoś jakieś pomysły co dalej? Mam kontakt od Marko do innego gościa do którego podjadę na komp niebawem ale niestety bez przesadnej nadziei że się połączy :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 21:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Z tego co czytałem na forum to twoje objawy mogły by wskazywać na początek podania czujnika wałka i wału i są opinię że jeżeli odepnie się jeden z nich a silnik pracuje i odpala to ten który został nie odpięty jest sprawny w przypadku kiedy po odpięciu jednego z czujników auto nie pali to czujnik który został jest padnięty i na jego podstawie silnik nie może wprowadzić danych zastępczych dla drugiego czujnika.
Niestety zdania na temat odpalania na poszczególnych czujnikach są podzielone niektórzy twierdzą że na odpiętym czujniku wału auto nie odpali obojętnie czy czujnik wałka jest sprawny a niektórzy piszą że im na odpiętym czujniku wału odpala auto.

W każdym razie moim zdanie objawy mogą wskazywać na początki padania czujnika wałka rozrządu zwłaszcza że mówiłeś że auto nawet raz już zgasło samo w wyniku pojawiających się ostatnio objawów.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 06:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
kogut_theos napisał(a):
Sonda lambda powinna wskazywac napiecie w granicach od 0,2 do 1 volta.

Błąd. BMW ma sondy 5V.
Wtyczki od sondy powinieneś mieć pod tą plastikową pokrywą nad wtryskiwaczami benzynowymi. Jak nie to musisz lecieć po kablach. Przewód sygnałowy sondy ma kolor czarny. Przy rozgrzanym silniku między nim a masą napięcie powinno oscylować w przedziale od 0,2 - 5V. Zmiana ta następuje co ok. sekundę. Można to sprawdzić zwykłym miernikiem.
wladekkow napisał(a):
Co ciekawe po odłączeniu czujnika wałka rozrządu silnik bez trudu odpala i chodzi zupełnie normalnie

Będzie chodził, tylko do ok 3 tyś obr/min będzie straszny muł.
Na twoim miejscu najpierw bym zdjął klemę z aku żeby skasować błędy w DME i pojeździć nie przełączając na gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 15:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
pszemek napisał(a):
Błąd. BMW ma sondy 5V.

Aha. Ok, tego akurat nie wiedzialem. Na przyszlosc sie przyda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to wszystko się zgadza z tym co pisze Marko84s. w sumie praca silnika nie zmienia się ani trochę jak pisałem po odpięciu czujnika wałka ale... na postoju! nie jechałem z odpiętym czujnikiem więc moze się przejadę i zobaczymy. bo na razie to jeździ normalnie, nie widzę zmian. po odpięciu czujnika wału auto jest totalne kaput i nie pali.

jeszcze co do sondy: kiedy ją mierzę to jak rozumiem musi być podłącznona? czy czy może to napięcie od 0,2 do 5V pojawi się na niej po prostu jak silnik chodzi? (to mi sie wydaje mało pradwodpodobne). a jeśli wtyczka musi być podpięta to jak dotknąć sie miernikiem do jej kabli?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
wladekkow napisał(a):
jeszcze co do sondy: kiedy ją mierzę to jak rozumiem musi być podłącznona?

Musi.
wladekkow napisał(a):
czy czy może to napięcie od 0,2 do 5V pojawi się na niej po prostu jak silnik chodzi?

Sonda generuje napięcie kiedy jest rozgrzana, więc silnik musi chodzić.
wladekkow napisał(a):
a jeśli wtyczka musi być podpięta to jak dotknąć sie miernikiem do jej kabli?

Ja wbijam w mierzony przewód cienką i ostrą igłę. Ale można też naciąć kawałek izolacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 17:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
M 50 B 20 TU
M 50 B (20 6 S1)
M 50 B (20 6 S2) Vanos
M 52 B 20
M 52 B (20 6 S3) Vanos

REZYSTANCJA:
dla czujnika wałka rozrządu ma być 1400 Ohm

dla impulsatora *cz.wału korbowego 540 Ohm

Tolerancja dopuszczalna 10% ,


dla temp. 20stopni Celsjusza

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 00:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok jutro zakopuję się z miernikiem pod samochód...

patrząc na przytaczane informacje dotyczące tych oporności to z dokładnością do rzędu wielkości jednostek (mOhm kOhm i Ohm) to wychodzi ze oba moje czujniki jednak są ok! np 540 Ohm przerobione na 540mOhm daje moje zmierzone 0,5 Ohm czyli ok (mowa o czujniku wału).

no nic.... dzis przy próbie łącznia auta z kompem znów porażka aczkolwiek człowiek który to robił mówił że inpa ma jakiś inny tryb instalacji do starszych aut i wtedy może pójdzie. powiedział że przeinstaluje i sie odezwie ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 08:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
wladekkow napisał(a):
np 540 Ohm przerobione na 540mOhm daje moje zmierzone 0,5 Ohm czyli ok (mowa o czujniku wału).

A jakoś jaśniej? :/ Na jaki zakres masz ustawiony multimetr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 16:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie chodzi o multimetr tylko błędy w jednostkach... przeczytałem mnóstwo danych dotyczących tych oporności i chodziło mi o to że czasem ludzie piszą "ma mieć 500 OHM" a czasem piszą "ma mieć 500mOHM" bo jakby nie patrzeć nie jest to samo ale z dokładnością do rzędu wielkości mówią dobrze... zresztą nieważne :] inna sprawa ze nie do konca wiedziałem jak odczytywać wskazania mulitimertu mojego ale jestem po lekturze instrukcji obsługi więc juz umiem :P

z pomiarów wynikło:
czujnik wału ok 600 omów czyli jest dobry
czujnik wałka ok 1550 omów czyli troche za duzo ale w granicach toleracji. więc jest ok.

natomiast co do sondy: mam 2 białe kabelki, szary i czarny. zmierzyłem napięcie w czarnym i wahało się na chodzącym silniku od wspomnianych przez Was 0,2V do ok 1V. Auto nie było 100% ciepłe podczas zaczynania pomiaru i wtedy napięcie wahało się od ok 0,2 do 0,4. Im silnik cieplejszy tym większa górna granica. Silnik rozgrzałem całkowicie wg wskazania na zegarach i wtedy był ten 1V. Czy wg Was wskazuje to jednoznacznie sondę?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m50b25 nierówna praca silnika na jałowym
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 16:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Obejrzyj sobie ten temat:
http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/vi ... php?id=183

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL