BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] kierownica nie wraca do punktu zero -czemu ???
PostNapisane: 2 maja 2007, 08:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Chodzi mi o to ze jak np puszczam kierownice to ona nie ustawia sie do jazdy na wprost tylko zawsze tak ciut w lewo ciut w prawo przeszkadza to troszke w jezdzie bo nie da sie zabardzo puscic kierownicy bo odrazu gdzies mi leci .

Da sie to jakos ustawic .
Czy wymiana amorkow z przeodu cos pomoze bo mam raczej ostro wytrzaskane .

.

I jeszcze jedno pytanko co zrobic by skrzynia biegow ladniej chodzila bo czuje takie jakby minimalne tarcie podczas wrzucania 3 nie wchodzi tak gładko jak w reszte biegow - czym to moze być spowodowane .


No i termometr po naprawie pokazuje mi -37 stopni :O


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 08:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Masters napisał(a):
Chodzi mi o to ze jak np puszczam kierownice to ona nie ustawia sie do jazdy na wprost tylko zawsze tak ciut w lewo ciut w prawo przeszkadza to troszke w jezdzie bo nie da sie zabardzo puscic kierownicy bo odrazu gdzies mi leci .

nie wiem jak długo masz to auto i czy tak się działo od początku , ale możliwe ze poprzedni właściciel miał za duże luzy na układzie kierowniczym i w pompie wspomagania skasował luz wkręcając śrubę za głęboko ,co powoduje nieporządane opory.
Masters napisał(a):
Da sie to jakos ustawic .
Czy wymiana amorkow z przeodu cos pomoze bo mam raczej ostro wytrzaskane .
raczej nie sądzę aby ci to coś pomogło , chyba że to międzyinnymi wina zapieczonych łożysk w kielichach amorów.
Masters napisał(a):
No i termometr po naprawie pokazuje mi -37 stopni :O

co do termometru to na 100% masz gdzieś przerwę w obwodzie między czujnikiem a wyświetlaczem , -37, -40 to właśnie typowe wskazanie jeśli termometr nie widzi czujnika ,więc przeglądnij przewód i wtyczkę czujnika , uszkodzenie samego czujnika raczej mało prawdopodobne , chyba że mechanicznie.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 12:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mcgiver napisał(a):
No i termometr po naprawie pokazuje mi -37 stopni :O
ostatnio kompel kupił sobie e36 i się mnie pyta co to za -37 stponi... jak pod auto zaglądam a tam wisi sobie kabelek od czujnika a ponim ani śaldu :zdziwko:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 12:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Ukasz napisał(a):
mcgiver napisał/a:
No i termometr po naprawie pokazuje mi -37 stopni :O
ostatnio kompel kupił sobie e36 i się mnie pyta co to za -37 stponi... jak pod auto zaglądam a tam wisi sobie kabelek od czujnika a ponim ani śaldu

Ukasz, to nie ja napisałem :D ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
mcgiver napisał(a):
Masters napisał(a):
Chodzi mi o to ze jak np puszczam kierownice to ona nie ustawia sie do jazdy na wprost tylko zawsze tak ciut w lewo ciut w prawo przeszkadza to troszke w jezdzie bo nie da sie zabardzo puscic kierownicy bo odrazu gdzies mi leci .

nie wiem jak długo masz to auto i czy tak się działo od początku , ale możliwe ze poprzedni właściciel miał za duże luzy na układzie kierowniczym i w pompie wspomagania skasował luz wkręcając śrubę za głęboko ,co powoduje nieporządane opory.


hmmm czyli tam jest jakas srubka :D hmmmm a moge nią np sprobowac ustawic to ??? np raz sproboje pelny obrot w lewo jak nie pomoze to pelny obrot w prawo :P . Czy niema sensu nawet probowac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 13:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Masters napisał(a):
hmmm czyli tam jest jakas srubka hmmmm a moge nią np sprobowac ustawic to ??? np raz sproboje pelny obrot w lewo jak nie pomoze to pelny obrot w prawo . Czy niema sensu nawet probowac ?

nie znam e36 i nie wiem gdzie u ciebie jest najlepsze dojście do tej śruby ale napewno musi być , i jesli ją zlokalizujesz to wykręć pół obrotu i jedż wypróbować , (prawdopodobnie śruba na średniej wielkości śrubokręt płaski i nakrętka kontrująca)
Pozatym niejestem pewny czy objawy o których mówisz są właśnie tym spowodowane bo na odległośc trudno ocenic , ale spróbować warto.
Wykręcając powodujesz zwiekszanie luzu , a wkręcając kasujesz luz.
powodzenia ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
przylacze sie do tematu...
Cytuj:
nie wiem jak długo masz to auto i czy tak się działo od początku , ale możliwe ze poprzedni właściciel miał za duże luzy na układzie kierowniczym i w pompie wspomagania skasował luz wkręcając śrubę za głęboko ,co powoduje nieporządane opory.

a gdzie sie znajduje taka srubeczka?? ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Co do tego braku powrotu kierownicy i zbaczaniu auta z toru jazdy ,to skupiłbym sie na poczatek na sprawdzeniu zbieznosci kół pojazdu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 18:10 
norbitor napisał(a):
Co do tego braku powrotu kierownicy i zbaczaniu auta z toru jazdy ,to skupiłbym sie na poczatek na sprawdzeniu zbieznosci kół pojazdu.

Dokładnie :)
Jesli to nie pomoże, to nalezy sprawdzić sprawność pompy wspomagania, a przekładnię zostawić na koniec...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 19:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
jeżeli masz amory do wymiany to wymień je, sprawdź luzy w zaweszeniu i je wyeliminuj i ustaw geometrie kół i bedzie git. geometria to podstawa, aha sprawdź czy opony masz na przedniej osi takie same i ciśnienie w kołach, ale zacznij od luzów i geometrii zawiechy

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
panowie wszyscy macie trochę racji aczkolwiek jeśli Mastersowi , kiera sie nie prostuje dokładnie na wprost tylko zostaje , to sprawdzenie śruby kasowania luzu jest najmniej ingerencyjną metodą w tym wypadku , jesli to nie pomoże to srubę nalezy wrócić do pozycji wyjściowej i potem można szukać dalej , i wydawać pieniądze na części i fachowców :] ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
mcgiver napisał(a):
,to sprawdzenie śruby kasowania luzu jest najmniej ingerencyjną metodą w tym wypadku , jesli to nie pomoże to srubę nalezy wrócić do pozycji wyjściowej i potem można szukać dalej , i wydawać pieniądze na części i fachowców :] ;)


No akurat najmniej ingerencji to pojechac na stacje kontroli i sprawdzic zbieżność :)
Hmm.. chociaz nie do konca bo trzeba zaigerowac w portfel i wyjac jakies 25 zeta :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
norbitor napisał(a):
Hmm.. chociaz nie do konca bo trzeba zaigerowac w portfel i wyjac jakies 25 zeta

właśnie :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 10:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
ja jak miałem rozbite końcówki wahaczy to miałem tak ze sie nie do końca prostowałą

wymieniłem, ustawiłem geometrie zmieniłem opony i teraz jest git

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 12:49 
Ja wlasnie mam ten sam problem bylam u mechanika umawiac sie na wizyte to na pierwszy rzut oka stwierzil ze moga byc wlasnie wachacze...a w poprzednim aucie Golfie III poprostu zbieżność potem bylo juz ok....wiec moze byc pare przyczyn trzebva poprostu poszukac moze tez te koncowki drazka kierowniczego to trzeba widziec zeby ustalic...
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 13:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
norbitor napisał(a):
Co do tego braku powrotu kierownicy i zbaczaniu auta z toru jazdy ,to skupiłbym sie na poczatek na sprawdzeniu zbieznosci kół pojazdu.


zbierzność zrobilem , tuleje z przodu sobie tez wymienilem tylko ze idioci mlotkiem w nie napieprzali by wlazly i nie mogli dac sobie rady wiec warsztat tragiczny "ul. Legionow polskich -kolo poczty w Dąbrowie Gorniczej" - stanowczo odradzam pracuje tam duzo uposledzonych ludzi ( naprawde są niepelnosprawni zarowno ruchowo jak i umyslowo)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 17:19 
Już po problemie??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 08:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
MTechnic napisał(a):
Już po problemie??


niestety nie czynnosci o ktorych wspomnialem wypowiedz wyzej byly zrobione wczesniej , wczoraj troche sie bawilem na drodze i zauwazylem ze jednak odbija mi zazwyczaj w prawo wiec sprawdz sobie cisnienie opon , na jakies 7 prob w ktorych wychylalem kierownice 1cm w lewo jechal na lewo i po chwili wracal w prawo tylko raz nie wrocil i caly czas bil w lewo ;) . Najbardziej mnie wkurza ze jak jade to nie ma czegos takiego ze wraca odrazu na środek tylko skrece jade a ona co chwilke zazwyczaj na nierownosciach sobie przeskakuje powoli na środek , ale pobawie sie ze srubeczka moze ona cos pomoze :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
iglu napisał(a):
przylacze sie do tematu...
Cytuj:
nie wiem jak długo masz to auto i czy tak się działo od początku , ale możliwe ze poprzedni właściciel miał za duże luzy na układzie kierowniczym i w pompie wspomagania skasował luz wkręcając śrubę za głęboko ,co powoduje nieporządane opory.

a gdzie sie znajduje taka srubeczka?? ;) :)



no wlasnie gdzie jest ta śrubka bo szukalem dzisiaj i nie znalazlem pod maską :/ ona ma byc na zbiorniczku z plynem do wspomagania czy gdzies indziej ???? i da sie ją przekrecić otwierajac maske czy trzeba wpełznąć pod autko ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 15:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Masters, to nie jest na 100% jej wina sęk tkwi w czym innym

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL