BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 02:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Witam. Mam taki oto problem. Niedawno wymieniłem akumulator, rozrusznik i świece. Autko dosyć dobrze pali na zimno (przy grzaniu świec i słychać że pompka paliwa pracuje), natomiast gdy pojeżdżę trochę i zagrzeję silnik, następnie wyłącze i odczekam dłuższy czas to muszę bardzo długo kręcić. Czasami nawet około 10-15 sekund po czym odpali z dużą chmurą białego dymu. Dziś dokładnie tak sie zdarzyło, po czym gdy już odpalił i chodził równo to przez kolejne parenaście sekund wogóle nie reagował na pedał gazu. Czasami zdarza się że nie reaguje na gaz po odpaleniu również z rana. Poza tym przy odpalaniu na ciepło nie słychać żeby pracowała pompa paliwa. Czy to może być wina źle wyregulowanego nastawnika dawki paliwa (zacina się? albo cośw tym stylu?) Z dodatkowych objawów mogę dodać że po odłączeniu wężyków paliwowych przed pompą wtryskową paliwo cofa sie całkowicie do baku przez pompe paliwa (a raczej nie powinno sie cofać przez pompkę? czyli pewnie jest uszkodzona?), dlatego został założony zawór zwrotny zaraz za filtrem paliwa. Nastawnik dawki paliwa jest typu potencjometrycznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 15:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Po zdjeciu weza to naturalne za paliwo sie cofa. Pompka jesli ja slyszysz to pracuje. Jak chcesz sprawdzic czy daje dobre cisnienie to poluzuj filtr paliwa i wlacz grzanie swiec. Powinno sie lac mniej wiecej tak jak mleko kipi. Jesli dobrze pali Ci na zimno a na cieplo sa problemy to pewnie nastawnik do wymiany. Niestety jest to droga zabawa 1,5-3 tys za regeneracje w boschu. Odradzam prywatne zaklady ktore robia to w dziwnie niskiej cenie. Jak chcesz sprawdzic czy to na pewno nastawnik to gdy zgasisz cieply silnik polej na pompe woda (zrob dziurke w korku od butelki i psiukaj). Jesli pomoze to doraznie mozesz odlaczyc kostke od czujnika temp i wtedy swiece bedo grzaly przy kazdym zaplonie. Niestety jest to tylko polsrodek i obawiam sie ze remontu pompy nie unikniesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Sprawdzałem wcześniej pompke paliwa przy wyjętym wężyku za filtrem i powoli sobie leciało więc wtedy jest raczej ok. Gdy silnik jest ciepły rozumiem że nie musi pompować, bo wtedy wogóle nie słychać żeby pracowała. Najbardziej mnie dziwi to że czasami po odpaleniu chodzi sobie równo ale przez parenaście sekund kompletnie nie reaguje na dodawanie gazu, po czym po jakimś czasie powoli zaczyna zwiększać obroty i już jest ok. Co do nastawnika to sprawdze w najbliższym czasie. Na allegro nowy nastawnik jest w cenie 1,5 tyś Bosch'a... jak dla mnie kosmiczna cena.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 16:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Pompka powinna pompowac po wlaczeniu zaplonu. Jak uruchamiam silnik to juz jej nie slysza ale po wlaczaniu zaplonu pompuje ok 20 sek. U mnie pompka po wyjeciu dzialala ale zamontowana w baku odmawiala posluszenstwa. Ponoc bywaja tez problemy z wydajnoscia. Sprawdz ten sposob z filtrem dla swietego spokoju. Ja swoja pompke kupilem od usera "dis" z alledrogo. Moge smialo polecic, dobry kontakt i podjescie do klienta. Wymienialem towar z mojej winy bo pomylilem model- wyslali druga za darmo bez zbednych pytan. Pompki sprzedaje tez "gluchoniema kobieta" ponoc lebki roba ludzi w wala od dluzszego czasu na roznych kontach. A intercarsie wystepuje pompka razem z plywakiem za cena ok 300zl wiec nieoplacalna sprawa.

Co do nastawnika to nie kupuj sam tylko zwroc sie do kuzmicza z gdanska. Gosc jest uczciwy i to prawdziwy specjalista. Wielu forumowiczom pomogl ale ponizej 1,5 tys to za ta naprawe nie wydasz... Wszystko jest zalezne od uszkodzen w pompie. Na bmw-diesel.pl masz do niego kontakt w dziale warsztaty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Gdzie jest ten czujnik temperatury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 13 lipca 2010, 18:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
u mnie bylo to samo jak byl zimny to palil na dotyk a jak tylko zlapal temperatury po pewnym czasie musialem go krecic, przyokazji dostawalo sie powietrze i wydawalo sie jak by nie palil na 1 gar przy tym duzo dymu, poechalem do mechanika i byl nastawnik do regeneracj i nieszczelny wtrysk sterujacy kwota jaka zaplacilem to 700 zl jezdze juz prawie pol roku i nie mam zadnych problemow z silnikiem. Sa mechaniki dobrzy i tani tylko trzeba trafic, dla mnie wydanie 1,5 tys zl za nastawnik tez by bylo kolosalna cena.

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 14 lipca 2010, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Ponawiam jeszcze raz pytanie - wie ktoś gdzie sie znajduje ten czujnik temperatury silnika i jak go odłączyć żeby ciągle grzał świece i zmieniał mieszankę? Wolę póki co to niż znów zajeździć rozrusznik. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 14 lipca 2010, 17:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
http://allegro.pl/search.php?string=tds ... nge_view=1
zakup cos takiego ale to urzadzonko tylko "pudruje pryszcza" pompe tak czy siak czeka regeneracja.

Cytuj:
Sa mechaniki dobrzy i tani tylko trzeba trafic, dla mnie wydanie 1,5 tys zl za nastawnik tez by bylo kolosalna cena.

1500zl to sporo szczegolnie biorac pod uwage wartosc auta. Co do ceny 700zl to jest to troche za malo za chromowanie glowiczki (nie zawsze skuteczne) a o wiele za malo na wymiane nastawnika. Mechanik zwykle w takim przypadku zmienia uszczelki, czysci nastawnik i od nowa ustawia kat i dawke. Czasem daje to dobre efekty, niekiedy ktotkotrwale innym razem (gdy nastawnik nie jest zuzyty) autko zachowuje sie jakby mialo nowa pompe. Nie zmienia to tego ze taka cena to delikatnie mowiac lekka przesada. Niestety to popularna praktywka wsrod mechanikow. Robi taka naprawe i zaleznie od efektow liczy za taka wymiane uszczelek jak za 1/2 prawdziwej regeneracji. Wszyscy sa zadowoleni ale do czasu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 14 lipca 2010, 17:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
niestety ale nie zgodze sie z toba poniewaz mam roczna gwarancje jesli cos sie bedzie dzialo z silnikiem to mam jechac do niego, czyli mi sie wydaje ze lipy nie zrobil, po 2 to 2 razy skladal go i rozbieral i nie dawalo efektow dzialo sie to samo az za 3 razem wlozyl inny (nie mowie ze nowy) i jest ok, a po 3 to rocznie robie bez mala 60 tys km, jask bedzie lipa to napewno wyjdzie w okresie gwarancyjnym.

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 14 lipca 2010, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Wychodzi na to że będę musiał wypytać za co dokładnie jest ustalona kwota, oczywiście o ile będzie to wina nastawnika :) To jak, wie ktoś gdzie ten czujnik temperatury?

ps. co daje ten chip skoro bez czujnika temperatury silnik i tak ustala dawkę jak dla zimnego silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 14 lipca 2010, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
poprostu moze byc tylko rozregulowany ustawia go i poproblemie a jak trafisz na jakiegos skur..... to powie co on tam nie zrobil i do zaplaty wyjdzie 1000zl musisz isc do zaufanego lub polecanego mechanika

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e36 2,5TD
a jesli auto pali na cieplym silniku zaraz po zgaszeniu a postoi 5 minut i musze go heutac to co moglo pasc?bo wydaje mi sie ze cofa paliwo ;/ pompka paliwowa nkreci niby i przekaznik jest oki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
To jest dokładnie ten sam przypadek... gdy silnik jest ciepły, zgasze go i od razu odpale to jest ok. U siebie też masz nastawnik do regeneracji lub wymiany. Ja zbieram kase na nówke tym bardziej że mam potencjometryczny którego jak wiadomo nie da sie regenerować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD problem z odpalalaniem
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e36 2,5TD
Wymienilem pompke paliwa w baku i jest gicio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL