BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 czerwca 2024, 11:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wentylator klimy i problemy
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 22:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Witam
Mam pytanie.Czy jest to prawda ,jezeli w układzie klimatyzacji jest malo cznnika to wentylator sie nie chce włączac mimo to ,ze powinien? Mam wtyczke przy chłodnicy z czterema pinami.Odłaczyłem ja i podpiołem na krótko do akumulatora i wentylator działa na dwóch a na jednym nic. Podpiołem to w taki sposób ze brazowy kabel zrobiłem masowy a do trzech pozostalych podpinałem plusa,ale nie wiem czy to jest dobrze to co ja zrobiłem ,bo moze plus jest wspólny a mase sie podpina :niepewny: tego własnie nie wiem
Czy może ktos mi to sensownie objasnic.Gdzie znajde bezpiecznik z wentylatora ,moze on jest spalony.Nigdy nie włączył mi sie jeszcze ten wentylator.Jak juz sie robi goraco i klima do tego właczona to visko zapierdziela ze az miło posłuchac a ten elektryczny nic.
Wiem ze ten temat był czesto poruszany ale nigdzie nic składnie i ładnie nic nie znalazłem wytłumaczone. Pomóżcie mi bo mam to auto dwa miesiace i czuje ze nastepne autko musze wyleczyc z niedomagan. Jest to e39 z 1998 roku
Przeczytałem gdzies ze jezeli czujnik zewnetrzny temp. ten pod prawym nadkolem jest uszkodzony to tez jest kłopot z wentylatorem klimy ,ale cos mi sie juz w to nie chce wierzyc bo on tylko pokazuje temp. na zewnatrz pojazdu
Klima mi sie włącza,chłodzi chociaż nie wiem czy nie mogła by lepiej
Prosze o realne i sensowne wytłumaczenie zjawiska z tym wentylatorem ,klima itd
Naprawde bede wdzieczny bo rozmawiałem juz z trzema fachowcami od klimy i każdy ma swoją wersje a u elektryka kolejki ze lepiej nie gadac a cenniki to pomału wieksze niz w ASO a w ASO to by znów pół auta wymienili hehe
POZDRAWIAM MIRAS ;) ;) ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Witaj.
Z tego co mi wiadomo to w E39 wentylator od klimatyzacji włącza się dopiero jak urządzenie klimatyzujące nie jest w stanie schłodzić czynnika, z reguły gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka. Tak więc jeżeli na zewnątrz jest jakieś 20 stopni a w środku zadasz temperaturę 19 to wentylator się nie włączy. Musi być koło 30 stopni dopiero.
Tak więc moja rada... Przestań grzebać bo jeszcze coś spierdzielisz i wtedy dopiero zacznął się kłopoty. Jeżeli ci chłodzi i jest to wyrażnie wyczuwalne to po co szukać dziury w całym?
A to że wisko ci zapierdziela jak szalone to nie znaczy,m że i wentylator klimy również powinien. Wisko chłodzi silnik a wentylator klimy nie bo to jest inny układ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
koledzy zasada dzialania klimy jest taka sama w kazdym aucie to ze nie chodzi ci na jednym biegu to masz spalony rezystor znajduje sie on przy wentylatorze wisko niema nic wspulnego z klima a czyjnik temperatury zewnetrznej pokazuje tylko temperature zewnetrzna masz kiepskich fachowcow od klimy zmien warsztat wiem bo sam naprawiam :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 10:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Krzynio266 napisał(a):
koledzy zasada dzialania klimy jest taka sama w kazdym aucie to ze nie chodzi ci na jednym biegu to masz spalony rezystor znajduje sie on przy wentylatorze wisko niema nic wspulnego z klima a czyjnik temperatury zewnetrznej pokazuje tylko temperature zewnetrzna masz kiepskich fachowcow od klimy zmien warsztat wiem bo sam naprawiam :hyhy:


Zgadza sie. Moje zdanie i doswiadczenie tez mi mówiło ze czujnik zewnetrzny temp. to tylko info dla kierowcy a to ze ma cos wspólnego z klima to wersja serwisu bmw w Katowicach hehehe oni sami nie wiedzą co robia i z czym robia. Umią tylko zaspiewac 300 złotych za godzine.
U kolegi w innej e39 tez wypielismy czujnik zewnetrzny temp i wszystko normalnie działa.
Ja tez mysle ze jest wszystko ok,a pojadze tylko sprawdzic czy klima jest pełna tzn ma byc tyle co na tabliczce informacyjnej.
Dzieki koledzy za zainteresowanie i odpowiedzi
Pozdrawiam Miras

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BiaÂłystok
Czy prawdą jest że nie działający wentylator chłodnicy klimatyzacji może być powodem uszkodzenia sprężarki na wskutek wzrostu ciśnienia? W jakich sytuacjach może zajść taka usterka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
powinny zadzialac czujniki i pod wplywem wzrostu cisnienia powinna sie wylaczyc sprezarka :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ElblÂąg
skoro temat wiatraka od klimy jest poruszany to u mnie dzieje się coś takiego. Stoje w korku gorąco a klima zamiast chłodzic to grzeje :-). Jak jade klima wieje chłodem czyli wiatrak jest walnięty bo nic nie wymusza przepływu a co za tym idzie odbierania ciepła od chłodnicy. I teraz zasadnicze pytanie . Da się dobrac do wiatraka od klimy bez demontażu zderzaka ? Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Da się dobrać do rezystorów które najczęściej padają. A co do tego że jak stoisz to leci ciepłe powietrze, to problemem jest niewydolność klimatyzacji, jak jedziesz to sprężarka toczy z większym ciśnieniem.
Albo czynnika masz mało, albo rzeczywiście wentylator nie działa, albo osuszacz się przypchał i stanowi przewężenie w układzie.
Podjedź do jakiegoś punktu gdzie zajmują się klimatyzacją, niech podłączą manometry i sprawdzą jaki w układzie AC panują ciśnienia.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ElblÂąg
był na komputerze i wyrzucal jedynie problem z wiatrakiem. A jak dobrac sie do tych rezystorów? Są gdzieś obok wiatraka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 17:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Krzynio266 napisał(a):
koledzy zasada dzialania klimy jest taka sama w kazdym aucie to ze nie chodzi ci na jednym biegu to masz spalony rezystor znajduje sie on przy wentylatorze


Pod warunkiem że auto jest < wrzesień '98 później wentylatory były bez rezystorów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ElblÂąg
moje e39 jest 99 wiec rozumiem ze rezystora mam szukac w okolicy wentylatora. Da sie go wydlubac bez wywalania zderzaka ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
U Ciebie powinno nie być rezystorów, prędkością wiatraka powinien regulować sterownik.
Jeśli masz 3 piny przy wentylatorze to nie ma rezystorów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ElblÂąg
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... entylatora

wtyczka od wiatraka to jest to co jest widoczne na zdjeciach w ww temacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
tak kolego jezeli masz trzy piny masz modul a jezeli cztery to rezystory zeby tam sie dostac trzeba zdjac zderzak j dalej reszte nie dziekuj kliknij pomogl :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wentylator klimy i problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:11 
witam mam maly problem z wlaczaniem sie wentylatora wg mnie powinien sie wlaczyc przy zalaczeniu klimy a sie niezalacza nawet jak jest wlaczona jakas chwile boje sie zeby mi niepowyciskalo uszczelek w klimie a wentylator wymienilem bo odkleil mi sie magnes w silniczku i pasuje silniczek z E38 :)jest ten sam mam na 4 piny po zwarciu na krodko do akmulatora to smiga malo co mnie niewciaga:) i trzeba zdjac zderzak ktory jest przykrecony na 2 srobwch TORX pod kratkami z halogenow i kilka malych srobek z nadkoli i zderzak wychodzi sam wentylator jest na 4 srobach na klucz 13 i tez wychodzi tylko martwi mnie to ze sie niezalacza :/ gdzie znajduje sie bezpiecznik tego wentylatora moze ktos mi powie? bmw e39 97r ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 22
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E39 525 TDS Touring
Kolego BMWE39 bezpiecznik od wentylatora klimy jest za bezpiecznikami pod schowkiem pasażera. Jak się położysz na podłodze i zdejmiesz plastikową oslonę pod schowkiem znajdziesz tam kilka przekaźników i 2 duże bezpieczniki - jeden z nich jest od tego wentylatora. Teraz nie pamietam ale na pewno mają powyżej 50A i są masywne, nie da się ich nie dostrzec. Jeśli bezpiecznik jest ok a na niego nie trafia napięcie to sprawdź czujnik temp. oleju klimatyzacji - znajduje się on w chłodnicy klimatyzacji, stojąc z przodu auta to masz go po lewej stronie. Przed wszystkim podjedz do warsztatu gdzie napelniają klime-sprawdzą czy nie jest gdzies zatkany układ i w razie czego dopełnią do odpowiedniej ilości układ.

_________________
Today, Tomorrow - BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: LUBLIN
witam mam pytanie czy jak samochod sie zagrzeje na normalna temperature po srodku to czy wisko powinno bardzziej sie krecic bo moge je zatrzymac reka i niewiem czy to normalne

_________________
MARCIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wentylator klimy i problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
witam odnawiam temat z doborem wentylatora klimy gdy zakupilem auto nie bylo wentylatora klimy posiadam trzy piny tylko chcac kupic do niej wentylator mam problem z doborem wlasciwego poniewaz na allegro sa w sprzedazy dwa rodzaje jeden rodzaj jest na rezystory a drugi rodzaj na modul sterowany i oba sa na trzy piny jak zdiagnozowac jaki pasuje do mojego auta e39 530d 2000 marzec moze ktos cos doradz pozdrawiam :zalamany: i jak nikt nic niewie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wentylator klimy i problemy
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
odnawiam i czekam na pomoc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wentylator klimy i problemy
PostNapisane: 12 maja 2010, 17:03 
Ja długo bujałem się po serwisach, forach internetowcyh itd. aż wreszcie któregoś dnia wyciągnąłem swój wentylator.
Okazało się, że nie ma ani modułu sterującego ani rezystorów, a wszystkie "bebechy" siedzą w silniku wentylatora.
Wtyczka 3 PIN, kalbe grube brązowy i niebieski oraz cienki czarny.
Znalazłem na Alledrogo po fotach, bo z opisów i numerów żaden się nie zgadzał.
Pojechałem do gościa, bo akurat był z Warszawy, podłączyłem pod blokiem i działa.
Teraz tylko muszę wszczepić silnik do mojej obudowy i zamontować.
No i co najciekawsze: wentylator jest od modelu 525i 2003r. (ja mam 530dA sedan z 10.1999 i wg serwisu powinienem mieć wtyczkę na 4 PINy)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL