BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 20 lipca 2010, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
535iA 97, bez vanosa.

Witam, 2 tygodnie już z tym walczę i tracę nadzieje. Coraz bardziej czuję że żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Póki co moje 535 stoi u jednego z najlepszych w Warszawie ale coś czuję że też nie uda się rozwiązać problemu. Wstępnie umówiłem się do ASO FUSa na diagnozę ale nie wiem czy ma to sens (szkoda portfela).

3 miesiące temu auto straciło moc, nie wkręcało się w obroty i nie pracowało na wszystkie gary. Problemem była pompa paliwa pod tylną kanapą. Wymiana pompy pomogła i auto odżyło. I tak jeździłem ciesząc się moim V8. 2 tygodnie temu znowu auto straciło moc (identyczne objawy jak w przypadku padnięcia pompy paliwa), więc szybko zjechałem na bok, laweta i do serwisu. Potem na jazdach próbnych w serwisie auto jeździło normalnie, miało jako taką moc ale po delikatnym rozgrzaniu zaczyna gasnąć przy zatrzymywaniu się. Na postoju wszystko się wydaje w porządku. Jak tylko ruszę i przyhamuję, obroty spadają i silnik gaśnie. Więc auto zostało w warsztacie i magik dalej walczy.

Diagnoza za każdym razem (po skasowaniu) wywala takie błędy:

Kod:
18 - Oxygen sensor before cat. conv., cyl. 5-8
27 - Additive mixture adaptation (idle)
       Cylinders 1-4, control limit reached
35 - Additive mixture adaptation (idle)
       Cylinders 5-8, control limit reached
54 - Misfire, cyl. 5
55 - Misfire, cyl. 6
57 - Misfire, cyl. 8
62 - Misfiring, sum, relevant to exhaust gas
93 - Tank-ventilation system


Dodam że ponad miesiąc temu też byłem na komputerze i błędy były następujące:

Kod:
27 - Additive mixture adaptation (idle)
       Cylinders 1-4, control limit reached
35 - Additive mixture adaptation (idle)
       Cylinders 5-8, control limit reached
98 - Tank-ventilation-valve output stage
115 - Hot film mass air flow sensor


Czyli zniknął błąd z przepływomierza, pojawił się błąd sondy lambda (18), pozostały błędy 27 i 35, doszły błędy nr 54, 55, 57 oraz 62. Błąd 93 zmienił się w błąd 115 (odpowietrzenie baku paliwa).

Jestem już troszkę podłamany i nie wiem jakie kroki podjąć. Co robić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
A sprawdzałeś przepływkę?? Bo gaśnięcie na dojazdach i hamowaniu, oraz nie trzymanie mocy to zazwyczaj jej wina.

A nowa z boscha to koszt około 400zł czyli nie jest źle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Tyle że teraz nie było błędu przepływki. Jeśli jest nie sprawna powinien być błąd? Mechanik stwierdził też że może łapać gdzieś lewe powietrze, tylko gdzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 13:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Najlepiej podpiąć kompa i na Live Data sprawdzić jak chodzi przepływka. Podaj jeszcze jaki rocznik, czy z podwójnym vanosem - może być wtedy czujnik wałka, sonda, bo jak widać szwankuje lewa strona silnika /od kierowcy/. Do podwójnego vanosa przepływka 400 zeta ale do starszego modelu z okrągłym wtykiem około 1300 zeta lub więcej.
A pompa paliwa jest oryginalna, bo może wymieniona też szwankuje!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
ja bym sprawdził cewki

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
W E-39 nie było podwójnego vanosa tylko pojedyńczy na wałkach dolotowych.

Zacząłbym od sprawdzenia przepływki kolega przerabiał ten sam patent i wyszła przepływka a błędów nie pokazywała

A skoro kiedyś juz pokazała błąd to raczej sama się nie naprawiła znając zasady działania przepływek.

Przepływka bez vanosa to około 800-900zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Tak jak napisałem w pierwszym poście, to jest 535iA z 97 roku czyli bez vanosa.

Jak sprawdzić cewki?

Pompa paliwa faktycznie była wsadzona nie oryginalna. Pytanie czy przepływka generuje gdzieś fałszywe powietrze? Czujnik wałka raczej by pokazało na kompie. A co z błędami wentylacji baka paliwa? Mówi coś to komuś?

Dodam że przy odpinaniu przepływki auto gaśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 21 lipca 2010, 14:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zmień kolego cewki miejscami, jeśli błąd sie przeniesie na inne cylindry to cewki padnięte

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 22 lipca 2010, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Cewki są w porządku.

Czy sonda lambda przed katalizatorem odpowiada za lewą stronę silnika? Jak to jest dokładnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 22 lipca 2010, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
wydaje mi się że u ciebie sondy nie mają podziału na strony, u mnie sonda jest z lewej i prawej strony tłumika.
Raczej stawiam na przepływkę.
Aczkolwiek u mnie po zimie miałem w wilgotne dni, że przerywał mi na 5 cylinder, a póżniej także na inne. Nie łączyło coś pomiędzy kompem a wiązką wtrysków. Zalałem więc wszyskie przewody od kompa, kable idące przez grodź podszybia do wtrysków - WD40 i do dzisiaj działa ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 22 lipca 2010, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Chyba jednak mają podział na strony skoro błąd wygląda tak: 18 - Oxygen sensor before cat. conv., cyl. 5-8 ?

U mnie nie ma zasady czy wilgotny dzień czy inny ciągle jest tak samo. Byłem w Auto FUSie i jasno stwierdzili że jedna z sond, właśnie ta przed katalizatorem jest uszkodzona i wpływa na pracę silnika. Póki co inny magik zamienił mi miejscami sondy, w tym wsadzona jest jedna nowa Boscha tyle że za katalizatorem. Przestała gasnąć, ale jednak czasem ją przymula i obroty na postoju potrafią ostro spaść. Mam też wrażenie że trochę mu mocy brakuje. Właściwie to miał ktoś z kolegów uszkodzone sondy i mógłby napisać dokładnie jakie miał objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 23 lipca 2010, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Jak przymula nie ma mocy itp t przepływka zdycha tylko widze, że nie chcesz tego prostego faktu przyjąć do wiadomości :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 23 lipca 2010, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 182
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e92 335i
Kod silnika: n54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
ja mam podobny klopot. mialem blad sondy przed katem. wymienilem i nadal lipa, wymienilem tez przeplywke wszystko boscha, nadal lipa. Wystarczy ze odlacze przeplywke i wszystko chodzi. gdy jest podlaczona przeplywka, auto nie ma mocy gasnie po zrzuceniu na luz, wolne obroty faluja, jest wrazenie jakby na wszystkie gary palil, nawet raz mi pokazal ze nie pali na 3ci cylinder.
ogolnie tez nie wiem co robic

_________________
była 528i --> viewtopic.php?t=13159 było 318Ci --> viewtopic.php?f=6&t=75437&start=0 obecnie 335i --> .... ogień :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 23 lipca 2010, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Zdzira 850I napisał(a):
Jak przymula nie ma mocy itp t przepływka zdycha tylko widze, że nie chcesz tego prostego faktu przyjąć do wiadomości :)


Skoro ASO i kilku innych nie stwierdziło złej pracy przepływki na razie zostawiam ją w spokoju :) . Na dodatek w FUSie wyraźnie stwierdzili że lewa strona kuleje przez sondę. No ale mam lekkie obawy czy to aby na pewno rozwiązałoby problem.

Kolego johnny_85 ja póki co jeżdżę, wymieniłem jedną sondę i przestał gasnąć. Jednak bez włączonej klimy dalej obroty minimalnie falują i ma tendencję do gaśnięcia. W przyszłym tygodniu wymienię drugą sondę. Ogólnie stwierdziliśmy z mechanikiem że trzeba będzie głębiej się przyjrzeć lewej stronie silnika i obserwować. Dodam że właśnie lewa strona minimalnie się poci i pewnie trzeba będzie ją rozebrać. Z czego może to pocenie na łączeniach wynikać?

Jestem dobrej myśli, na dodatek ASO wydrukowało mi pełną historię samochodu i okazało się że w połowie 2007 roku przebieg wynosił ledwie 100 tyś :) (rocznik 1997) , teraz mam 182 więc pewnie zaczynają mnie dopadać dolegliwości takiego przebiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 24 lipca 2010, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Podstawa to zmienić mechanika, no a FUS to dał popis, tyle to i ja ci powiedziałem widąc tylko wydruk kompa.
Odnośnie sondy, to błąd zawsze wykarze jak przerywa ci na garach i leje nieprzepalone paliwo do katalizatora. Mi też pokazywał błąd sondy jak przerywał na jeden gar a co dopiero na całą stronę.
Co do przebiegu w V8 to przy 180 tyś. jest dopiero dobrze "dotarty" a usterki to powyżej 300 tyś. /Tak na marginesie auto w ostatnie trzy lata (pewnie w Polsce) przejechało prawie tyle co w poprzednie 10 lat (pewnie przed sprowadzeniem), a każde auto sprowadzone z zachodu ma przebieg 130-180 tyś. bezwzględu na rocznik......./
Co do przepływki to rozumiem, że sprawdzali jej parametry pracy na odpalonym silniku i jest ok.
Piszesz o wyciekasz, pewnie spradzałeś gniazda świec, czy nie ma w nich oleju, jak jest go dużo to też bedzie przerywać...
Ja bym zaczął od sprawdzenie połączeń elektrycznych komputer-cewki, wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 24 lipca 2010, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
a zapala ci się kontrolka check engine ?
raczej bledami cylindrow sie nie przejmuj, u mnie ostatnio wywalalo bledy na 6 cylindrze i wypadajacy zaplon, nierowna praca itd a potem okazalo sie ze wszystko w silniku jest ok, problemem byl czujnik w termostacie ktory sie spalil :zawstydzony:

takie gasniecie to raczej bedzie jak kolega johny mowil przeplywka. Kiedys w e34 przerabialem podobne objawy, okazalo sie ze mialem małą dziurke w gumowym łaczniku/dolocie pomiedzy silnikiem a przeplywką. Rok później podobne objawy, wtedy jakis inny wężyk dolotowy wypadł - chyba z odpowietrzeniem silnika zwiazany (odma?)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 25 lipca 2010, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Nie, check engine się nie zapala. Tak czy siak przepływkę dla świętego spokoju wymienię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 26 lipca 2010, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Jak wymienisz to temat się raczej zakończy :) 400zł to nie taki majątek :)

a przepływka nie musi wywalać błędów po prostu jest stara zużyta i podaje złe wartości do kompa od silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 31 października 2011, 11:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 535i
Kod silnika: m62
witam jak dla mnie to czujniki położenia wołu korbowego i wałka rozrządu. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 535iA] Pomocy, gaśnie, ciągła walka z M62
PostNapisane: 31 października 2011, 11:06 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
A ja obstawiam sondy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL