BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 10:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Witam, Kiedy zgasze lekko nagrzany samochód (mniej wiecej pomiedzy 1/3 a 2/3 na wskaźniku temperatury) to niekiedy żeby ponownie odpalić samochód musze go dłużej zakręcić jakieś 3 sekundy. Gdy samochód jest zimny z rana i dobrze rozgrzany pali na strzał, na kompie nie ma błedów. Jakieś pomysły co sprawdzić?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
99% czujnik polozenia walka ,akomp nie musi widziec bledu najlepiej orginal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
peter0101 napisał(a):
99% czujnik polozenia walka ,akomp nie musi widziec bledu najlepiej orginal


X2 lub wału.

Warto sprawdzić przepływke w inpie.Spotkałem się z przypadkiem ,że przepływka była winna temu,że czasem trzeba było zakręcić dłużej.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
No ale jak sprawdzić czujnik wałka? W inpie nie ma błedów, wałek na postoju w dobrej pozycji.
Ogólnie mam wrażenie, że silnik nie pracuje idealnie jak wchodzi na obroty , jakby sie meczył, nie jest to jedwabiste wkręcanie na obroty ale to swoją drogą. Sprawdził bym czy przy wtyczce od czujnika jest wszystko ok ale dostęp do nich jest ...

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
davids3 napisał(a):
Sprawdził bym czy przy wtyczce od czujnika jest wszystko ok ale dostęp do nich jest ...


Od czegoś trzeba zacząć a sprawdzenie izolacji przewodów chyba nieuniknione...

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
GreeN520, masz jakiś sposób , żeby to bezinwazyjnie odpiąc? przewód od odmy odpinasz czy nie?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 3 listopada 2011, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Moje BMW: E39 525 TDS
Mi sie wydaje, że to początek końca pompy wtryskowej... A na rozgrzanym silniku odpala Ci normalnie, tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 3 listopada 2011, 18:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Jakiej pompy wtryskowej? Mowisz o pompie w baku? Mam benzyne nie diesla. Na ciepłym ok, ogólnie nie zawsze źle odpala, zdarza sie to raz na X odpaleń

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 3 listopada 2011, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Przewodu od odmy nie musisz odpinać choć jak to zrobisz będzie Ci łatwiej.
Musisz zatrudnić kogoś z chudymi rączkami bo mało tam miejsca i albo odepniesz wtyczki odrazu przy gnieździe pod kolektorem albo wyjmiesz obie wtyczki (czyt.od jednego czujnika czujnik--->komputer) z metalowej obejmy w którą są wsunięte.
Radze się pomęczyć pierwszym sposobem bo wtyk we wtyk łatwiej trafić na wyczucie niż w obejme
Na wtyczce jest taki "klik" który dociskasz i odciągasz do góry.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 3 listopada 2011, 19:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
GreeN520, jeszcze jedno pytanie, jak u Ciebie wygladaja wartości bodajże kąta zapłonu i kontroli zapłonu , to jest analog 1 na samym dole bodajże.U mnie są wykrzykniki ale może sprawa ma sie tak samo jak z wartościami powyżej, w każdej bmce sa wykrzykniki (mam na mysli engine load itd)

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 3 listopada 2011, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Engine load to norma ,że wykrzyknij jest reszte za chwile Ci sprawdze.

EDIT :

Jeśli chodzi o analog 1 to u mnie ( 2.0 ) mam tam przepływke i krokowca.
Lewa strona przepływka prawa krokowiec i nie mam tam wykrzyknika.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 4 listopada 2011, 07:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: 3city
to strzalka w dol na klawiaturze zjedz nizej,bedziesz mial ignition timing etc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 4 listopada 2011, 08:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Dokładnie, tak jak mówi Krzysiek__,

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 4 listopada 2011, 08:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Jeżeli chodzi o krokowiec w Inpie to u mnie (m52b20) jak jest silnik jeszcze nie rozgrzany to pokazuje wykrzyknik a jak się rozgrzeje to ju z nie. Jeżeli chodzi o te dwa parametry to jest norma, że Inpa pokazuje wykrzyknik w tych silnikach. W każdej, którą podłączałem tak było.
W tym temacie wrzucałem filmiki z inpy to możesz sobie zerknąć. viewtopic.php?f=1&t=103637
Pierwszy filmik jest jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany (wskazówka od temp na zegarach na 1/4) a drugi na rozgrzanym (wskazówka od temp na zegarach na 1/2).

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 4 listopada 2011, 08:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Jeszcze jedno, pozycja wałka u Ciebie to ok 22 stopni, u mnie z tego co wczoraj patrzyłem 26 stopni, jakie wartości są prawidłowe?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik lekko nagrzany -słabo odpala
PostNapisane: 4 listopada 2011, 14:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Według inpy 22 jest prawidłowe.
Jak się przejedziesz (ok 3000obr) to się powinien przestawić na ok 47 (albo trochę więcej). Tylko musisz jechać autem bo na postoju nic się nie zmieni.
Według mnie twój czujnik położenia wałka podaje złe wartości, a nie pokazuje błędu bo nadal działa.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL