BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 08:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 525D Nie rowna praca silnika
PostNapisane: 4 października 2012, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 36
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Witam panowie, czytalem po forach, googlowalem, dzwonilem po znajomych i odpowiedzi mam 1000. Wiec opowiem problem ze szczegolami.
Pewnego pieknego poranka nie moglem odpalic auta, po paru probach odpalil, i tak przejechalem jakies 50km az nagle auto weszlo na obroty, kupa dymu i samo zaplon na autostradzie.
Auto odcholowano do warsztatu i stwierdzono ze pompa rozciekla sie i wpompowala ponad 15l diesela do silnika (wylano ponad 20l oleju)
Wymienilem pompe i po jezdzie probnej wyszlo ze turbina do wymiany, bo pelno dymu, zero mocy i rzerzenie w silniku. Zmienilem turbine, auto odpala... i tu zaczyna sie problem:
auto strasznie wibruje kiedy jest zimne oraz dymi na bialo, na rozgrzanym jedzie w miare ok mocy raczej nie stracilo i nie dymi ale przy przyspieszaniu slychac stukanie z silnika, mechanik mowi ze to ktorys wtrysk stuka. Podlaczylem INPA i oto co wyrzuca:

http://proremap.com/files/525d.pdf

Sorki ze plik jest w pdf ale nie wiedzialem jak inaczej wrzucic, jesli ktos ma problem z odczytaniem to wrzuce inaczej jakos.


Oprocz tych bledow sprawdzilem korekty wtryskow na wolnych obrotach i 3 leja w granicach -1 do 1, dwa leja ok 2.5 a szosty ponad 5.
Ktos moze mi powiedziec czy to definitywnie jest wtrysk do wymiany czy cos innego moze to powodowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 525D Nie rowna praca silnika
PostNapisane: 5 października 2012, 07:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
zrób sobie test przelewowy wtrysków, jak wyjdzie że szósty niedomaga to masz potwierdzenie wyników z inpy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 525D Nie rowna praca silnika
PostNapisane: 5 października 2012, 09:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Nie zawsze tak jest że tam gdzie wysoka korekta to wtrysk jest martwy.
Jeśli będzie coś nie tak na tulei cylindra ,tłoku ,pierścieniach ,zła kompresja ,zawór ,gniazdo zaworowe- korekta będzie również zła pomimo dobrego wtryskiwacza.
Zacznij od najprostszej czynności....
Wyciągnij ten wtryskiwacz z wysoka korektą i wsadź na cylinder z małą ( wtryski zamień miejscami)
Jeśli korekta pójdzie za wtryskiem -wtrysk do wymiany .
Jeśli korekta zostanie -zmierz kompresje na danym cylindrze i nastaw się na remont lub wymianę silnika.

Nie zrozumiałem do końca twojego posta ....nie rozumiem co stało się z pompą i którą ?
I jak paliwo ona wpompowała do silnika.

Z opisu dostałeś typowego zapętlenia turbiny ,co w efekcie spowodowało tłoczenie wraz z powietrzem oleju silnikowego. Nastąpił samozapłon i po wyłączeniu zapłonu z kluczyka silnik nadal pracował wkręcając się na wysokie obroty .
Być może zanim zatrzymałeś auto jechałeś jakiś kawałem na samozapłonie +paliwo ....
Mogło to doprowadzić do pęknięcia (uszkodzenia -stopienia tłoka) . To zaś spowodowało że paliwo podawane przez wtrysk nie spalało się (nie ma kompresji nie ma samozapłonu na tym cylindrze) i spływało poniżej tłoka.

Dywagacja czysto teoretyczna , naturalnie nie życzę ci tego .
Po pełnej diagnostyce napisz o ile się pomyliłem .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 525D Nie rowna praca silnika
PostNapisane: 6 października 2012, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 36
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
kupilem 3 wtryski, czekam na dostawe, najwyzej sprzedam dalej ;)

A co do pompy, no to chodzi o pompe wtryskowa, ktora pracuje przy silniku, czesc ktora pracuje wewnatrz silnika jest w ten sposob smarowana. No i ktorys z tych elementow rozpadl sie i wpompowal paliwo do silnika. Na 100% byla to pompa bo po wymianie juz auto chodzilo normalnie, turbina padla przy okazji, moze tez przy okazji podkrecania, nie mam pojecia, kogo nie pytam to padla dlatego ze zatarla sie z powodu ropy w oleju.

Koles od AA odrazu na miejscu mi powiedzial ze pompa albo wtryski do wymiany, no i w sumie sie nie pomylil.

Jestem w UK i jak narazie naprawa kosztowala mnie juz prawie 1000 funtow. Mam nadzieje ze wtryski rozwiaza sprawe. W sumie jak poszedl olej z silnika z calym syfem i opilkami to moglo sie pozapychac, i w tym moja nadzieja ze sie nie pomylilismy.

Jesli ktos ma inne sugestie to jestem otwarty na wszystko :)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 525D Nie rowna praca silnika
PostNapisane: 13 października 2012, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 36
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
no i lipa, po wymianie tego jednego minimalnie lepiej ale zauwazylem ze 2 i 3 wpadly w minusy i to nie male bo ok 4-6.
Jutro z rana wymieniam pozostale 2 ktore mam a jak nie pomoze to jade zmierzyc cisnienie w cylindrach, w sumie to od tego
powinienem zaczac, no ale cuz, bede wiedzial na przyszlosc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL