BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 15:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Sluchajcie mam powazna sytuacje, jestem za granica i najprawdopodobniej padla mi uszczelka pod glowica, mam nadzieje ze nie glowica cala,
auto raz po raz zaczyna kopcic na bialo, majonezu nie ma, ale cisnienie wysadza wode z chlodnicy. Wiem ze w takim stanie nie przejade 1600 km do polski wiec musze sprobowac sam wymienic uszczelke. Czy istnieje jakis opis na forum, moze fotorelacja jakas z etapami wymiany tego badziewia? Moze ktos zna jakas inna strone moze byc obcojezyczna z takim opisem. Narazie moje umiejetnosci ograniczaja sie do wymiany termostatu czy chlodnicy, ale mam nadzieje ze i tej wymianie podolam bo wymiana u pana gienka francuskiego kosztuje 1500 €. Dzieki za wszelka pomoc


EDIT : Jak na zlosc odrazu po zalozeniu posta znalazlem cos takiego w jezyku angielskim, mam nadzieje ze nie zaszkodze nikomu dajac link do tego znaleziska.
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... ne-t21070/

Mimo wszystko zachecam do podrzucania porad w tym watku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 - OPIS ?
PostNapisane: 25 lipca 2010, 11:15 
masz na mysli wymianę samej uszcelki bez planowania ??
roboty przy tym jest nie mało i dla osoby która tego nigdy nie robviła nie polecam tego robić samemu , bo ważna jest nawet kolejnośc odkręcania i przykręcania szpilek z odpowiednim momentem


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Wiem ze nie polecasz, ja tez najchetniej bym tego nie robil ale nie mam za bardzo wyboru, tak, odbedzie sie to bez planowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 11:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
to moze zaciagnij jakiegos kumpla i jedz ile dasz rade a potem hol :D?? jesli to jest glupi pomysl to nie kometujcie go prosze :)

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
demimot, zrob na miejscu, a jak przyjedziesz do Polski to np sciagniesz glowice i ja splanujesz - jak myslicie koledzy?
Pasek rozrzadu wiesz jak bardzo ma byc napiety? Ja nie wiem, wiec moze ktos inny napisze.
Kolejnosc przykrecania srub glowicy jak pamietam jest taki, ze od srodka glowicy po jednej i do zewnatrz raz z prawej, raz z lewej. Masz ksiazke "sam naprawiam" czy cos takiego?
Tu jest schemat jak sie przykreca
http://pnp.impressiveworks.eu/d13b7+/wa ... ecanie.gif
Dokrecasz mocno. Po chyba 15minutach dociagasz jeszcze mocniej.
Na 1500km jazdy do 3000rpm powinno byc ok.

Ja w M10 sam sciagnalem i zalozylem pierwszy raz nie majac wogle o tym pojecia. Po zlozeniu auto smigalo do ponad 6000rpm idealnie, wogle nie bralo oleju (wymienili mi uszczelniacze w warsztacie). Tyle ze u mnie byl lancuch, nie pasek

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Niestety poszedlem teraz do samochodu zobaczyc czy kopci, bo robil to rzadko i juz silnik nie ruszyl. Zrobil probe obrotu i tyle, blokada w silniku. A przeciez wczoraj jeszcze jedzil, majonezu nie ma, nawet sie wczoraj nie zdarzyl zagrzac. Co sie stalo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 25 lipca 2010, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Rybnik
Pablo325i napisał(a):
Niestety poszedlem teraz do samochodu zobaczyc czy kopci, bo robil to rzadko i juz silnik nie ruszyl. Zrobil probe obrotu i tyle, blokada w silniku. A przeciez wczoraj jeszcze jedzil, majonezu nie ma, nawet sie wczoraj nie zdarzyl zagrzac. Co sie stalo?


Poprostu sie zatar:/.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Co to dla mnie oznacza? Bo aktualnie jestem w trakcie rozbierania silnika zeby sie dostac do uszczelki, zostalo mi zdjecie rozrzadu co nie jest takie latwe jak mi sie wydawalo i rozkrecenie glowicy ktora jest na jakis wielkich torxach. Ale jesli silnik sie zatarl to jakie to ma dla mnie konsekwencje? I z jakiego powodu moglo sie tak zrobic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 09:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
demimot, nie słuchaj takich głupot że sie zatarł. Ktoś kto tak mówi nie widząc silnika jest niepoważny. Rozbieraj silnik, ściągaj głowicę, przyjżyj się dobrze uszczelce i jeśli będziesz miał szczescie zobaczysz że jest wypalona w którymś miejscu. Szczęście bo wtedy będzie można stwierdzić że to na 100% było przyczyną. Silnik może nie dać się obrócić teraz bo płyn chłodniczy mógł wpłynąć do cylindra ale to już może nie być uszczelka. Jakby co to pytaj, podrzucaj zdjęcia i coś się wymyśli. Złożysz bez planowania głowicy to te kilka tyś km bez katowania silnika zrobisz. Potem w Polsce zrobisz tak jak należy.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Cholera tak czytam i współczuję tylko :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Dokladnie taki mam plan, bardzo mnie pocieszyles upbeat. Kompletuje zamowienie wlasnie,na wszelki wypadek powymieniam kilka innych uszczelek na ktore sie juz natknalem rozbierajac maszyne. No i te sruby, tylko ze nie ma ich w sklepie wiec bede ich szukal gdzie indziej.

PS. Czy wymieniac pasek rozrzadu skoro juz tu jestem? Bo caly rozrzad mnie by kosztowal 106,11 € a sam pasek goodyear 21,98 € wiec nie bardzo mnie stac teraz na wieksze wydatki wiec wolalbym sam pasek tylko czy ma to sens? Byl wymieniany rozrzad caly ze 3 lata temu, ale najechane ma auto gora 40 tysiecy od tamtej pory. Bo gdzies wyczytalem ze warto i pompe wody wymienic bo tez jest na pasku ale na to juz napewno mnie nie bedzie stac :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
pompa wody jest na pasku klinowym wiec jesli nie cieknie to nie wymieniaj. Sciągales ją do zdjęcia rozrządu? Bo da sie bez wywalania pompy wody i lepiej jeśli jej nie wyjmowales. Pasek rozrządu i rolki powinno sie wymieniac co 40tys km i moze byc taka sytuacja ze na nowym pasku naciągniesz mocniej i rolki zaczną huczeć albo sie rozlecą... Ja bym wymienił i rolki chociaż można zaryzykować. Napewno po przyjeździe do Polski kiedy będziesz planował głowicę (bo po jakimś czasie napewno wywali Ci znów uszczelkę) trzeba bedzie wymienić i rolki. Twój wybór. Jak chcesz ograniczyć koszty to nie wymieniaj śrub od głowicy. I tak będziesz ściągał ją jeszcze raz ;) Pasek jeśli możesz to kup Gates, Goodyear będzie droższy a jakościowo taki sam albo gorszy.
aha postaraj sie kupić uszczelkę elring albo victor reinz to będizesz miał do niej dodaną kartkę z momentami i kolejnością dokręcania głowicy. Pewnie nie masz klucza dynamometrycznego ale da się to zrobić kręcąć w mierze kątowej.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 10:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Ściągaj te głowice tam na miejscu. M40 nie jest tak bardzo skomplikowanym silnikiem, wymień samą uszczelkę ,rozrządu nie wymieniaj wymienisz go w polsce.
Jesli nie czujesz się na siłach to sam pstrykaj sobie foty przed demontarzem kolejnych częśći tak aby wiedziec jak je spowrotem załorzyć a jeśli bedziesz miał jakies problemy to fota i wal na nasze forum napewno ktoś ci pomorze... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 11:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
tu masz momenty dokręcania 1.8 M40
http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/pl/6F7 ... docId=2817
pierwsze 35nm to jest powiedzmy tak do pierwszego oporu na kluczu + jakies 45 stopni.
potem to wiadomo 90 stopni i drugie raz 90 stopni przy czym to drugie 90 stopni to już powinna być naprawdę spora siła.

oczywiscie po zdjęciu głowicy musisz ją dobrze wyczyścić, szczotką drucianą, potem papierem ściernym na jakimś klocku żeby nie robić dołków i najlepiej na mokro żeby rys nie zostawiać. Dobrze przedmuchać z pyłu i obejrzeć czy nie ma pęknięć w głowicy - nawet pod lupą. To samo z blokiem. Po czyszczeniu bloku obejżec czy nie ma peknięć, zarysowań na gładzi cylindrów.

potem musisz dokładnie wyczyścić śruby do głowicy i gwinty w bloku z wody i oleju. Każda śruba musi Ci się palcami wkręcić do końca w otwór w bloku. Jęsli zostawisz w otworze wodę lub olej to w najlepszym wypadku nie dokręcisz dobrze głowicy a w najgorszym wypadku pęknie Ci blok przy dokręcaniu. Dopiero potem możesz przystąpić do dokręcania.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Ostatnio edytowano 26 lipca 2010, 14:22 przez Arek_J, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 13:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
sruby od glowicy zostawa stare jak ja, nie warto kupowac nowych!
Ja zostawilem stare jak mi kumpel powiedzial ze kupil nowe i po pewnym czasie jedna sie urwala. Najlepsze sa te fabyryczne, zadne pozniej nie dorownuja im jakoscia.

Rozrzad lepiej srob, minimum ten pasek...
Ogolnie czesci ktore kupisz w zachodniej europie powinny byc wysokiej jakosci i w przyzwoitej cenie... Najdrozsza bylaby robocizna ktora sam wykonasz...
To ceo wymienisz bedzie juz z glowy...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Jesli chodzi o ceny rozrzadu to sami spojrzcie :

http://www.oscaro.com/kit-de-distributi ... 466-202-gt
A tu cena samego paska http://www.oscaro.com/courroie-de-distr ... 466-202-gt

Jesli chodzi o momenty dokrecania to jeszcze nie mam klucza denamometrycznego, bede musial od kogos pozyczyc.

Jesli chodzi o czyszczenie to dzieki za rady, wczoraj zdjalem pokrywe tej glowicy i ogolnie jest tam straszny syf, zaschniety olej na calej powierzchni jest rozmarowany, wiec i chyba to wyczyszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
A ta nasadka torx do glowicy to jaki rozmiar jest? Dzisiaj wracajac bede musial kupic tez bo nie mam takich wynalazkow w swoich narzedziach?

Alez sie zagolopowalem, sorry za drugi post.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
demimot nie pamiętam dokładnie jaka to nasadka... e12, e14 lub e16... torx wewnętrzny napewno ale jaki to już nie pamiętam.

z tych rozrządów to albo brałbym cały zestaw skf ten za 100E albo pasek gates za 29E. W Polsce za cały rozrząd zapłaciś ok 350-370zł więc nie jest tak drogo w przeliczeniu na złotówki.
klucz dynamometryczniy nie jest Ci tak naprawdę niezbędny. Da się zrobić bez niego, musisz mieć tylko mocne pokrętło :)
wyczyść sobie też tą rurkę która daje natrysk oleju na wałek rozrządu bo ona lubi się zapychać i przez to się wałek wyciera w m40 (tak przy okazji :) )

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Ja to sie boje tylko jednego,ze sobie nie poradze z ta blokada tego walka rozrzadu w gmp. Zadzwonilem do mechanika w polsce ktory mi robil inna beemke i mi odradzil robienie tego, bo jak nie zablokuje tego walka odpowiednio to potem juz nie zaloze paska odpowiednio zeby byla odpowiednia synchronizacja...i rozpieprze caly silnik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 16:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
demimot, a zdjąłeś już pasek? wal na pw to Ci wszystko wyjaśnię.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL