BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BiaÂłystok
Czy po wymianie amortyzatorów, przednia oś, konieczna jest regulacja zbieżności (drążki nie były odkręcane)???

Dziwne skrzypienie z tyłu, prawa strona, jakby guma - czyżby tuleje pływające??? Nie wiem czy dobrze usłyszałem, czy po wymianie tulei pływających, tylna oś, należy wykonywać jakieś ustawienie/regulację zbieżności, jak to zrobić???

Czy może ktos pokazać mi te tuleje pływające na fotce, zamontowane, albo na schemacie??? Czy przy okazji wymiany tulei warto coś jeszcze sprawdzić???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 11:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
w zasadzie po kazdej ingerencji w zawieszenie trzeba robic zbierznosc .tylko jak bedziesz robil zbierznosc przypilnuj zeby ci dociazyli auto .z przodu po 70kgx2 ztylu tez i powinien byc zatankowany do pelna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BiaÂłystok
Co to znaczy dociążyli??? Mam nawkładać w niego ludzi:)

Czy jest to konieczne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 15:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Stary temat, ale nikt do niego nie zajrzał ;-P... Tak, po każdej ingerencji w zawieszenie (wymiana amorków, tulei, wahaczy, sprężyn) lub układ kierowniczy od strony końcówek drążków lub maglownicy (wymiana/naprawa maglownicy lub wymiana końcówek drążków kierowniczych) powinno się, a nawet powiedziałbym musi się ustawiać zbieżność, by ją prawidłowo ustawić auto oczywiście musi być sprawne-co do zawieszenia no i nie po jakimś potężnym strzale-gdzie podłużnice straciły geometrię ;-/, dobry wachowiec z wiedzą i sprzętem oraz jak wspomniał peter0101 obciążone masą równowartą średniej wadze człowieka czyli ok 70-75kg na fotel-chodzi o to, że auto nie jeździ samo tylko zawsze w nim ktoś jedzie - minimum kierowca ;-) i chodzi o to by odtworzyć warunki jazdy bardzo zbliżone do jazdy autem po szosie. Tuleje pływające niekoniecznie muszą skrzypieć, czasem może to być amortyzator, lub inna guma czy element luźny, zużyty itp...ciżko tak od razu stwierdzić musiałbyć się wsłuchać na szarpaku i namierzyć skąd ten dźwięk się wydobywa ;-/ . Na allegro wejdź i wpisz to zobaczysz jak wygląda tuleja pływająca/wahliwa lub też nazywa się to na stronie realoem przegub kulisty, wejdź na www.realoem.com i wpisz tam dane auta 7 ostatnich liter i cyfr np GR06390 i zobacz jak tam jest pokazane-zawieszenie.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 20:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
To i ja dorzucę swoje spostrzeżenia na temat geometrii, jestem po wymianie amortyzatorów przednich, auto jak jechało prosto tak jedzie dalej, nic nie ściąga. Co do tego obciążenia to zdania są podzielone, jeżdżę na jakąś laserową maszynę i tam nic nie dokładają, po ustawieniu całej geometrii nie ściąga auta, ani nie zdziera opon nierównomiernie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 08:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
podol napisał(a):
To i ja dorzucę swoje spostrzeżenia na temat geometrii, jestem po wymianie amortyzatorów przednich, auto jak jechało prosto tak jedzie dalej, nic nie ściąga.

Bo w zasadzie przy wymianie amortyzatorów nie ma się tam co przestawić. I nie bardzo rozumiem po co sprawdzać geometrię jak i tak nie można jej wyregulować. Ja byłem na geometrii po wymianie wahacza prowadzącego przy tylnym kole. Amortyzatory z przodu zmieniałem jakieś 20tkm wcześniej, zmieniałem również wtedy tuleje drążków reakcyjnych i co ciekawe: wszystko na przodzie wyszło "na zielono". Ciężarki do auta wstawiali, tylko nie pamiętam jakie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 08:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
pszemek napisał(a):
podol napisał(a):
To i ja dorzucę swoje spostrzeżenia na temat geometrii, jestem po wymianie amortyzatorów przednich, auto jak jechało prosto tak jedzie dalej, nic nie ściąga.

Bo w zasadzie przy wymianie amortyzatorów nie ma się tam co przestawić. I nie bardzo rozumiem po co sprawdzać geometrię jak i tak nie można jej wyregulować. Ja byłem na geometrii po wymianie wahacza prowadzącego przy tylnym kole. Amortyzatory z przodu zmieniałem jakieś 20tkm wcześniej, zmieniałem również wtedy tuleje drążków reakcyjnych i co ciekawe: wszystko na przodzie wyszło "na zielono". Ciężarki do auta wstawiali, tylko nie pamiętam jakie.


Może nie zawsze się przestawi, ale mechanik przyjmując samochód na warsztat nie wie jakie auto dostaje i po dokonanej naprawie powinien wypuścić auto sprawne, więc powinien dla świętego spokoju sprawdzić geometrię. Jak się zna przeszłość samochodu, wykonane naprawy, to tak jak u Ciebie nie ma co regulować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 13:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, tak to jest różnie...., ale czasem jest tak, że nie można samego amorka wyjąć tylko trzeba wahacze rozkręcić by wyjąć kolumne lub amor...pozdro...

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana amortyzatorów przód / tuleje pływające tył
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BiaÂłystok
Wymieniłem przednie amorki bez rozkęcania wahaczy - nie ustawiałem zbiezności, było OK. Teraz, przy okazji zakupu nowego kompletu opon na zime, znajomy wrzucił mnie na geometrię, autko PROSTE.

Co do tuleji pływającej, tak te skrzypienie to tylne tuleje pływające - BYŁY :).
Poskrzypiały po zeszłorocznej zimie, zakupiłem nowiutki komplet Lemfordera, miałem wymieniać ale cały czas czekałem na cieplejsze dni żeby w kanale nie zmarznąć. Zrobiło się ciepło i tuleje zamilkły :). Do tej pory jest OK, nic nie ruszałem, zaznacze że poza skrzypieniem auto cały czas prowadziło się i nadal prowadzi się idealnie, na szarpakach cisza (nowy komplet musi jeszcze zaczekać).

Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL