BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 30 października 2014, 19:10


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] BMW E46 318CI nierówna praca silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 12:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 27
Posty: 323
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam,

Posiadam problem z BMW e46 318ci z 1999 roku silnik M43. Silnik pracuje OK do momentu gdy zacznie łapać temperaturę, gdy osiągnie temperaturę na biegu jalowym zaczyna przygasać, szarpać dosć mocne tak jakby falowanie.
Podczas diagnozy INPĄ wyświetlił następujące błędy:
141 Lambdaregelung Regelanschlag
120 Signal Luftmassenmesser
121 Signal Ansauglufttemperatur
Po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błędy pojawiają się po kilku minutach gdy tylko silnikiem zacznie telepać.

Dodam tylko że próbowałem odłączyć przeplywomierz i na odpiętym przeplywomierzu silnik pracuje równo bez szarpnięć w kazdym zakresie obrotów.

Na podłączonym przepływomierzu oraz biegu jałowym parametr Luftmasse[kgh] waha się w granicach od 10 do 90 kgh i wtedy dzieją się cuda z silnikiem jednak gdy uderzę lekko ręką w przepływkę wszystko działa normalnie jak ręką odjął przez dobre kilka minut. Gdy się odłączy przeplywkę parametr Luftmasse oscyluje w tak od 8 do 13 i silniczek chodzi elegancko.

Czyżby to był objaw padniętej przepływki?

Numer przepływomierza RF 280 217 124
Ma on wtyczkę 5 pinową, Dysponuje ktoś z kolegów dokumentami do tego sterownika silnika BMS46DS1, ponieważ szukałem w autodacie żeby coś zmierzyć miernikiem ale tam jest wtyczka 6 pinowa i nie wiem już jak do tego podejść.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość walczę już czwarty dzień z tym autem.

Pozdrawiam,
Michał M. M&M

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW E46 318CI nierówna praca silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 13:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 596
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB25
Cześć,
z tego co napisałeś masz rację, przepływomierz do wymiany. Dobitnym faktem jest jego odłączenie i równa praca silnika. Druga kwestia. Co Ciebie dokładnie interesuje w tej dokumentacji? Schemat sterownika głównego? Mógłbym jutro poszukać w INFO-TECH'u, gdybym znalazł wrzucę skany.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW E46 318CI nierówna praca silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 13:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 27
Posty: 323
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam,

Interesuje mnie dokładnie tak jak mówisz schemat instalacji elektrycznej silnika, oraz tak jak jest opcja w autodacie component testing czyli są podane rezystancje czy inne wartosci np. napiecia czy przebieg(oscylogram) jakie powinny schodzić na sterownik z danego elementu pomiarowego powiedzmy czujnika wału czy tej całej nieszczęsnej przepływki i wtedy mając dostęp do takich rzeczy pomierzyłbym sobie i porównał. Jeżeli możesz to sprawdź czy masz coś takiego ja będę dalej szukał i walczył.

Pozdrawiam,
Michał M. M&M

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ded, Google [Bot], smigi3l, VADIM i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL