BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 12:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: brak
Witam, po dlugim okresie czasu udalo mi się uzbierac ładną sumkę 18tys zl na auto moich marzeń czyli Bmw e39 528i. Mam na oku kilka ofert. Sa one daleko od mojego miejsca zamieszkania wiec pytam szanowne forum czy moze wasze bystre oko dostrzeze cos co by skreślało auto z listy ? Nie wiedzialem gdzie ten temat umiescić.


http://moto.allegro.pl/bmw-528i-manual-i1220173646.html
http://moto.allegro.pl/perfekcyjna-bmw-e39-528-igielka-dla-konesera-i1217630575.html
http://otomoto.pl/bmw-528-indywidual-2-8-C14717143.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13973022
http://moto.allegro.pl/bmw-e-39-528-full-opcja-rezerwacja-11-09-2010-i1214467628.html

w grę wchodzi tylko silnik 2.8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Wydaje mi sie ze bez " osobistych " oględzin jest spore ryzyko.
Na onecie byl niedawno artykul o tym na co zwrocic uwage przy kupnie uzywanego auta .
Ja po swoja e39 jechalem ponad 400 km i sie oplcalo, bo pomimo rocznka 96' sztuka byla w idealnym stanie.
Tak czy inaczej musisz sie nastawic na to ze troche kasy dolozysz " na start "
wiec zostawilbym sobie z 2 tys rezerwy.
Z standardowych usterek w e39 , zwlaszcza starsze roczniki warto zwrocic uwage na :
-Kontrolke airbag ( czy swieci . Samo skasowanie bledu to 50 zl ale zazwyczaj jest problem z uszkodzona mata zasiedzienia fotela pasazera. trzeba wtedy wstawic emulator).
- tylnia klapa nad rejestracja prawdopodobnie bedzie miala lekka korozje na lączeniu blachy tak samo jak łaczenie wlewu paliwa z tylnym blotnikiem ...( w srodku na dole po otwarciu klapki )

Ponadto zastanow sie powaznie nad pojemnoscia silnika
chodzi mi dokladnie o takie czynniki jak zalozenie instalacji.... tak wiem, napewno nie ... ja tez sie wzbranialem ale po roku uzytkowania auta zalowalem ze nie zalozylem od razu
Temat lpg to odrebny dzial wiec radze poczytac . Ja zdecydowalem sie na zalozenie instalacji ze wzgledu na trasy jakie pokonuje w zwazku ze swoja "pracą" i jesli mam jechac np do poznania zarobic 1000 zl i na paliwo wydac 500 to chyba nie ma sie nad czym zastanawiac.... zreszta tematu lpg wolalbym nie poruszac bo zaraz sie posypia riposty.. moja bunia moja sprawa ;)
Ale wlasnie w zwiazku z tym .. u mnie caly czas rosnie glód pojemnosci silnika ...
Gdybym wiedzial ze i tak wloze lpg szukalbym silnika 4.0 . Obecnie mam 2.0 ... narzekac nie bede . spprawuje sie fajnie ale czesem jednak mocy brakuje.... redukcja z 5 na 3 jest jakims rozwiazaniem przy wyprzedzaniu tira/tirów jednak jest to ciezkie dla silnika i dosc hałaśliwe..... Ponadto blokowala mnie kwestia ubezpieczenia ( prawo jazdy krocej niz rok, nieskonczone 25 lat . WIec gdyby to byl silnik 4 l zaplacilbym ok 4 tys....

Teraz mysle intensywnie nad swapem na 4 l ( dawca bylby anglik w automacie )
Napewno wszyscy doradzaliby mi sprzedaz obecnej , dolozenie i kupno innej ale moja e39 ma taka historie i tyle w nia wpakowalem ze za nic jej nie oddam :)

Rowniez zastanow sie nad skrzynia... wiadomo ze manual to ciekawsza jazda.. ale w korkach wyprowadza z rownowagi. szczegolnie jak sie mieszka w krk i czesto jezdzi do wwa....

pozdrawiam

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 368
Moje BMW: e36 cabrio
Według mnie te dwie ostatnie prezentuja się najlepiej ale 18 tyś to na nie za mało. Pamiętaj o opłatach (w przypadku tej z niemiec będzie to około 2 tys..)
belq dobrze napisał, trzeba je sprawdzić, może ktoś z forum ma niedaleko to może podjechać i zobaczyć :hyhy: trzeba sobie pomagać :P
PS. Zastanawiałeś się na 3.0 diesel w automacie?? :hyhy: :hyhy: :hyhy: 11l/100 a w fotel ładnie wciska :hyhy:

_________________
Obrazek
Z wiatrem we włosach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Przedewszystkim 2.8 doskonala jednostka napedowa, najlepsza opcja ta ostatnia, ale powiem ci ze kupno E39 a utrzymanie to inna sprawa jesli miales problemy z uzbieraniem 18 kola to odradzam ci zakup takowego auta nie majac kumpla w sklepie z czesciami, nie sa tanie, fakt jezdzi sie przepieknie im dalej tym lepiej, najlepiej kupic z zagranicy a nie krajowa bo sa wytluczone najczesciej, przy kupnie zwroc uwage na telepanie kiera przy hamowaniu jesli nie trzepie to ok, przy przebiegu ok 210-220 konczy sie orginalne sprzeglo, kielichy amorow oryginalnych(sachs) sie utleniaja, wykonane sa z alu i roczniki 96-97 narazone sa na pekniecia mialem tak u siebie pomimo ze amor sprawny to musialem przod zmienic bo pekl lewy kielich i opadla, wachacze mozna regenerowac zalezy gdzie ale w niektorych warsztatach robia tak ze wytrzymuja dluzej jak lemfordery zalezy z jakiego materialu zrobia tulejki, jesli auto latalo na 18 moze byc maglownica do zrobienia, pozdrawiam i zycze udanego zakupu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 21:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Co do silnika, to nie ma co dumać. 540i jest fajne, ale ceny części przyprawiają o zawrót głowy i nie jest już tak odporny jak M52.

Jeśli chodzi o zakładanie gazu, to 2.0 czy 2.8 nie ma chyba znaczenia, bo ilość cylindrów ta sama. Może być ewentualnie kwestia wydajniejszego parownika, ale przy cenach sekwencji różnica jest pomijalna.

Automat to fajna sprawa, ale jednocześnie kolejna rzecz, która może sprawiać dość kosztowne problemy. Jeśli więc nie chcesz dużo płacić, to nie daj się namówić na automat, M62 (3.5, 4.4), że o Dieslu (szczególnie TDS) nie wspomnę. Benzynowe R6 to najlepsze silniki BMW.

Odnośnie samych ogłoszeń:
Pierwsza ma dość rzetelny opis - mało osób podaje takie rzeczy do zrobienia w opisie aukcji.

Drugi opis już zupełnie mi się nie podoba. Zaznaczenie "Bezwypadkowy" w połączeniu ze zdjęciem krzywej maski to strzał w stopę. No sorry.

Trzecie to jakieś ogłoszenie firmy kredytowej/komisu. Opis auta ubogi. Brak wzmianki o tylnych lampach, paskudny kolor tapicerki - to już oczywiście kwestia gustu. Martwią mnie jeszcze felgi, bez których samochód robi się podejrzanie tani jak na ten model z tym silnikiem.

Na czwartym to może się nie znam, ale m-pakietu ja tam nie widzę. Powiązania z ASO Audi także nie rozumiem.

Piąte wygląda ciekawie, tylko albo przebieg jest naciągany i auto robione pod sprzedaż, albo cena jest trochę za niska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 6 września 2010, 23:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: brak
Dziekuje bardzo za naprawde fachowe porady. Jestem bardzo milo zaskoczony. Instalacja gazowa wchodzi w grę, tylko po prostu sam ja bede chcial wstawic zeby miec pewnosc co wstawione i wgl. Czytalem sporo o tym modelu, wiem ze trzeba na poczatku wlozyc troszke waluty no i utrzymanie tez nie bedzie nalezalo do najtanszych. Ale po prostu jestem zakochany w tym samochodzie i koniec :padam:

A co do 3.0D to myslalem nad tym ale na takie cacko to trzeba znacznie wiecej kasy wyłożyć...

Jeszcze raz dziekuje za porady, jak juz bd cos ogladal i widzial to dam znac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kupno, eksploatacja, pomoc w wyborze.
PostNapisane: 7 września 2010, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Jeśli kupisz zadbany model to nie będziesz miał kłopotu. Moim zdaniem nie patrz na rocznik tylko na stan. Ważne jest żeby nie była uderzona. Ja szukałem dość długo, ale opłaciło się. Lakier oryginał na całym aucie, założyłem LPG u DOBREGO fachowca a nie tam gdzie było taniej. Efekt: brak błędów zarówno w DME jak i w sterowniku LPG. Jak na razie przejechałem autem 20 tkm i wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (dość częsta usterka), klocki z przodu, łożysko z tyłu, jeden górny wahacz z tyłu i trochę powalczyłem z klimatyzacją - ale to wynikało z niedbalstwa poprzedniego właściciela więc nie jest tak źle. Zawieszenie jeszcze oryginał, ale nie wykazuje oznak zużycia. Spalanie gazu na trasie spokojnie da się zejść do 11L/100 więc wychodzi taniej od diesla. No i łatwiej o zadbanego benzyniaka bo diesle zazwyczaj są dość mocno zaciurane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL