BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 04:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 10 września 2010, 11:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Potrzebuję pomocy od kogoś kto przetarł szlak i wie jak rozebrać oparcie przedniego fotela ....

Temat generalnie dobrze znany , od jakiegoś czasu zaczęła mnie dręczyć kontrolka poduszek . Zapala się i gaśnie w zależności od masy pasarzera i jego ruchliwości na fotelu .
Można to załatwić programowo lub diodą czy rezystorem , było o tym sporo.

Uparłem się i chcę wyciągnąć tą matę dzisiaj .
Wyciągnę cały fotel i zrobię mu sekcję.
Ponadto przyszedł mi do głowy pomysł doposażenia foteli w podgrzewanie siedziska i oparcia.
O ile siedzisko rozdłubię i myślę że nie będzie z tym większego kłopotu to nie mam pojęcia jak zabrać się za oparcie .

Próbowałem jeszcze w aucie odchylać część nr 2 ....... tył fotela. Ta plastikowa część która jest zawsze skopana przez dzieciaki.
Siedzi ona mocno i wydaje się być kluczem do dalszej rozbiórki ....


Obrazek
Czy ktoś rozbierał fotele ?
Bmw przewiduje doposażenie siedzenia w maty grzewcze , przewiduje również wymianę tapicerki.
Więc myślę że jest jakiś sposób bezpiecznego rozebrania foteli bez niepotrzebnych strat i zniszczeń.

Jeśli na forum jest ktoś kto przerabiał temat i rozbierał fotel, ma jakieś wskazówki, rady informację będę zobowiązany.

Pozdrawiam i czekam na pomoc .
Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 2 października 2010, 22:26 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości , rozebranie oparcia
PostNapisane: 10 września 2010, 17:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1043
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: było e46 M47N, było G31 b47 , jest G30 B58
http://www.kneb.net/bmw/E46/Lumbar%20Su ... trofit.pdf

polecam ;)

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości , rozebranie oparcia
PostNapisane: 10 września 2010, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 114
Moje BMW: e46 320
W oparciu u dołu są dwa kołki trzymające końcówki tapicerki, trzeba je wyrwać i wstawić nowe, następnie pod poszyciem są kolejne dwa, które też mocno siedzę, razem jest ich 4. Kiedy to już zrobisz pójdzie gładko ze zdjęciem. Dalej trzyma się na wcisk w drewnianą( lub podobną) obudowę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrlna airbag
PostNapisane: 2 października 2010, 22:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Dzisiaj zabrałem się za fotel pasażera. ;)

Celem było naprawienie maty zajętości i doposażenie siedziska w matę grzewczą.
Mata nie jest oryginalna BMW, o tym innym razem.

Co do maty zajętości, nie jest trudno się do niej dostać, bez kłopotu można ją wyciągnąć.
Przeanalizowałem dokumentację WDS-BMW szukając informacji na temat maty.
W opisie sterownika poduszek jest o niej wzmianka.
W zależności od obciążenia (masy pasażera) mata zmienia swoją rezystancję – rezystancja maleje. Parametr ten jest analizowany przez sterownik jak również inne dane z czujników . Ma to wpływ na odpalanie odpowiednich poduszek i opóźnienie ich otwarcia. Taka elektroniczna inteligencja układu.

Wydłubałem matę i zrobiłem pomiary i analizę pracy.

Kiedy zapala się kontrolka poduszek przy niesprawnej macie ?
Mata to prosty obwód elektryczny parametryzowany diodą. Pomijając przewodność diody w jedna stronę można powiedzieć że obwód jest otwarty . Gdy siadamy na matę obwód się zamyka (zamyka się skokowo w zależności od ilości zwieranych pod obciążeniem „przycisków”- (punktów zwiernych)

Gdy włączamy zapłon kontroler poduszek sprawdza swoje linie ,jedną z nich jest zakończona matą a dokładnie diodą parametryzującą matę.
Sama dioda nie ulega uszkodzeniu , problem zazwyczaj pojawia się gdy obwód jest przerwany a komp nie „widzi diody” .
Taki stan jest informacją o wypięciu elektrycznym maty z obwodu lub o jej mechanicznym uszkodzeniu.
Komputer zapala lampkę poduszek i zapisuje ten błąd w pamięci sterownika.

Nie jest prawdą że w takiej sytuacji sterownik nie odpali poduszek w rejonie pasażera.
Gdy auto jest wyposażone w matę, sterownik obsługujący i nadzorujący jej pracę właściwie zakodowany. W przypadku zapisania jej błędu o zwarciu lub przerwie i palącej się kontrolce ,sterownik taką sytuację traktuje zawsze jako stan zajęcia siedziska.

Komp nie odpali poduszki gdy w układzie będzie wszystko ok , to znaczy gdy przy analizie obwodów rozpozna diodę –mate, nie będzie zapisanego błędu o jej nie sprawności ale również gdy rezystancja w tym obwodzie nie zmaleje . Czyli gdy nie zostanie wykryty na nią nacisk.

W moim przypadku i jak sądzę w większości przypadków doszło do mikro pęknięcia ścieżek , co powodowało w zależności od ruchliwości pasażera fakt że komp raz widział a raz nie diodę- matę. Objawiało się to mruganiem lampki.
Pęknięcia nie sposób namierzyć, więc łatanie przerwy w obwodzie jest raczej nie możliwe.

Jednak znając budowę układu sposób wykonania od strony technologicznej , wiedziałem że jest możliwość reanimacji maty. Na jak długo ? Tego nie wiem...... czas pokaże.

Rozwarstwiające się napylone na folie ścieżki można niewielkim nakładem pracy połączyć.
Ich rozwarstwianie wynika z tego że folia się naciąga a wraz z nią nie elastyczny obwód który się przerywa.

Folia pod wpływem temperatury się kurczy i tą właściwość wykorzystałem do naprawienia maty. Zgodnie z tym co widzicie na zdjęciach folię przełożyłem dwoma kartkami a następnie pozbyłem moją szanowna małżonkę jej urobionej zabawki- żelazka.

Tak :rotfl: :rotfl: matę dokładnie wyprasowałem :ok: izolując ją kartka papieru aby folia nie uległa stopieniu w bezpośrednim kontakcie z żelazkiem.

Obkurczenie folii spowodowało likwidację mikropęknięć a efektem tego był spadek rezystancji na odcinku wtyczka dioda o 50ohm dla każdej nóżki.
Po złożeniu wszystkiego mata wykazuje 100% sprawności a jakiekolwiek wiercenie się na niej nie powoduje przerwania obwodu.
Więc "patent" zadziałał. :szok:

Wnioski:
Gdy komp zapisuje błąd maty i zapala lampkę ,przy kolizji otworzy poduszkę zawsze nawet gdy nie ma pasażera.
Niedogodnością pojawiającego się sporadycznie błędu jest jedynie mruganie czerwonej lampki poduszek.
Na allegro są sprzedawane na ta dolegliwość lekarstwa- tak zwane emulatory maty.

Po analizie i pomiarach stwierdzam że gdy mata jest uszkodzona wpięcie diody w obwód spowoduje zgaszenie lampki poduszek.
Sama dioda jednak „informuje” sterownik że mata jest i że nikt na niej nie siedzi.
Aby sterownik widział stan zajętości wymagana jest dioda i równolegle do niej rezystor dowolny o rezystancji od 5 do 10kohm. Taki opór ,według mojej analizy odpowiada zajęciu siedzenia przez człowieka o masie około 80kg a to zaś sterownik bierze pod uwagę korygując szybkość czy też opóźnienie otwarcia poduszki.
Zakładam że przy
kolizji bezwładność pani warzącej 50kg jest inna niż bezwładność faceta ważącego 90kg. I stąd ta analiza obciążenia siedziska.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 2 października 2010, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Widze ciekawy patent a skoro dziala to wyprobuje go u siebie. Tez mam taki problem z kontrolka poduszki, styki wyczyscilem ale nie dalo to zadanego efektu. Gratuluje zapalu do dlubania.
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 11:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Witam!

Rewelacyjnie opisany problem i sposób jego usunięcia. Na pewno wielu osobom z forum przyda się ten materiał. Jak również i inne, które miałem przyjemność przeczytać - bardzo wartościowe Roger :ok:

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Fantastyczny opis, napewno mi się przyda.
Dobra robota ROGER :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Swietokrzyskie
Moje BMW: E46
ROGER, wszystko fajnie tylko moglbys opisac jeszcze jak rozebrac ten fotel zeby wyjac mate, potem zlozyc zeby nic nie odstawalo i material byl ladnie ulozony. Walczylem z tym kiedys, ale nie dalem rady rozebrac fotela.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
ROGER-NYSA, Czyli wlutowałeś diodę i kondensator czy nie? Bo jeżeli tak to to nie rozumiem po co zakładać ponownie do fotela matę która przez diodę i kondensator i tak nie działa. Ja miałem ten sam problem w e39. Wypiąłem wtyczkę maty, obciąłem kable, wlutowałem diodę i kondensator, zalałem wszystko klejem i podłączyłem. Potem tylko podłączyłem się pod IMPę żeby wykasować błąd i wszystko pięknie działa. Co nie zmienia faktu że podziwiam cię za podjęcie się rozebrania fotela :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 20:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
harus napisał(a):
ROGER-NYSA, Czyli wlutowałeś diodę i kondensator czy nie? Bo jeżeli tak to to nie rozumiem po co zakładać ponownie do fotela matę która przez diodę i kondensator i tak nie działa. Ja miałem ten sam problem w e39. Wypiąłem wtyczkę maty, obciąłem kable, wlutowałem diodę i kondensator, zalałem wszystko klejem i podłączyłem. Potem tylko podłączyłem się pod IMPę żeby wykasować błąd i wszystko pięknie działa. Co nie zmienia faktu że podziwiam cię za podjęcie się rozebrania fotela :)


Nic nie wlutowywałem. Celem było naprawienie maty ,bez jej wyciągnięcia jest to niemożliwe.
Tak jak pisałem wcześniej prasowanie pomogło, nie wiem na jak długo ale podczas testów zachowywała się jak nowa i tak się zachowuje aktualnie będąc w fotelu.
A jeśli ją naprawiłem to po co miałbym cokolwiek lutować.

Naturalnie można iść na łatwiznę ;) Ciachnąć kabelki nie rozbierać fotela i zamiast maty wlutować diodę + rezystor.

Komputer wtedy widzi że mata jest i że ktoś na niej siedzi.

Nie pisałem o żadnym kondensatorze........... owszem widziałem tego typu projekty,jednak moim zdaniem kondensator nie jest tu idealną opcja. Jeśli działa i powoduje że komp widzi matę zajętą to chwała mu za to. Nie robiłem testu z kondensatorem i jeśli nie udało by mi się maty naprawić wlutował bym diodę i rezystor. Nie kondensator.

Moim zdaniem idealnym oszustwem komputera będzie dioda i równolegle do niej rezystor 10kohm tak jak zobrazowałem to na zdjęciu.
Zobrazowanie zaś zrobiłem dla tych którzy nie chcą poświęcić czasu na rozbieranie fotela i nie interesuje ich próba naprawienia maty.

energy11 napisał(a):
ROGER, wszystko fajnie tylko moglbys opisac jeszcze jak rozebrac ten fotel zeby wyjac mate, potem zlozyc zeby nic nie odstawalo i material byl ladnie ulozony


Generalnie zabieg nie jest skomplikowany , odkręciłem osłonę plastikową z boku fotela .Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że obicie(tapicerka) jest zkończona plastikowym stelażem który stanowi taki jakby hak czy też mocowanie aby tapicerka siedziała pasowanie na swoim miejscu.
Zaczynając od strony oparcia ,podważałem ten plastikowy rant zespolony z tapicerką i z ściągałem ją............ Jak czepek z głowy ;)
Na zdjęciu widać ile zrobiłem więcej nie ma potrzeby. Ten zabieg jest bardzo prosty. Problem może się pojawić przy uwalnianiu tapicerki od drucianej konstrukcji która naciąga tapicerkę. Tapicerka jest łączona z drutami innymi "małymi drucikami" nie wiem jak to nazwać, je trzeba lekko rozchylić. Nie jestem tapicerem a zabieg robiłem przy użyciu płaskoszczypy i kombinerek. Tak jak rozebrałem tak i poskładałem ,fotel wygląda jakby nigdy nie był ruszany. Więc można to zrobić dobrze bez potrzeby użucia do tego jakiegoś specjalistycznego sprzętu. Wszystko wraz z zabawa matą i jej pomiarami zajęło mi 3h.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 3 października 2010, 21:03 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ciekawe , bardzo ciekawe

przyda sie wlascicielom e46 heeh

wlasnie jestem po wymianie srodka w moim e46

mialem ten sam problem z lampka air bag.

mam nowe (uzywane) fotele m pakiet skora ale lampka dalej swieci. czy jest jeszcze szanasa ze po wykasowaniu bledu ona zgasnie jezeli ten fotel ma dobra mate????????
nie mialem czasu podjechac do diagnosty i sprawdzic.

pzdr

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
harus napisał(a):
ROGER-NYSA, Czyli wlutowałeś diodę i kondensator czy nie? Bo jeżeli tak to to nie rozumiem po co zakładać ponownie do fotela matę która przez diodę i kondensator i tak nie działa. Ja miałem ten sam problem w e39. Wypiąłem wtyczkę maty, obciąłem kable, wlutowałem diodę i kondensator, zalałem wszystko klejem i podłączyłem. Potem tylko podłączyłem się pod IMPę żeby wykasować błąd i wszystko pięknie działa. Co nie zmienia faktu że podziwiam cię za podjęcie się rozebrania fotela :)


Nic nie wlutowywałem. Celem było naprawienie maty ,bez jej wyciągnięcia jest to niemożliwe.
Tak jak pisałem wcześniej prasowanie pomogło, nie wiem na jak długo ale podczas testów zachowywała się jak nowa i tak się zachowuje aktualnie będąc w fotelu.
A jeśli ją naprawiłem to po co miałbym cokolwiek lutować.

Naturalnie można iść na łatwiznę ;) Ciachnąć kabelki nie rozbierać fotela i zamiast maty wlutować diodę + rezystor.

Komputer wtedy widzi że mata jest i że ktoś na niej siedzi.

Nie pisałem o żadnym kondensatorze........... owszem widziałem tego typu projekty,jednak moim zdaniem kondensator nie jest tu idealną opcja. Jeśli działa i powoduje że komp widzi matę zajętą to chwała mu za to. Nie robiłem testu z kondensatorem i jeśli nie udało by mi się maty naprawić wlutował bym diodę i rezystor. Nie kondensator.

Moim zdaniem idealnym oszustwem komputera będzie dioda i równolegle do niej rezystor 10kohm tak jak zobrazowałem to na zdjęciu.
Zobrazowanie zaś zrobiłem dla tych którzy nie chcą poświęcić czasu na rozbieranie fotela i nie interesuje ich próba naprawienia maty.

Aha teraz już rozumiem :) Przyznam że moja naprawa wyglądała dosyć chałupniczo :) młotkiem rozwaliłem stary zasilacz z komputera wlutowałem diodę i rezystor ( nie kondensator jak wczesniej pisałem ) Wlutowałem je w przewody i działa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 21:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
starscream napisał(a):
mam nowe (uzywane) fotele m pakiet skora ale lampka dalej swieci. czy jest jeszcze szanasa ze po wykasowaniu bledu ona zgasnie jezeli ten fotel ma dobra mate????????
nie mialem czasu podjechac do diagnosty i sprawdzic.

Komp zapala lampkę i zapisuje błąd gdy nie widzi maty. Gdy widzi lampka gaśnie błąd zapisany zostaje.

Jaki z tego morał ? Przy wałczonym zapłonie możesz odpiąć matę zapali się lampka gdy ja podepniesz lampka zgaśnie.
Błąd zapisany nie zniknie......... jest informacją dla diagnosty że coś było nie halo.
Jeśli lampka świeci się u Ciebie nadal, może być to znakiem że problemem nie jest mata (jeśli jesteś pewny że jest sprawna) szukaj usterki w innym miejscu .......
Odczytaj błędy .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 4 października 2010, 06:04 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
ROGER :padam: :padam: :padam:

Mi też zaczeła migać kontrolka poduszek i za kilka dni jade na kompa do mechaniora żeby zdiagnozował przyczyne świecenia i usunął usterkę, bo drgawek dostaje jak widzę świecącą lampke :wsciekly: :mur: Mam tylko nadzieje że u u mnie nie padła ta mata, a coś innego i nie bede musiał przeprowadzać takiej operacji jak Ty. ;)
W każdym razie gratuluje cierpliwości i uporu z tym fotelem i wogule w innych pracach przy fureksie o których czytałem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Owad napisał(a):
W każdym razie gratuluje cierpliwości i uporu z tym fotelem i wogule w innych pracach przy fureksie o których czytałem :ok:



FUREKS czy to nowa nazwa fury,bryki,auta????? hehehe dobre furex

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 3 października 2010, 23:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
starscream napisał(a):


Cytuj:
FUREKS czy to nowa nazwa fury,bryki,auta????? hehehe dobre furex



nowa?nie wiem :) u mnie na rejonie funkcjonuje taka nazwa od dawna heh

fura, bryka, auto = fureks :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 4 października 2010, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
a tam w nowym saczu tak sie mowi hehe

bylem kiedys w edenie na (pepsi) hehehe pamietam jak bolo stolami rzucal

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
A co w takim przypadku jak nie ma błędu a lampka się świeci ? zapaliła się nagle podczas jazdy i już nie zgasła, w pozycji zapłon zaświeca się, następnie po odpaleniu silnika gaśnie na ok 1s i zapala się już na stałe, wizyta na kompie nie wykazała błędu,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
chockie napisał(a):
A co w takim przypadku jak nie ma błędu a lampka się świeci ? zapaliła się nagle podczas jazdy i już nie zgasła, w pozycji zapłon zaświeca się, następnie po odpaleniu silnika gaśnie na ok 1s i zapala się już na stałe, wizyta na kompie nie wykazała błędu,


Nie ma takiej opcji!
Słaby warsztat zły sprzęt...........

Zapraszam na warsztat.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]siedzenie pasażera ,mata zajętości ,kontrolka airbag
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Szacunek za taką robotę i wiedzę :padam: A tak odbiegając od tematu, jeśli bez żadnego uszczerbku można ściągać tapicerkę fotela to śmiało można wrzucić ją do pralki, tak? No i kiedyś mógłbyś wrzucić jeszcze ten numer z podgrzewaniem siedzeń, myślę, że wielu z nas by to zainteresowało:)

_________________
Żeby być szczęśliwym, co najmniej kilka rzeczy musisz mieć w dupie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL