BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]Puknięcie przy zmianie biegów
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 01:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Witam

W moim bmw e46 330d podczas zmiany biegów(w momencie tzw"pół sprzęgła) słychać tak jakby z tyłu pojedyncze puknięcie takie głuche-coś jakby walnąć w pusty karton albo jakąś miotło w ściane :D .
Oprócz tego czasami podczas wrzucania biegów na wciśniętym sprzęgle również słychać ale cichsze puknięcie,a także np podczas jazdy -odpuszczając gaz i gwałtownie naciskając z powrotem gaz słychać również puknięcie.Wszystkie puknięcia dochodzą jakby z tyłu.
Co dziwne podczas redukcji nie słychać żadnych puknięć-może mi się zdaje ,ponieważ dłużej wtedy trwa puszczanie sprzęgła...
Najbardziej słychać przy zmianie z 3 na 4 bieg.

Trochę się naczytałem i jak widać jest to częsty problem w e46.Oczywiście podczas ostatniej wizyty u mechanika powiedzieli mi,że oni do końca nie wiedzą co to może być,że najlepiej to dać wal do regeneracji i takie głupoty...

Mam zamiar podjechać do znajomego na kanał.Pytanie co mógłbym sprawdzić?Zamierzam puszczać sprzęgło i dosłuchiwać się gdzieś tych stuków w tylni wale napędowym.
Zaznaczam,że jestem laikiem w tych sprawach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Puknięcie przy zmianie biegów
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 10:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
zobacz czy nie peka ci mocowanie wózka dyfra do nadwozia-przy tłumiku sie zaczyna.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46]Puknięcie przy zmianie biegów
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57d30
złącze elastyczne wału ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Puknięcie przy zmianie biegów
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 176
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52/TU
Posprawdzaj sobie: Tuleje wózka dyfra szczególnie tą słynną 9 , złącze elastyczne wału, podporę wału. Wspomniane wcześniej pękające mocowanie dyferencjału.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Puknięcie przy zmianie biegów
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Moim zdaniem jest to śruba mocowania dyfra. Miałem ten sam problem w mojej e36is. Jak wymieniałem dyfer nie dokreciłem śruby mocowania która w e36 znajduje sie zaraz pod wałem napędowym. No i tak jeździłem przez pewien czas. Aż w końcu 1,2,3 bucior redukcja i wyrwało tą śrube. I koniec. Telefon po kogoś z linką. U Ciebie też może być ta śruba. Tylko uprzedzam, jak byś dociągał te śruby to nie kręć na siłę bo mogą być one uszkodzone już (np może być krzywa od stuków) i jeśli pociągniesz i pęknie to nie bd miał innego ratunku niż demontaż dyfra i wykręcanie urwanej śruby. Przynajmniej u mnie w e36 tak jest. Stuknięcia które zauważyłeś są to takie puknięcia jakby młotkiem w podłogę, bo podczas zmiany biegu dyfer opada w dół, a gdy wrzucisz kolejny bieg dyfer podnosi się do góry (bo jest luz) i uderza w podłogę samochodu. To chyba tyle co mógłbym pomóc. (P.S. PISAŁEM TO NA PODSTAWIE OBSERWACJI, BMW E36 NIE WIEM JAK JEST W E46 MYŚLĘ, ŻE PODOBNIE. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODY) :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL