BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Drążek zmiany biegów
PostNapisane: 19 września 2008, 15:03 
Witam,
mam problem z drążkiem zmiany biegów w 530d 2001 po lifcie. Kiedy wyciągam z bieg z piątki na luz to drążek pozostaje w pozycji wychylonej w prawo, nie odbija do środka - muszę go popchnąć (problem w tym że przy redukcjach, czasami zamiast 3 wbijam 5). Martwić się czy to jakaś drobnostka...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
Witam w mojej e39 530i 2002r jest to samo. Może ktoś wie o co chodzi z tym lewarkiem ?

_________________
Jaco ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 07:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
U mnie było to samo.Uszkodzone były tulejki na drazku zmiany biegow nawet minimalny luz powoduje problemy ze zmiana biegu.Troche pracy i dobry tokarz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
Dzieki kolego za info...napisz co więcej jak się dobrać do tego...pozdrawiam.

_________________
Jaco ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 13:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Mam taki sam problem, tylko u mnie ustaje jak się silnik rozgrzeje, wtedy luz jest w centrum tak jak powinien, napisz coś więcej o tej naprawie np jakie koszta itd.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
W mojej 530D z 2001r Jest to samo.
Jak na postoju wbiję 5 to po wybiciu nie wraca do środkowego położenia.
Sprawdzałem to ostatnio i pomimo luzów ( jabłko i przy samej skrzyni ) lewarek powinien wracać a że będzie miał luz to jedynie będzie problem ze znalezieniem biegu.
To problem w skrzyni. Natomiast wraca normalnie w czasie jazdy.
Nie było tego jak było ciepło.
Im zimniej tym problem większy.
Sprawdzałem stan oleju - jest nieco poniżej otworu korka wlewowego.
Ale znowu olej nie ma raczej wpływu na zmianę biegów na postoju ze zgaszonym silnikiem.

Jak tak oglądam tą swoją E39 i porównuję ją z moją byłą E34 ( teraz jej szczęśliwymi posiadaczami są rodzice ) to widzę coraz więcej tandetnego wykonania.
:kwasny:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2008, 07:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Luz powstaje na połączeniu drążka ze skrzynią biegów ja wymontowałem wszystko sam wyjąłem drążek zmiany biegów dźwignie zmiany biegów i przegub drążka zmiany biegów tulejki są z jakiegoś tworzywa jedna w dźwigni zmiany biegu a druga w tym przegubie przy skrzyni tokarz wziął 40zł. Na stronie www.bmw-tds.pl w dziale ogólne temat [E36]luzy na drążku zmiany biegów Jawor podaje link i tam jest rysunek a elementy do wyjęcia to numer 6 11 i 14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 17:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E39 530D z 2001r. od kilku dni zauwazyłem ten ten sam problem jak w/w . Wie ktoś coś bliżej na temat tej usterki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 18:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Widzę że problem wysprzęglania 5tki dotyczy 530D.
Być może to wada konstrukcyjna.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
witam!
problem nie dotyczy jedynie piatki. w mojej 330i jest to samo. gdy przejade kilkanascie km to jest ok. ale wczesniej, po wrzuceniu piatki gajga zostaje w miejscu piatki. ostatnio, pewnie z powodu mrozow mam coraz wieksze problemy z wrzuceniem jedynki. dodam ze pozostale biegi wchodza idealnie. zauwazylem tez, ze gdy wrzuce najpierw dwojke, a potem jedynke rowniez wchodzi idealnie. i kazdy kolejny raz znow idealnie. ale gdy stane na kolejnych swiatlach znow jedynka wchodzi ciezko. zastanawiam sie czy nie zmienic oleju w skrzyni. moze to cos pomoze. probowalem sledzic ten problem na dwoch forach bmw. ktos napisal ze pytal o problem pozostawania gajgi w pozycji "5" w aso i powiedzieli ze piersze slysza o tym problemie. ja osobiscie bedac ostatnio w aso w poznaniu rowniez o to pytalem. i co powiedzial mi pan? ze pierwsze slyszy bo skrzynie w bmach chodza idealnie. ale jak widac z pozostalych postow jednak nie, bo sporo ludzi ma z tym problem. pan powiedzial mi ze moze pomoze wymiana oleju w skrzyni ale jakos nie bardzo chce mi sie w to wierzyc. na marginesie powiem ze mialem juz 9 samochodow - i francuzy i japonce i niemieckie, czesto po 10 lat i wiecej i jakos nigdzie czegos takiego nie zauwazylem. a tutaj marka premium i gajga nie wraca w polozenie neutralne. troche zenada wg mnie, a aso nabiera wody w usta.
mam nadzieje ze w koncu ktos znajdzie odpowiedz na ten dosc irytujacy problem.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 11:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: KrakĂłw
Byłem w ASO w Krakowie i rozmawiałem z znajomym, bardzo się zdziwił że taki problem dotyczy E39, jednak oświadczył że był to częsty mankament E36 i chcąc się go pozbyć trzeba wymienić kilka elemntów które się wycieraja. Zamieszczam poniżej link gdzie było już to poruszane na forum i sa tam zaznaczone te elementy do wymiany

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... cy+lewarek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: RZESZOW
Witam
Mam taki sam problem jak -levinson - pobawilem sie troche ostatnio i po dlonczeniu lewarka od ciegna dalej to samo ciegno tez nie wraca czyli to cos jest w skrzyni jakby sie jakas tulejka zacierala posprawdzalem luzow zero czasmi jak pchne lewaryek z 5 biegu na luz to czuje jakis opor cos go trzyma i trzeba mu pomoc w poprzedniej 530d 360tys przejechane takich problemow nie mialem a wtej 108tys mam dziwne
Jak ma ktos na to patent bede wdzieczny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 17:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Witam
U mnie w 320d jest to samo. Przy zimnym samochodzie po wrzuceniu 5-tki drążek nie wraca. Byłem z tym w ASO w Bydgoszczy, rozebrali wszystko i stwierdzili, że to jakaś sprężynka pękła lub wyhaczyła się w skrzyni biegów, bo wszystko inne jest OK (na obrazku nr 4).
Tylko co mnie zastanawia, to że jeśli samochód się rozgrzeje to problem znika (czyżby sprężynka się naprawiała?).
Aha, ASO nie podejmuje się napraw skrzyni biegów.
Podali mi 2 rozwiązania: jeździć tak dalej lub wymienić skrzynię biegów.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 11:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: RzeszĂłw
Witam,
Mam identyczny problem w E36 2.5 TDS 1997r. z nie wracającym lewarkiem do pozycji neutralnej - wraca po przejechaniu ok 20km :kwasny: . Szukałem rozwiązania w różnych miejscach, ale nikt konkretnie nic nie wie... Może ktoś już zna rozwiązanie tego problemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 11:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
no przeciez wyżej jest wszystko opisane

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 12:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: RzeszĂłw
Wyżej jest napisane, że skrzynie pasuje zmianic aby się tego pozbyć. A myślałem, że może ktoś dokładnie wie co jest do wymiany i jakie są koszta... Bo wymiana skrzyni trochę mnie zniechęca z uwagi na koszt.

Wymiana skrzyni to jest ok 200 - 250zl, skrzyna uzywana 300 - 400zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 15:56 
Witam Wszystkich. Muszę się dołączyć do tego problemu, dzieje się dokładnie to samo czyli po cofnięciu z piątego biegu drążek nie wraca do pozycji neutralnej :( Mam 530d 280tyś km(....raczej, bo książki nie posiadam). Wiem ze nie jest to problem dotyczący 3litrowych solników diesla poniewaz u kolegi w 525tds-ie działo się to samo. Nie dzieje się to zbyt często ale problem jest denerwujący kiedy chcemy wrzucic 3bieg a wskakuje piąty :kwasny: Mam wyjętą skrzynię ponieważ wymieniam sprzęgło i od razu koło dwumasowe. Ponieważ w tym momencie wszystkie drązki, tuleje i inne rzeczy pośrednie miedzy skrzynią a drążkiem są odpięte muszę stwierdzić ze to problem w skrzyni ewidentnie ....niestety. C.d.n. Pozdrawiam :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Witam,

Ja rowniez mam taki sam problem, auto 320d po liftingu i niestety po wrzuceniu piatki drazek nie wraca na swoje miejsce. Tak samo jezeli wrzuce jakis bieg, to moge delikatnie drazek zmiany biegow ruszy w prawa strone mimo wrzuconego biegu. W lewa strone nie moge i jest sztywno. Biegi wchodza normalnie tak jak powinny. Domyslam sie, ze cos sie wyrobilo i jest do wymiany, tylko co?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
Niestety w mojej 328CI to samo. Niestety wiem, że sam nie ogarne rozłożenia skrzyni i szukania tych tulejek o których pisał CWL 525tds ....Jak myślicie ile może policzyć sobie warszatat za rozłożenie skrzyni i diagnozę, ewentualnie naprawę tej usterki? ...

Te te tulejki może też udałoby mi się u tokarza załatwić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
Poszperałem w neceie i na e46fanatics.

Podaję linki, które prawdopodobnie pozwalają usunąć tą usterkę. Sam udam się z tym do mechanika, jak tylko wzmocnię wózek swojej 328.

http://www.jshayden.com/BMW_e36_ZF_Transmission_Fix_5th_Gear_Gate.pdf

I tutaj artykuł o tym problemie

http://www.jshayden.com/Roundel_Article_e36_Xmission_Fix.pdf

Mam nadzieję, że to rozwiąże wasze problemy :)


aha i jeszcze Link do tematu na kilkadziesiąt stron dotyczący tej usterki. Pewnie jescze wiele przydatnych informacji można znaleźć w temacie

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=48002


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL