BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 330da
Kod silnika: M57
Tak właśnie myślałem, na czym polega płukanka? czy po zmianie na syntetyka nie pojawią się jakieś wycieki itp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Nie, nie pojawią się wycieki.

Płukanka polega na przynajmniej częściowym usunieciu nagaru, który zbiera się w mniejszej lub większej ilosci w silniku - najprościej mówiąc. Płukanka jest bezpieczna, nie musisz się obawiać.

Proponuje płukankę, gdyż ewentualny "brud", który mógł pozostawić po sobie olej półsytnetyczny (nie wiem ile auto na tym jeździło) lepiej jest przynajmniej w częsci usunąc przed wlaniem oleju syntetycznego lepszej jakości niż miałby to zrobić wlasnie olej syntetyczny, który posiada o wiele lepsze dodatki, wlasnosci utrzymujące silnik w czystosci.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 07:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
!kuchar napisał(a):
Widocznie na stronie mała pomyłka bo olej jest syntetyczny ale jednak HC.

Zwróciłem mu na to uwagę. Ktoś niedoinformowany kupi potem taki olej i wymieni po 15k lub później i może być nieciekawie np. w aucie z filtrem cząstek stałych.
!kuchar napisał(a):
Cała większośc olei syntetycznych to hydrokraki.

A na opakowaniu Castrola 5W40 turbo diesel pisze jak byk - "FULLY SYNTHETIC" i ja go wymieniam co 15k. Teraz to już sam nie wiem :zakrecony: Tak, czy siak, zmienię go. Ten Fuchs odpada. Szkoda...Zobaczymy co Pan "siapek" mi doradzi. Póki co patrzę i zastanawiam się nad olejem, o którym wspomniał kolega "ded":

http://zmienolej.pl/oferta/oleje/silnik ... -5l-detail

Taniej już się chyba nie da... :chytry: Niech mnie ktoś poprawi jeśli się da :cool:

I co to za badziew wyskakuje mi za każdym razem??? "Drogi forumowiczu...(...) po 10 postach ta informacja przestanie się wyświetlać" Też to macie?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 09:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Marazzz napisał(a):
!kuchar napisał(a):
Widocznie na stronie mała pomyłka bo olej jest syntetyczny ale jednak HC.

Zwróciłem mu na to uwagę. Ktoś niedoinformowany kupi potem taki olej i wymieni po 15k lub później i może być nieciekawie np. w aucie z filtrem cząstek stałych.
!kuchar napisał(a):
Cała większośc olei syntetycznych to hydrokraki.

A na opakowaniu Castrola 5W40 turbo diesel pisze jak byk - "FULLY SYNTHETIC" i ja go wymieniam co 15k. Teraz to już sam nie wiem :zakrecony: Tak, czy siak, zmienię go. Ten Fuchs odpada. Szkoda...Zobaczymy co Pan "siapek" mi doradzi. Póki co patrzę i zastanawiam się nad olejem, o którym wspomniał kolega "ded":


Na olejach HC (BMW long life) spokojnie można robić 15 tys. km., a co poniektórzy producenci pozwalają wydłużyć interwał wymiany nawet do 50 tys. km.(przesada) tak że nie ma obawy. A jeśli chodzi o filtry cząstek stałych to wszystkie HC które posiadają LL-04 są odpowiednie dla takich silników z DPF-em.

Jak już wspomniał kolega kuchar większość 5W40, 5W30 to oleje III grupy (HC), tylko nieliczne są produkowane na bazie PAO, Estrów i ich cena jest zazwyczaj od 200 zł wzwyż za 5 L.

Oleje grupy III można nazywać syntetykami w większości krajach z wyjątkiem Niemiec i chyba Japonii, dlatego niemiecka firma Liqui Moly oficjalnie separuje oleje syntetyczne od HC (Technologia syntetyczna) i chwała im za to bo reszta firm wykorzystuje przepis pozwalający używać nazwy "syntetyk" dla olejów HC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Marazzz napisał(a):
A na opakowaniu Castrola 5W40 turbo diesel pisze jak byk - "FULLY SYNTHETIC" i ja go wymieniam co 15k.

Możesz tak robić bez problemu ale Castrol "FULLY SYNTHETIC" jest pewnie olejem HC a nazwa 'full synthetic" oznacza prawdopodobnie nic innego jak to, ze jest zrobiony w technologi syntetycznej.

Tak samo ten Fuchs, jest olejem HC ale posiada norme BMW LL04 wiec smiało możesz go używać w aucie z dpf'em także.

Marazzz napisał(a):
http://zmienolej.pl/oferta/oleje/silnik ... -5l-detailTaniej już się chyba nie da... Niech mnie ktoś poprawi jeśli się da

Chyba tańszego PAO nie ma. To świetny olej.

Używam tego oleju w E46 318Ti z tym, ze o lepkosci 5W30.

guzior napisał(a):
Oleje grupy III można nazywać syntetykami w większości krajach z wyjątkiem Niemiec i chyba Japonii, dlatego niemiecka firma Liqui Moly oficjalnie separuje oleje syntetyczne od HC (Technologia syntetyczna) i chwała im za to bo reszta firm wykorzystuje przepis pozwalający używać nazwy "syntetyk" dla olejów HC.
guzior napisał(a):
tylko nieliczne są produkowane na bazie PAO, Estrów i ich cena jest zazwyczaj od 200 zł wzwyż za 5 L.

Jeszcze Millers nie leci w bola i dzieli swoje oleje na Full syntetyki PAO i HC.

Co do ceny to od ~150zł można dostać 5L bańke Millersa trident, który jest na bazie PAO ale poza tym to masz racje Millersy premium czy Amsoil zaczynaja się od ~200zł na 5L.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
!kuchar napisał(a):

Co do ceny to od ~150zł można dostać 5L bańke Millersa trident, który jest na bazie PAO ale poza tym to masz racje Millersy premium czy Amsoil zaczynaja się od ~200zł na 5L.

Pozdrawiam


Mam wątpliwości czy aby na pewno jest on tylko na bazie PAO gdyż proces produkcji syntetyka jest skomplikowany i drogi tak że cena powinna być wyższa a po drugie patrząc na kartę charakterystyki tego oleju to temperatura krzepnięcia jest kiepska jak na syntetyk, wiele olejów HC posiada lepszą tak że ciężko stwierdzić, na ich stronie nie widzę tego podziału na syntetyki i HC tak jak to ma Liqui Moly.

http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... T-5W40.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
guzior, mowa była o Trident 5W40 long-life czyli tym: http://sklep.millersoils.pl/seria-tride ... fe-5l.html

Kosztuje więcej niz na zmienolej.pl ale wiadomo od oficjalnego przedstawiciela zawsze drożej. Ten ma temp. krzepnięcia trochę niższą.
Czy to PAO czy jednak ma domieszki HC pewnie można się dowiedzieć od nich. Co do tej temp. krzepniecia to Millers Oils XF Longlife 5w30 pozycjonowany jako PAO też ma -30stC. Dopiero 0W maja o wiele niższą. (np. XF LL 0W40 ma -51 C)

guzior napisał(a):
na ich stronie nie widzę tego podziału na syntetyki i HC tak jak to ma Liqui Moly.

w zakładce seria "premium" -> "w pełni syntetyczne oleje silnikowe" podobno mają być tylko syntetyczne PAO. Ale fakt, ze na stronie LiquyMoly podział jest przejżysty.

Co do tridenta to zarówno long-life jak i ten, którego karte charakterystyki podales też mają być PAO - takie info od przedstawiciela kiedyś dostałem.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
guzior napisał(a):
Na olejach HC (BMW long life) spokojnie można robić 15 tys. km., a co poniektórzy producenci pozwalają wydłużyć interwał wymiany nawet do 50 tys. km.(przesada) tak że nie ma obawy.


Sugerowałem się tym co sprzedawca mi odpisał (cyt.): "to bardzo dobry olej niestety jest sformułowany na doskonałej bazie HC ( Molecular Conwerted w dziale kompendium wiedzy opisałem różnice w tych bazach) i na 100% olej fantastycznie bedzie się spisywał do 10 000km rocznie"

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 13:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
!kuchar napisał(a):
Co do tridenta to zarówno long-life jak i ten, którego karte charakterystyki podales też mają być PAO - takie info od przedstawiciela kiedyś dostałem.


Być może jest tak jak piszesz ale niestety firmy olejowe nie chętnie dzielą się informacjami na temat bazy olejowej lub do której grupy zaliczany jest dany olej dlatego jest tyle niejasności.

Marazzz napisał(a):
Sugerowałem się tym co sprzedawca mi odpisał (cyt.): "to bardzo dobry olej niestety jest sformułowany na doskonałej bazie HC ( Molecular Conwerted w dziale kompendium wiedzy opisałem różnice w tych bazach) i na 100% olej fantastycznie bedzie się spisywał do 10 000km rocznie"


Warto też zaznaczyć że jeden olej HC nie równy drugiemu. Na pewno oleje ropopochodne szybciej tracą swoje właściwości niż te na bazie syntetycznej ale co 10 tys. km. to wymienia się pół syntetyki, uważam że 15 tyś. km. spokojnie można zrobić na olejach hc.

Ps. Ciekawe co na to by powiedzieli eksperci np. z Liqui Moly którzy pozwalają na swoich olejach HC wydłużyć interwał do 50 tyś. km. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Z ta wymianą Fuchsa co 10tys to troszkę na wyrost. Zmienia się raz na rok do 15tys km i juz. (olei long-life też raczej nie przeciągałbym z czasem wymiany i nie zmienial tego jak twierdzą np. w aso bmw lub jak podaje komputer pokladowy co 22-25kkm).

guzior, ciekawe z tym LM :)

Co do Fuchsa to jest taki olej, który pewnie bardzo dobrze sprawdzi się w silnikach M50/M52/M52tu/M54:
http://zmienolej.pl/oferta/oleje/silnik ... gli-detail
Cena jest mega zachęcająca. Pytałem o ten oleju bo sam się nad nim zastanawialem. Jest to syntetyczny HC (MC) w tej samej technologi co Fuchs Titan GT1 tyle, ze tamten spełnia bardziej wyśrubowane normy i nadaje się do nowszych diesli z dpf.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 16:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
guzior napisał(a):
uważam że 15 tyś. km. spokojnie można zrobić na olejach hc.


!kuchar napisał(a):
Z ta wymianą Fuchsa co 10tys to troszkę na wyrost. Zmienia się raz na rok do 15tys km i juz


No to mnie przekonaliście, zamówię jednak tego Fuchsa. Dzięki wielkie za pomoc, namiar na sprzedawcę i poszerzenie wiedzy o olejach :padam:

pzdr!

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 17:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M44
Witam
Potrzebuje pomocy w sprawie oleju tzn. mam BMW E36 190 000 km przebiegu i szukam jakiegoś dobrego oleju 10W40 który wyciszyłby choc trochę silnik- głośno chodzi, Przymierzam się do wymiany. teraz jeżdżę na Castrolu 10W40 (nie dawno kupiłem to auto i takim olejem był zalany silnik. Coś możecie polecić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
guzior napisał(a):
Mam wątpliwości czy aby na pewno jest on tylko na bazie PAO gdyż proces produkcji syntetyka jest skomplikowany i drogi tak że cena powinna być wyższa a po drugie patrząc na kartę charakterystyki tego oleju to temperatura krzepnięcia jest kiepska jak na syntetyk

guzior podrążyłem trochę temat i już wszystko jasne. Dużo racji miales. Millersy z serii Trident to są oleje syntetyczne w ~98% na bazie PAO natomiast cena jest dość atrakcyjna jak na oleje z tej półki, gdyż zawierają dodatki HC - około ~2%. Rozmawiałem dziś z Piotrem ze zmienolej.pl i to jest informacja od niego. Dodał też to samo co Ty - że te 2% dodatków "hc" sprawia, iż cena jest niższa a oleje w 100% na bazie syntetycznej PAO zaczynaja się zazwyczaj w okolicach ~200zł na 4/5L a ich proces produkcji jest skomplikowany. Oczywiscie przy tym wszystkim nic nie umniejszając olejom zawierającyk znikome ilosci czegoś innego tak jak Millersy Trident czy Motul x-cess 5W40 (chociaz nie wiem ile w nim dodatków hc a ile pao). Jeździłem na tym oleju. Dziś także kupilem dwa opakowania takiego Millersa.

Co do tej karty charakterystyki to np. miedzy Millersami premium a trident różnic duzych nie ma. Natomiast ciekawe jest z tą temperaturą krzepnięcia bo np. oleje 5W40 choćby wlasnie Millersa maja ja na poziomie -30/-36st.C a oleje innych marek czasem mają niższą to fakt ale nazywa się to "temperaturą płynięcia" :) - ciekawe. Tak czy siak mieszkamy w Polsce i nas to nie dotyczy.

Cytuj:
Witam
Potrzebuje pomocy w sprawie oleju tzn. mam BMW E36 190 000 km przebiegu i szukam jakiegoś dobrego oleju 10W40 który wyciszyłby choc trochę silnik- głośno chodzi, Przymierzam się do wymiany. teraz jeżdżę na Castrolu 10W40 (nie dawno kupiłem to auto i takim olejem był zalany silnik. Coś możecie polecić ?

Fidel, możesz wlać 10W40 z lepszej półki np. Millers XSS 10W40, on ma podobno też wyższą zawartość bazy syntetycznej ale jest półsyntetykiem - jeździłem na tym w Hondzie 1.5 ~140PS, które lekkiego życia nie miała i ten olej zmniejszył mi apetyt na olej a silnik pracował fantastycznie. Dobre słowo słyszałem też o Fuchs Unimax Plus 10W40 - ten ma trochę lepszą cene od w/w Millersa. Docelowo jak silnik jest zdrowy zalał bym syntetyka poprzedzając płukanką i amen.

p.s xss 5w40 moze juz nie byc w sprzedazy bo weszla nowa seria olei premium i z półsyntetyków widzę xfe 10W do diesla. Został by wiec Trident 10W, wyzej wspomniany Fuchs, Motule 6100 itp.

elviss napisał(a):
a tam sie nie znam ale np MOBIL 5W50 tez jest PAO ,leje go od ponad 6 lat do TDS-a

Pierwsze słysze, ze Mobil ma w 100% oleje na bazie PAO ale być może tak jest i występują takie wersje ale wtedy cena na pewno nie jest niska.
O tych Mobil rozlewanych w naszym kraju nie słyszałem nic dobrego ale wiadomo...jednen jeździ na Castrolu czy jakimś "no name" całe życie i jest w porządku a inny na tym zatar silnik bo kupił podróbe.


Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 17:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Co do ceny to się zgodzę ale nie do końca. Po prostu oleje PAO kosztują tyle a nie mniej ze względu na proces produkcji. Ja tego nie wymyśliłem a szkoda bo mogły by być tańsze :hyhy:

elviss, pokaż co to za Mobil 5W50. Poczytam o nim i podpytam kilku osób bardziej wtajemniczonych w olejowe technologie.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 Castrol czy Motul ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Tak z ciekawości szukałem różnych informacji, porównań, testów itp. oraz zestawień olejów w technologi syntetycznej HC z full syntetykami PAO.

Wychodzi na to, ze Mobil 1 5W50 Peak Life jest to olej syntetyczny HC grupy III+. tak samo zresztą jak Motul 8100 x-cess 5W40 i 90% wszystkich olei syntetycznych/w technologi syntetycznej.

Ciekawy post został napisany przez jednego kolege na foum Clio (źródło: http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=20)

Jak widać PAO ma swoje zalety ale ma też wady a najlepsze oleje to 100% PAO+estry - zakładając, że ten ktoś się nie myli ale raczej mógł to pisać ktoś znający sie w tym temacie.

Cytuj:
.." Na olejach bazie PAO (PoliAlfaOlefiny), przeważnie silnik bardziej "metalicznie" pracuje (nie spodziewaj się jakiejś kolosalnej różnicy, nie ma co przesadzać) - co nie znaczy że zle! Po prostu taki urok olejów wpełnisyntetycznych, najnowszym trendem sa oczywiście mieszanki PAO/Ester.
Sama baza nie ma aż tak wielkiego znaczenia jeśli chodzi o same odgłosy pracy, to raczej wszelkiego rodzaju uszlachetniacze i dodatki "anty..." powodują nasze subiektywne odczucia co do głośności pracy silnika.
Leniwiec napisał/a:
na bazie czego jest w takim razie LM
ani Valvoline ani Liqui Moly nie są olejami wpełnisyntetycznymi w dosłowym tego rozumieniu.
Powiedział bym, że Valvoline i LM to oleje grupy III+ (to oleje syntetyczne/syntetycznej technologii ale napewno nie full syntetyki - 100% syntetyki) -taka gra słów a jednak ma znaczenie dla kogoś kogo to interesuje...prawdę mówiąc to dla normalnego użytkownika niewiele takie dane wnoszą.
Co to znaczy syntetyk ?
Dawno temu oznaczało to bazę PAO.
Teraz już nie ma 100% olejów PAO. Bo nie jest to najnowsza technologia, są drogie a nie do końca relacja jakości do ceny jest dobra.
Stosuje się mieszaniny różnego rodzaju baz PAO, HC, HC-HI, estry.
Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt.

5W/40syntetyk (PAO) ...a inny 5W/40 wyk. w technologii syntetycznej czy pełen syntetyk jedno i drugie 5W ...no chyba że ktoś zmienia na zimę olej na 0W wtedy ew będzie słychać lekko różnicę (ja właśnie tydzień temu zalałem Synthoil Longtime Plus 0 W-30) na grudzień-luty jak znalazł bo muszę codziennie śmigać do pracy i katować auto odpalaniem nawet w najwększy mróz na wiosnę zmiana na 5W/40.
Auto fajnie odpala na tej "wodzie" chyba ciut szybciej się nagrzewa silnik i w trakcie jazdy silnik zdecydownie ciszej pracuje. Doocelowo jednak dłuższej jazdy na 0W/30 nie polecam a szczególnie w lecie.
Ostatnio jeździłem 1.9 tdi zalanym 0W/30 ELF EVOLUTION OIL CRV 0W30 - 506.01 i Elf FullTech 0W30 (zalanym 2+2 litry) ... Ful Tech ma temeraturę płynięcia -54 C i jest full syntetykiem (PAO) , CRV technologia syntetyczna (mimo 0W...) temeratura płynięcia - 39C (widać różnicę między full synetykiem a tech. synt.) - powiem, że silnik chodził strasznie ciuchutko jak się zagrzał a i w trasie prawie go nie było słychać ...gdybym nie wiedział , że jadę 1,9 tdi - dieslem, i nie wiedział jak taki silnik pracuje mógł bym uwierzyć, że jadę np benzyną 1,6

"Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta powinien być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - pełna zgoda i zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C.
Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie).

Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C2/C3 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z manualem

Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyelimunujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..."

"Generalnie przewag PAO/ester jest kilka ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.
- ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
- lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp
- wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)
- wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
- dla diesela PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"


Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
Czasami HC bywają tańsze ale z tym bywa różnie jak wiemy.

Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują że uszczelnienia twardnieją i traca swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO sa tak skomponowane ze posiadaja w swoim skladzie równiez dodatki neutralnie czy dobrze wplywajace na owe uszczelnienia.

Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.

Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca jednak wady!!!:

- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno
dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.


oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne ---- powiedzmy
w/w infa wyszperane na necie - i z góry dziękuję Kolegom z a ich fachową wiedzę
Myślę że to da trochę jaśniejszy obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka :bigok


Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy techologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Basa Olejowa jest w 100% syntetyczna.

Co pisze na ten temat Mobi???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę
" Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.
W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.

Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.

"100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy,
ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków!
Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi.... :2kc
Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil & 100% syntetyczny a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda? .... "

Idąc dalej

"....
5W40 Motul 8100 x-cess
( Motul baza olejowa wzmocniona - czytaj - HC ((Destylaty ciężkie Parafinowe, obrabiane Wodorem (ropa naftowa) Destylaty ciężkie Parafinowe z Odparafinowania Rozpuszczalnikowego (ropa Naftowa))
z małą domieszką PAO/estrów - a właściwie to tylko seria 0W/ .. posiada niewielkie ilości estrów) można przyjąć nazwę syntetyczny olej silnikowy ale napewno nie 100% syntetyk (full syntetyk)
http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf
STANDARDY: ACEA
A3/B3/B4,
ACEA A3/B3 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami; HTHS 3,5 [mPa s].

A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.


API SM/CF (w Polsce widnieje SL) http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-17.html ; http://www.opieoils.co.uk...682%28GB%29.pdf ; http://www.motul-canada.c...ss_5W40_TDS.pdf - (jesli ktoś posiada nowsze karty to zweryfikujemy dane bo widziałem już chyba ze 2/3 tego samego Motula 5W40/8100 X-cess)
http://www.motul-oil.co.u..._5W-40_(GB).pdf


APROBATY: VW502.00-505.00,

Klasa lepkości 5W40
Gęstość w 15oC 0,853
Lepkość w 100oC 14,2mm2/s
Lepkość w 40oC 86.2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 170
Punkt zapłonu 230oC
Punkt płynięcia -33oC
TBN 10,3 mg KOH/g
HTHS 3.73 mPa.



Mobil 1 5W50
Baza olejowa należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology - czytaj inaczej HC+) można przyjąć nazwę syntetyczny olej silnikowy - nie jest full syntetykiem.

Mobil 1 Peak Life 5W-50 spełnia i przekracza specyfikacje:
STANDARDY:
ACEA A3/B3 - A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami; HTHS 3,5 [mPa s].

A3/B4 - A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.

API SM/SL/SJ/CF - SM - najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.

VW 505

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l] 0,86
cSt w temp. 100&ordm; C 17,4
cSt w temp. 40&ordm;C 104,6
Wskaźnik lepkości 180 / 184
Temp. zapłonu, [°C] 228 / 231
Temperatura płynięcia -45C do -54 C
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) 11,8
Lepkość HT/HS, [mPa.s] 4,3 / 4,4

http://www.achtel.pl/stro...y%20Formula.pdf
http://el-olej.pl/_var/files/mobil1_5w-50.pdf
http://www.olpak.pl/karty/Mobil/Mobil_1_5W_50.pdf
http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf

Mobil1PeakLife5W-50

http://www.technomag.ch/f...fe_5W-50_en.pdf

(jeśli ktoś posiada nowsze karty to zweryfikujemy dane)

Wskaźnik lepkości oleju - określony na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C jak i temperatura płynięcia przemawiają za tym, żeby z tych dwóch wybrać Mobila 1 5W/50
"W wyniku ciągłego doskonalenia produktów ExxonMobil i dopasowywania oferty handlowej do zmieniającego się otoczenia technologicznego, produkt „Mobil 1 5W50 Rally Formula” zastąpiony zostanie następującym, nowym produktem „Mobil 1 Peak Life 5W-50”
Mobil 1 Peak Life 5W-50 będzie dostępny dopiero po wyczerpaniu zapasów Mobil 1 5W50 Rally Formula - warto pamiętać o tym przy zakupie. ..."


_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL