BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 06:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 23 października 2010, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Powoli przymierzam się do jakiejś roboty przy tylnym zawieszeniu, auto przejeździło 11tys.km w PL.
Objawy to doskonale znane pukanie przy ruszaniu do tyłu, a poza tym gdy siadam/wysiadam słychać czasem z rejonu tylnej osi skrzypnięcie/pisknięcie jakby starego zawiasu drzwi...tak samo skrzypnie gdy pobuja się budą na boki - poza tym tego nie słychać.

Z tego co czytałem za pukanie przy ruszaniu do tyłu odpowiada tuleja podpory wału (numer 9) Jak bardzo jest skomplikowana wymiana tego elementu? Jest wiele rozbierania?
Obrazek

A o co chodzi z tym skrzypieniem jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 23 października 2010, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 149
Lokalizacja: Poznań/Szczecinek
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
skrzypi gdy bujasz autem mając zaciągniety ręczny ?:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 23 października 2010, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1043
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: było e46 M47N, było G31 b47 , jest G30 B58
przy wsiadaniu to ręczny szybciej skrzypi ;)

co do 9tki, idzie ją zrobić na aucie. Co do czego czy to ona odpowiada za pukanie, to niestety nie mogę się zgodzić. Zarówno tuleje nr 2 jak i 4 mogą by dawać te same oznaki. U mnie 9tka np była ok, a 2jki do wymiany. Koszt wszystkich tulei czyli 2 , 4, 9 , 7 nie jest duży, gorzej wymiana która wtedy wymaga już zrzucenie wózka z auta i rozpięcia dyfra.

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 24 października 2010, 09:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Wiadomo, będę drążył temat drogą eliminacji wymieniając najpierw elementy najbardziej dostępne... :)
Czyli z poduszek tylnego wózka tylko 9kę można łatwo wymienić? Wszystkie inne tuleje gumowe robi się na zdemontowanym wózku?...


p.s. Skrzypienie sprawdzę jeszcze czy to ręczny jest winny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 25 października 2010, 15:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Co do skrzypienia - faktycznie to był zaciągnięty ręczny :D

Co do tulei nr.9 - czy trzeba użyć wyciskarki aby ją wyjąć/założyć? czy po wyjęciu tej tulei dyfer nie opadnie?

Lepiej założyć ten element ori OEM czy np. Lemforder? a może pomiędzy tymi dwoma nie ma różnicy... :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 25 października 2010, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1043
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: było e46 M47N, było G31 b47 , jest G30 B58
lemforder, po wyciągnięciu z kartonika były na części napisy: BMW i numer ori bmw . Po co kupić to samo w aso tylko 2 razy drożnej ;)

10 i 11 też zmieniasz;)?

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 25 października 2010, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
ironman napisał(a):
10 i 11 też zmieniasz;)?

Chyba tak...jak robić to kompleksowo :) poza tym nie wiem czy przy okazji nie założę nowych poduszek stabilizatora - trzeba go i tak wyciągać aby dostać się to tulei nr.9...

Dzisiaj oglądałem tą tuleję i guma ma spore pęknięcie...ciekawe czy po wymianie tego elementu będą pozytywne skutki?... :hyhy:

Ciekawy link na temat:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=521636


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 26 października 2010, 10:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Vis napisał(a):
ironman napisał(a):
10 i 11 też zmieniasz;)?

Chyba tak...jak robić to kompleksowo :) poza tym nie wiem czy przy okazji nie założę nowych poduszek stabilizatora - trzeba go i tak wyciągać aby dostać się to tulei nr.9...

Dzisiaj oglądałem tą tuleję i guma ma spore pęknięcie...ciekawe czy po wymianie tego elementu będą pozytywne skutki?... :hyhy:

Ciekawy link na temat:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=521636


I mnie czeka wymiana tych elementów chciałbym zacząć właśnie od 9tki będziesz robił to sam? może jakieś foto relację z zabiegu zapodasz.. :P

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 26 października 2010, 10:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
No sam... ;) Wydaje się że sprawa nie jest specjalnie trudna do ogarnięcia. Poduszki + łączniki stabilizatora też można by razem wymienić, akurat te części nie są specjalnie drogie.

Dam znać jak zrobię :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 26 października 2010, 10:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Vis napisał(a):
No sam... ;) Wydaje się że sprawa nie jest specjalnie trudna do ogarnięcia. Poduszki + łączniki stabilizatora też można by razem wymienić, akurat te części nie są specjalnie drogie.

Dam znać jak zrobię :)


Będe śledził temat i też chcę zrobić wymianę sam przy okazji wymenię gumy stabilizatora. Dzięki.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 26 października 2010, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Pytanie do tych którzy robili już w tych "klimatach" - czy tuleję nr.9 da radę wyciągnąć bez problemu, czy też zawsze trzeba używać wyciskarki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 09:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
U mnie '9' była pęknięta i stukało, do wymiany robiłem dwa podejścia i w końcu dobrze, że tego nie robiłem sam. Oprócz '9' doszły do wymiany 1x '7' i któraś w wózku więc nie obyło się bez rozbierania zawieszenia. Samą '9' jest nadzieja wymienić bez zdejmowania dyfra ale tam jest na tyle mało miejsca, że może być ciężko bo ucho dyfra zasłania tuleje. /o ile to w ogóle możliwe i jest sens się męczyć/ Po wymianie jest cisza i nie ma 'puknięcia'.
Odnośnie sposobu wymiany to używanie do tego młota i przecinaka lub podobnych narzędzi to zawsze będzie rzeźba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 11:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
U mnie 9-ka też jest pęknięta i stuka... :kwasny: Po zdjęciu stabilizatora jest miejsce na wyciągnięcie tulei...tylko zastanawiam się czy sama tuleja da się wypchnąć np. palcami czy trzeba użyć czegoś takiego:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Palcami? Heheheh, czasami taki wynalazek ze zdjęcia nie daje rady bo śrube zrywasz, ba widziałem przypadki, że prasa z naciskiem kilku TON sobie nie radziła i trzeba było grzać palnikiem. Oczywiście to przypadki ekstremalne ale zapomnij o placach i przygotuj się na grubszą robote.

A odnośnie tulei, ona ma tylko jeden właściwy sposób montażu, jest na niej strzałka. Druga sprawa to w oryginalne jeden brzeg jest zawinięty i tą stroną należy ją prasować do wózka tylko nie pamiętam czy to nie koliduje z dyfrem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 12:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Użyłem słowa "palcami" tak dla kontrastu :hyhy: :hyhy:

Póki co kompletuje wszystkie części, przy okazji powymieniam poduszki i łączniki stabilizatora - te rzeczy nie są specjalnie drogie...(łącznik Lemforder 30złx2, poduszka Lemforder 10złx2)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 13:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Vis napisał(a):
U mnie 9-ka też jest pęknięta i stuka... :kwasny: Po zdjęciu stabilizatora jest miejsce na wyciągnięcie tulei...tylko zastanawiam się czy sama tuleja da się wypchnąć np. palcami czy trzeba użyć czegoś takiego:

Obrazek


Skąd dorwałeś taki wynalazek? Mi się wydaje, że większym problemem może okazać się wciśnięcie nowej niż wybicie starej.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Ostatnio edytowano 27 października 2010, 13:44 przez karamba_5, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 13:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
BaX napisał(a):
Palcami? Heheheh, czasami taki wynalazek ze zdjęcia nie daje rady bo śrube zrywasz, ba widziałem przypadki, że prasa z naciskiem kilku TON sobie nie radziła i trzeba było grzać palnikiem. Oczywiście to przypadki ekstremalne ale zapomnij o placach i przygotuj się na grubszą robote.

A odnośnie tulei, ona ma tylko jeden właściwy sposób montażu, jest na niej strzałka. Druga sprawa to w oryginalne jeden brzeg jest zawinięty i tą stroną należy ją prasować do wózka tylko nie pamiętam czy to nie koliduje z dyfrem.


Kolega miał przypadek w warsztacie przy wypychaniu łożyska z piasty Audi a4 prasa nie dawała rady rozkladali ręce okazało się, że w zła strone próbowali wypychać :super:

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 14:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
W tym przypadku jest możliwość wyciągnięcia tulei tylko w lewą stronę (po prawej stronie jest ucho dyfra)

Takie urządzonko można wykonać samemu - przecież to tylko kawałek rury, śruba i kilka podkładek :hyhy: (ta fotka jest zaczerpnięta z linka powyżej)

Przeglądałem TIS - są tam zdjęcia narzędzi do wyciągania tulei - zbudowane są identycznie jak powyższa samoróbka... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 14:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Vis napisał(a):
W tym przypadku jest możliwość wyciągnięcia tulei tylko w lewą stronę (po prawej stronie jest ucho dyfra)

Takie urządzonko można wykonać samemu - przecież to tylko kawałek rury, śruba i kilka podkładek :hyhy: (ta fotka jest zaczerpnięta z linka powyżej)

Przeglądałem TIS - są tam zdjęcia narzędzi do wyciągania tulei - zbudowane są identycznie jak powyższa samoróbka... :)


Potrzeba matką wynalazków :cool: Ok czyli jakieś szanse są kiedy zabierasz się za wymiane? Będzie wiadomo czy w domowych warunkach jest to wykonalne. Ja z chęcią bym się zabrał za to u siebie nawet i zaraz ale troche mi zapał ogasł jak wymieniałem wczoraj amorki u siebie sam z kolegą masakra z tymi sprężynmi ale jakoś poszło.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - kilka pytań o zawieszenie tylnej osi...
PostNapisane: 27 października 2010, 15:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Ja miałem nawet przygotowane wszystko do zrobienia takiego "ściągacza" ale to naprawdę wielki klamot bo tuleja jest dużej średnicy. Kawałek rury, do tego mufa i wieczko, śruba chyba fi18 takie jakie się stosuje do skręcania belek na dachu + łączniki bo same nakrętki polegną. Ale dałem spokój bo z miejscem tam naprawdę jest krucho, a jak się już to rozpocznie to nie ma za bardzo dowrotu jak coś pójdzie nie tak. W dodatku u mnie okazało się, że i tak trzeba wymieniać przednie tuleje dyfra i jedą wózka więc szkoda było roboty na dwa razy. Ale oczywiście dla chcącego nic trudnego, ludzie silniki rozbierają w garażach. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL