BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 08:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 24 października 2010, 21:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
czesc. opisze poprsotu co sie dzieje . szukalem na forum sa rozne tematy ale takiego wlasnie przypadku nie ma :( wydaje mi sie to problem ze skrzynia ... alo to moze mi sie tylko wydawac :) natomiast dzieje sie to w ten sposob ze jezeli silnik jest zimny i odpalam rano samochod to gdy go rozpedzam autko niechce wlaczyc 5 biegu :( poprsotu ciagne na 4 nawet do 6 tys i jak ujme noge z gazu to tylko spadna oborty i dalej jest 4 :/ a gdy wszystko sie rozgrzeje to jak nacisne pelny gaz to poprzez zmiane z 4 na 5 nastepuje takie dziwne szarpniecie i juz jest 5 , martwi mnie to troche i staram sie nie rozpedzac tak auta zeby byla 5 na zimnym , tylko jak silnik osiagnie 90 stopni to sobie dodaje gazu i czekam na 5 bieg :) troiche dziwnie to opisalem no ale chyba prosciej juz sie nie da a pytanie brzmi :

czego to wina ?
czy to napewno skrzynia ?
czy jest od tego jakis specjalny komputer ?
a moze jakis sterownik jest uszkodzony ?

zadnych wyrzyknikow , blokad , nic sie nie robilo
aha i nie działa ten tryb "M" chociaz na liczniku sie wyswietla to nie działa

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 24 października 2010, 21:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
a kiedy zmieniałeś olej w skrzynce i filterek ??/?na moje oko to sie zaczyna kończyć skrzynka ale jak olej będzie stary i filterek przypchany to tak będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 24 października 2010, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
jakis rok temu , czyli ok 12000 km , aha i bym zapomniał :) auto chodziło dobrze przez 9 lat , jezdził nim moj ojciec , i kiedys wyciagnalem przepustnice z tego auta i odkręciłem czujnik pod przepustnica ,i chyba od tego czasu sie wszystko zaczeło :wstyd: :wstyd: :wstyd: moze mieć ten czujnik wpływ na skrzynie ? gdzies kiedyś czytałem ze cos tam z sygnałem moze byc nie tak :/

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 24 października 2010, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
w swojej bmce też mam podobny problem z tym że problem pojawił się po robieniu swapa. na początku włanczał mi się tryb awaryjny skrzyni biegów później dolałem oleju i działa w miarę poprawnie z tym że też z 4 na 5 wolno przerzuca. tzn daje gazu na 4 i wchodzi na duże obroty i dopiero wtedy przełancza na 5 albo gdy chce wcześniej muszę jak by puścić trochę pedał gazu wtedy dodać i dopiero wtedy na 5 wskakuje. myślicie że może jeszcze ma jakieś braki oleju??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 07:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Oczywiscie, ze czujnik przepustnicy ma duze znaczenie do poprawnego dzialania skrzyni. na poczatek bym od niego zaczal, skoro cos kombinowales to moze cos uszkodziles...i sa problemy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
witam Kisiel24, i kosiara, tak przypuszczalem , bo kiedys juzdawno czytalem w jakiejs ksiazce ze on ma znaczenie , bo skrzynia tzn. sterownik nie potrafi odczytac w jakiej pozycji jest przepustnica :/ i poprsotu sie gubi , kiedys miałem wlasnie problem z uatem , tutaj daje link kiedy sie to stalo tez szukalem problemu viewtopic.php?f=1&t=73122&p=793868#p793868 , i wlasnie ktos doradzil mi zebym wyjal przepustnice i wszystko umył dokladnie i wyczyscił , i wtedy odkreciłem ten czujnik , i zalożłem go z powrotem , nastepnie nzlalazlem inna usterke czemu samochod nie odpala , i odpalil , ale to juz nie był ten samochod niz przed awaria :( i tak sie blakam z tym problemem a wczoraj dopiero mi sie to przypomnialo ze ten czujnik rozebralem :wstyd: :zabawa: a nie moglo byc tak przeiez ze dzialalo dzialalo , silnik nie chcial odpalic , pozniej odpalil ale nie dziala skrzynia nie ? to by bylo dziwne przeciez , wrecz niemozliwe. kosiara, co chodzi o blad skrzyni mi wystapil on raz , dawno temu ... kiedy padl mi akumulator w aucie bo zostawilem wlaczone swiatla przez 10 h i odpalilismy samochod z kabli wlasnie wtedy wyskoczyl blad , i czytalem gdzies ze ten blad moze wyniknac z malego pradu na aku i wylacza sie sterowanie ze skrzyni i wogole nie tylko , a wygladalo to tak ze samochod byl na 4 albo 3 biegu non stop i niedzialaly zadne tryby .... ale ty chyba masz inny problem niz z pradem ... ja zobacze z tym czujnikiem cos moze on cos nie halo :) a idzie sprzwdzic ten czujnik miernikiem , jakies opornosci czy cos ? wiem tylko tyle ze wartosc 0 dla tego czujnika to jest 4000 KOHM , tylko jaka wartosc pownna byc przy max otwartej przepusnicy ? :szok: a jest jakas specyfika w ustawieniu tego czujnika ?

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 09:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
kisiel spojrzyj w ten post :) cos nzlazlem tylko nie rozumie gdzie sa te piny :( moze mnie nakierujesz http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=20558

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Lo rany, niestety jesli chodzi o rzeczy elektryczne to jestem noga...musialbys rozmawiac z kims kto dorbze ogarania temat...ja niestety nie pomoge :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
karpiu12345, proponowałbym to zrobić w ten sposób:
na włączonym zapłonie zmierz napięcie między środkowym pinem czujnika położenia przepustnicy a masą. Zmierz w pełnym zakresie pracy przepustnicy - powinno płynnie zmieniać się od ~0,5V do ~5V w skrajnych położeniach. Nie dopuszczalne są jakiekolwiek zaniki napięcia bądź nagłe jego skoki lub spadki - ma zmieniać się płynnie (przy czym chyba nie jest to charakterystyka liniowa, a paraboliczna lub hiperboliczna jeśli się nie mylę).
Musisz podpiąć się się miernikiem pod ten pin, ale tak, że wtyczka musi być normalnie wpięta w czujnik.


A czytałeś kody błędów z komputera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 18:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
martyman, fajnie ze sie odezwałeś . błedów nie ma zadnych , tylko tam cos od klimatyzacji był błąd ze cos tam z przewodem napieciowym nie pamietam dokladnie , znalazlem taki post , jak bys mi to moze wytłumaczył jasniej ...

"""Jego praca polega tylko i wylacznie na tym ze komputer wie iz przepustnica jest otwarta lub zamknieta - nic wiecej.
Jezeli chodzi o jego regulacje:
- rozlaczasz wtyczke
- podlaczasz omomierz miedzy zaciski 2 i 18. Wlasciwa wartosc rezystancji wynosi okolo 0 omow.
- jak przesuniesz dzwignie przepustnicy leciutko w kierunku otwarcia przepustnicy, powinien byc slyszalny lekki stuk i rezystancja powinna skoczyc do nieskonczonosci omow.
- nastepnie podlaczasz omomierz pod zaciski 3 i 18. rezystancja powinna wynosic nieskonczonosc omow
- ustawiasz dzwignie w polozenie calkowitego otwarcia. TPS powinien stuknac i rezystancja powinna wyniesc 0 omow.

regulacja:
-poluzowac sruby
- obrucic wylacznik (TPS) tak, aby po zamknieciu przepustnicy rezystancja wynosila okolo 0 monow i dokrecasz srubki.
- po niewielkim otwarciu przepustnicy rezystancja powinna wynosic nieskonczonosc omow a po zwolnieniu 0 omow.

Takze regulacja polega tylko i wylacznie na ustawieniu czujnika w ten sposob aby reagowal na najmniejszy ruch przepustn"""

i pytanie brzmi gdzie sa te zaciski o ktorych jest mowa ???

moj czujnik ma 3 piny , wiec mam sie wpiac pod srodkowy i dotknac do masy ? sorki ale nigdy tego nie robilem i niektore pytania moga sie wydac dziecinne :wstyd:

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 25 października 2010, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
martyman, znalazlem twoj post , rozwiazels problem ? viewtopic.php?f=1&t=82874 napisalem tam troche o moim przypadku

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 27 października 2010, 09:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Przejrzałem kilka rzeczy, ale czy rozwiązałem problem to się okaże. Jeśli sytuacja się już nie powtórzy w ciągu powiedzmy dwóch miesięcy, to znaczy, że rozwiązałem :) A u ciebie jak miałeś ten problem, to pojawiał się non stop? Bo u mnie tylko 2 razy w odstępie 3 tygodniowym.

Jeśli chodzi o tps, to ja się nie zgodzę z opisem wklejonym przez ciebie. Tps - throttle position sensor - jak sama nazwa wskazuje, jest to czujnik położenia przepustnicy, czyli informuje komputer o tym, w jakim położeniu jest aktualnie przepustnica. Posiada w tym celu rezystor. Na wyjściu ma 3 piny - masa, stałe 5V, a trzeci (środkowy), to napięcie obniżone przez rezystor czujnika. Musisz wpiąć jedną końcówkę miernika do tego środkowego pinu (przy czym wtyczka musi być normalnie podpięta pod czujnik, jak do normalnej pracy, czyli możesz np włożyć cieniutki przewód w "żeński" styk wtyczki i podłączyć wtyczkę. Poprostu wtyczka z przewodami musi być wpięta w TPS, a ty musisz jedną końcówkę miernika podpiąć pod środkowy styk tej wtyczki), a drugą końcówkę miernika do masy. Włącz zapłon sprawdź napięcie w całym zakresie pracy przepustnicy otwierając ją bardzo wolno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 27 października 2010, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
czesc:) no wlasnie mi sie tak zrobilo 2 razy pod rzad czyli tak jak by we wtorek i srode ... i wymienilem szczotki bylo lepiej , ale na niedlugo bo chwile pozniej szczotki juz wygladaly tak jak te stare , i wyjalem alternator i okazalo sie ze ten komutator wlasnie w alternatorze sie wytral :) w koncu pracowal 20 lat hehe wiec mial prawo ;)

a odnosnie tego TPS , to cie rozumiem , no znalazlem taki post wlasnie i dlatego go wkleilem zebys to zobaczyl :) co wiecej głow to lepiej a ty widze ze Wiesz o czym piszesz :) ale moje nastepne pytanie brzmi jak jak go mam ustawic ??? w punkcie 0 napiecie ma być 0.5 V a w punkcie pełnego otwarcia ma wynosci 5 V , a jezeli wyniesie np. 4 tzn ze to jest rozregulowane czy uszkodzone i czy mam go ustawiac na tych srubkach ? do tego momentu az wyniesie 5 V , chyba ze sa zaniki napiecia , to taki zanik ja mam przy 2500 obrotów kiedy silnik niewie co ma robic , czy zwiekszac czy zmiejszac oborty i to sie wlasnie wtedy zaczelo kiedy to wyjalem i wkrecilem od tak sobie :wstyd: jutro sproboje sie z tym pobawic albo dzisiaj jeszcze i dam znac :) pozdro i dzieki

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 27 października 2010, 13:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Zmierz najpierw i powinieneś otrzymać zakres ~0,5V - ~5V. W punkcie 0 (zamknięta przepustnica) powinieneś mieś około 0,5V, jeśli będzie inaczej to skoryguj, tak, aby uzyskać wynik jak najbliższy 0,5V. Jeśli się nie mylę, to te 0,5V jest wartością graniczną, czyli komputer uznaje to za całkowite zamknięcie przepustnicy i reguluje bieg jałowy przy pomocy EBJ (silnik krokowy). Po tej korekcji na pełnym otwarciu i tak wyjdzie ci na pewno ~5V (jesli TPS jest sprawny). Jeśli wyjdzie np. 4, to TPS jest uszkodzony. Na pełnym otwarciu przepustnicy musi być wartość zbliżona do 5V, bo tylko wtedy komp. będzie miał informację o tym, że otworzyłeś gaz "do dechy". Chodzi też o to, żeby nie było właśnie żadnych skoków napięcia i jego zaników podczas otwierania przepustnicy. Brak płynności (np. przerwa, czyli nieskończenie duży opór, albo jakiś gwałtowny skok, czy spadek napięcia) w jakimś miejscu spowoduje problemy w pracy silnika (a u ciebie również może powodować dziwne zachowania skrzyni). Gdy będziesz otwierał przepustnicę, napięcie musi cały czas wzrastać (ale nie musi to być liniowy przyrost). Pamiętaj, żeby otwierać przepustnicę najwolniej jak się da.
To co dzieje się u ciebie przy 2500 obr/min, może być wynikiem problemów z TPSem, ale trzeba ten czujnik sprawdzić miernikiem i dopiero będzie wiadomo. Jeśli wyniki będą prawidłowe, a problemy nie znikną, to trzeba będzie szukać innych przyczyn :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 27 października 2010, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
kurde i sprawdzalem to ale musialem przerwac prace poniwaz brat roztrzaskal auto :/ moc . ale pierwszy zakres było 0,2 V , i jutro bede ogladal reszte , tylko niewiem jak to sie ma do regulacji poniewaz niewiem czy tymi srubami bedzie sie dalo balansowac hmmm ... bo one tam wygladaja ze sa dosc ciasno , chyba ze naprawde beda to malutkie posuniecia na tych srubkach ... zobacze i dam znac ... pozdro

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 27 października 2010, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
aha martyman, a powiedz mi jeszcze ... odpialem dzisiaj przeplywke tak z ciekawosci :P hehe poprsotu tak jakos robilem i kaprys , i czemu gdy ja odpene i zpale samochod , a gdy ja podepne i znowu zapale on dziala tak samo co ? jest to normalne ??? hmmmm ... bo tutaj chlopaki gadali ze cuda sie dzieje bez przeplywki to teraz newiem co jest grane ... pozdro

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 2 listopada 2010, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Szczerze mówiąc nie wiem jak powinno być kiedy odłączasz przepływomierz na wyłączonym silniku i dopiero go odpalasz. Wiem tylko, że gdy na pracującym silniku odepnie się przepływomierz, to silnik wariuje.
Udało ci się coś posprawdzać przy czujniku przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 3 listopada 2010, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
sorki ze tak pozno odp , nie sprawdzalem tego jeszcze potrzebowalem auto tutaj wszystkich swietych i wogole , dopiero jutro rano mam zamiar to sprawdzic :)nawet wzialem wolne , a z ta przeplywka to jest ciekawe wlasnie , ja odpialem podczas odpalenia auta i tylko obroty ok setki dzwignelo , a jak zapalilem bez przeplywki to bylo tak samo hmmm ... jutro napewno dam odpowiedz . pozdro

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 5 listopada 2010, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
witam. i jestem po przerwie , rozebrałem dzisiaj wszystko i .... zakres "0" na TPS wyszedł mi 0,2 a zakres koncowy wyszedl 0,62 nic wiecej tam nie ma , spadków napiecia zadnych wszystko idzie plynnie , regulowac sie nie da , w stały punkt odniesienia poprstu tak ma byc wkrecone i moje proby ustawienia go a pozniej mocne dokrecenie srubek , tak konczyly sie ze pomiar "0" wychodzil 0.2 :) hmmmm ... znalazlem natomiast niepokojące rzeczy naktore zwróciłem uwagę ...

*olej w kolektorze ssacym
*przepustnica przycina sie ale w punkcie "0" , dalej idze plynnie
*kiedy zrobiłem test zegarów wskazówki z obortomierza zatrzymały sie na ok 3700 a z predkosciomierza na 130 km
*czy zasysanie powietrza powinno byc słychac? bo u mnie slychac to dosc glosno gdzies tam w kolektorze
* złamałem uchwyt trzymajacy linke w przpeustnicy ale to juz moja wina typowo hehe :)

bagralem filmik jak te oborty spadaja przy duzej predkosci , tylko nie umie go na youtube wrzucic niewiem co jest grane :/
i sam niewiem co dalej :( zaczynam przypuszczac ze to juz skrzynia sie powoli konczy :(

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem ze skrzynia biegów AUTOMAT
PostNapisane: 5 listopada 2010, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
http://www.youtube.com/watch?v=lsGDY1sEToY i jest :) zobacz czy cos dziwnego zobaczysz , miedzy 14 a 20 sekunda jest to co mnie martwi :( ale dzisiaj bylo jeszcze dobrze roznica mala ... :(

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL