BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 16:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Cześć!

Witajcie po długiej przerwie.
Mam problem związany z dużym poborem prądu.
Znajomy mi mierzył i pobór prądu bez załączania alarmu jest tzn nie jest stały tylko skacze 1,2a: 3,2a" 4a 4,1a.
Nie wiem dlaczego jest taki duży,po właczeniu alarmu jest nieznacznie większy.Moim zdaniem jak by było jakies zwarcie to pobór prądu by był stały,a dlaczego ona tak skacze co jest przyczyną?Może zle zamontowany alarmale jak juz napisałem wcześniej nawet gdy nie jest on właczony to pobór jest duży.

Problem mam jeszcze z kierunkiem.Mianowicie po właczeniu zapłonu i właczeniu kierunku prawego,bo tylko prawy szwankuje,przyspiesza tak jak by pokazywał ze zarówka jest przepalona.za około 2 sekundy pracuje normalnie.
po właczeniu kierunkowskazu ponownie np na nastepnym skrzyżowaniu pracuje normalnie ale gdy przejadę sie juz kawałek około 3km tzn.po dłuższym czasie i,gdy dam kierunek to zachowuje się jak wyżej opisałem tzn szwankuje,a gdy wyłącze samochód i go ponownie włączę od razu po daniu kierunku szybciej pracuje.

Moze to wszystko jest związane przez zle załozony alarm.

Samochód to bmw E39 2.0 benzyna 1996r końcówka roku.

Z góry koledzy dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 17:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Witam!

Cos spory ten pobor...czy napewno został on poprawnie zmierzony?
Taki pobór możliwy jest chyba tylko poprzez zwarcie...
Rozładowuje Ci sie akumulator, tak ze nie mozesz zapalic rano?
Alarm masz jakiś dokładany? Spróbuj wyciągnąć bezpiecznik od alarmu i wtedy sprawdz
pobór prądu


Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 17:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A jak kierunek zacznie migać szybciej na zegarach, wysiądź i namierz która żarówka w tym momencie nie świeci.
To może ci sporo podpowiedzieć o miejscu ewentualnego zwarcia lub zaśniedziałych, skorodowanych stykach w lampie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Lukasz_S który numer bezpiecznika odpowiada za alarm?po załaczeniu alarmu pobór prądu jest prawie taki sam.mysle ze jak by było zwarcie gdzies to pobór byłby stały a nie skakał ja szalony ale nie jestem tego pewny na 100%.alarm mam nieoryginalny wstawiany 4 miechy temu i od tamtej pory wariuje mi kierunek.

Boggy e36 podczas gdy kontrolka od kierunku wariuje to wszystkie żarówki się palą.czytałem jeszcze na temat uszkodzonego silniczka panela klimy i jeżu ale pisało że pobór prądu przy ewentualnej usterce jest po przecinku tzn: o,.... a nie 2,3 lub 4.


dodam jeszcze ze po zgaszeniu auta słychac silniczek od panela klimatyzacji tylko nie wiem jak długo ma on chodzić bo podobno ma sie wyłączyć po 15 minutach bo nie sprawdzałem.najgorsze jest to ze prad cały czas skacze nie wiem co to moze być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jeśli alarm jest dokładany to bezpiecznik będzie pewnie na kablu zasilającym centralke
musisz odszukać centralke i wyciągnac bezpiecznik. Nie napisales czy masz problemy z rozruchem, bo jesli nie to na 100% ten zmierzony pobór jest błędny. Przyjmuje sie ze maksymalny pobor pradu przy wylaczonych odbiornikach nie powinien przekraczac 50mA
czyli 0.05A a Ty napisales o 4 Amperach

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 20:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
dolar$ napisał(a):
alarm mam nieoryginalny wstawiany 4 miechy temu i od tamtej pory wariuje mi kierunek.


I masz odpowiedź.
Coś od alarmu jest żle wpięte , bądź coś innego, przy okazii , zostało naruszone w instalacji podczas montażu alarmu i na tym odcinku powinieneś poszukać, lub jeśli zakładaleś go w warsztacie - pojechać z reklamacją.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Lukasz_S alarm mama dokładany.nie mam problemów z rozruchem a mierzył mi to elektryk widocznie sie nie zna.mam miernik i bym sobie sam to zrobił tzn zmierzył tylko napisz mi jak go ustawić.jakie powinny być parametry tzn prawidłowy pobór gdy alarm jest wyłaczony i właczony.miernik mam ustawic w nastepujacy sposób: czarny w gniazdo com.czerwony w górny-10A(10ADC).pokretło ustawic na 10A?

Boggy e36 Z reklamacja napewno juz do nich nie pojade aby cos wiekszego nie spieprzyli,a z tego wynika ze na mierniku sie nie znaja. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
miernik ustawiasz jak opisałeś, pobór mierzymy poprzez wpięcie szeregowo, czyli ściągamy jedną klemę, jeden przewód do klemy, drugi do wypiętego bieguna akumulatora, pobór nie powinien przekraczać 0,2-0,3 A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
dzięki jutro zmierzę i dam znać.A jak zmierzyć prad jaki pobiera alarm skoro jedną z klem mam odłaczyć?alarm bedzie chodził z odłaczona masa od aku.jestem w elektryce zielony i to mocno :zawstydzony: Kupiłem dzisiaj miernik i dlatego się pytam jak mierzyć na pewno się przyda nie raz nie dwa.
jeszcze zobaczyłem przed chwila ze jak zamykam auto z pilota to lewa tylna lampa nie mignie,co jest?żarówki sa ok.gdzie szukać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
dolar$ napisał(a):
gdzie szukać?


Nawet najstarsi górale tego zapewne nie wiedzą... Wiedzą tylko "rzeźbiarze" , którzy zakładali alarm.
Możliwe, że oni też nie wiedzą, o tym, że nic nie więdzą ... o montażu instalacji alarmowych.

Na twoim miejscu zażądał bym zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę i ewentualne uszkodzenia auta powstałe z ich przyczyny ( o ile to oni zawinili, no i musiał byś to udowodnić).

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 21:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wydaje mi się, że Twoje wszystkie problemy powoduje ten nieszczęsny alarm, który prawdopodobnie jest źle wpięty w instalacje.
Jeśli nie masz problemów z odpaleniem to napewno pobór zmierzony przez tego elektryka jest błędny. Zrób tak...
zamknij cały samochód, odczekaj 15-20 min, sciągnij minusową kleme i wepnij się miernikiem szeregowo między kleme a minusowy biegun akumulatora.
Miernik ustaw tak jak napisałeś i napisz wynik.

Mała uwaga do przemekwww, który napisał
Cytuj:
pobór nie powinien przekraczać 0,2-0,3 A


To stanowczo za dużo. 0.2 A to 200mA, a jak już pisałem pobór powinien być max 50mA czyli 0.05 A

Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Tak jak napisałem jutro to sprawdzę.Jak już wspominałem czytałem już wiele innych i podobnych tematów tak więc centrala alarmowa gdzie powinna być podpięta? chodzi o zasilanie,bo czytałem że błędne jest podpinanie centrali pod zasilanie od stacyjki.


Lukasz_S nie mozna przeprowadzić pomiaru nie ściągając masy z akumulatora?nie wystarczy połaczyć miernika z aku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 21 października 2010, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Cytuj:
Lukasz_S nie mozna przeprowadzić pomiaru nie ściągając masy z akumulatora?nie wystarczy połaczyć miernika z aku?


Połączyć miernika z aku jak?? Jeden kabel do + a drugi do - ?? Nie...
Żeby zmierzyć pobór prądu musisz wpiąć się z miernikiem szeregowo czyli musisz przerwać obwód(zdjąć kleme)
A jakim sposobem mierzył Ci pobór Twój elektryk?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 22 października 2010, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Lukasz_S łukasz zrobiłem tak jak opisujesz.zdjąłem klemę z (-) i tak zrobiłem jak w twoim opisie.coś zaiskrzyło i miernik nie dzieła :( chyba jakiś lipny mi się trafił,jak mocy z aku nie wytrzymywał.miałem ustawiony na 10A.

Wiatrak klimy sie wyłączył po 20 min. :) siedziałem dzis w aucie i popijałem browarka :)
Opisywane skoki poboru prądu wydaje mi się ze powodowane były przez wiatraczek panela klimy i wiatrak powietrza który też sie załączał od czasu do czasu w ciągu tych 20 min przy czym wiatraczek panela klimy chodził przez te 20 min cały czas i wtedy na mierniku były widoczne takie skoki poboru-tak myślę ale elektrykiem nie jestem.Ale najważniejsze ,że po tym czasie wszystko się wyłączyło tak jak opisywaliście wcześniej.Muszę zmierzyć jeszcze to miernikiem.A co będzie jak nie zdejmę klemy i dotkne bezpośrednio miernik do aku,spali się?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 22 października 2010, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jeśli dobrze się wpiąłeś czyli...zdjąleś kleme minusową, czerwony przewód z miernika podłączyłeś do tej zdjętej klemy a drugi czarny przewód z miernika do minusowego bieguna akumulatora i coś zaiskrzyło to, albo miałeś coś włączone w aucie (radio, światła itp) albo poprostu źle się wpiąłeś...

Jeśli podłączył byś równolegle do aku...czyli czerwony z miernika do plusa, czarny z miernika do minusa to robisz najzwyklejsze zwarcie i miernik mówi papa

Sprawdz czy nie spalił się bezpiecznik w mierniku, jeśli nie ma bezpiecznika to lipa

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 22 października 2010, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
acha to trzeba podłączyć - z + myslałem że plus do plus a minus do minusa.Z tego wynika ze do klemy (+) w aku nic nie podłączam.Jutro zmierzę. :) a miernik jak ustawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 22 października 2010, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Obrazek

Robione na szybko :)
Twoim miernikiem już raczej poboru nie zmierzysz jeśli zaiskrzył...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 23 października 2010, 08:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Lukasz_S dzięki dzisiaj zmierzę,miernik mam już inny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 23 października 2010, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: Marki
Moje BMW: e39, e83
Kod silnika: m57dA, m47
Tylko najpierw otwórz klapę i poczekaj aż zgaśnie światełko w bagażniku. Kiedyś znajomemu sprawdzali pobór i pokazywali ponad 2A a to się okazała ta lampka :) Jak chwilowy będzie za duży pobór to możesz się poparzyć o kabelki w mierniku. Wtedy najlepiej użyć te cęgowe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Duży pobór prądu i wariujący kierunkowskaz.
PostNapisane: 30 października 2010, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Przejrzałem całą instalację alarmu i było przebicie.Teraz jest wszystko ok :) Dzięki za podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL