BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 15:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 1 listopada 2010, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Witam,
Kupiłem E39 540i w automacie, po tygodniu i 1000km jazdy zaprowadziłem do gazownika aby założyć LPG.
Po odbiorze w trakcie jazdy do domu temperatura wyszła kilka razy poza pion (tak na 3/4 skali - nie doszło do czerwonego) i nie działało radio. Okazało się że spalił się bezpiecznik, wymieniłem ale spalił się po 10-20 minutach jazdy. Zaprowadziłem samochód na reklamacje, okazało się że prowadząc rurki od LPG przecięli jakieś przewody pod siedzeniem i dlatego nie działało radio, a przy okazji pompka elektryczna od obiegu płynu chłodzącego. Po odebraniu samochodu przez 1 dzień było wszystko ok, na drugi dzień ponownie podskoczyła na chwile temperatura. Uznałem że samochód jest źle odpowietrzony, mimo odpowietrzania (według instrukcji z forum - nie wiem czy dobrze wykonanego) samochód po 5-10 km znowu się przegrzewa. Podjechałem do miejscowego mechanika aby sprawdzić zawartość CO2 w spalinach, jeden zbiorniczek z niebieskiego zmienił kolor na zielony (był w nim stary płyn), drugi pozostał niebieski. Mechanik powiedział że nie koniecznie oznacza to uszkodzoną uszczelkę. Powiedział że zepsute jest Visco bo wywalało wode podczas pomiaru CO2, więc wyjął tą blaszke która jest na wiskozie.
Od tej pory Visco wyje cały czas, jednak samochód cały czas sie przegrzewa po około 5-10km od odpowietrzenia.
Odprowadziłem samochód po raz kolejny do gaziarzy. Gazownicy sprawdzali CO2 i mówią że uszczelka ok. Tym razem uznali że zepsuta jest pompa wody, ma przeciek, jednak według mnie to płyn chłodniczy który kapie na visco chlapie na pompe. Podczas przygazowania widać wyraźny strumień w zbiorniczku wyrównawczym, przy normalnych obrotach chyba strumienia nie widać.
Prawy górny wąż jest gorący i twardy, lewy dolny wąż jest chłodniejszy jednak ciepły, więc chyba termostat ok, chłodnica jest ciepła na górze, na dole zimna.
Temperatura podczas jazdy 107-108 stopni, potem skacze na 110-111 po przejechaniu 10km skacze na 113-122 i po chwili spada do 90-102, a potem znowu na 107.
Wentylator od klimy nie działa.
Wydaje mi się że samochód cały czas się zapowietrza lub źle go odpowietrzam.
Nie zauważyłem żadnych przecieków.
Zalany jest najprawdopodobniej petrygo.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co zrobić z samochodem będę wdzięczny za rady, interesuje mnie również czy mogę odzyskać jakoś pieniądze od gazowników za koszty jakie poniosę doprowadzając samochód do stanu używalności.
Mimo iż mam takie problemu już na początku przygody z 540i polecam każdemu, genialny samochód.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 1 listopada 2010, 22:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
zazwyczaj przy zapowietrzaniu silnika brak jest ogrzewania wewnątrz auta.....
Jesli widoczny jest wyciek, on może być przyczyną zapowietrzania.
Niektóre parowniki od gazu mogą przepuszczać gaz do układu /nie wiem czy te z sekwencji też, podaj jakieś dane instalki, foty/, może też parownik jest źle wpięty, choć nie sądze by od tego się grzał...
Na wolnych obrotach, a na pewno już po lekkim dodaniu gazu powinno być widać strumyk.
I ostatnia rzecz może termostat sie przycina /dół chłodnicy zimny, aczkolwiek u ciebie może być to blokada visco/.
Jesli chodzi o visco, to jego blokada odbiera sporo mocy silnika i zbyt mocno go schładza, w temperaturze powietrza ponizej 13-15C praktycznie nie jest potrzebne /jedynie czasami w dłuższym korku/.
Sprawdź kolejno powyższe punkty, może pomoże...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 1 listopada 2010, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Ogrzewanie jest, jednak podczas przegrzewania ogrzewanie zanika i leci zimne powietrze.
Wycieku nigdzie nie widać, chyba ze jest w jakimś trudno dostępnym miejscu.
Założone są 2 parowniki, ale nie pamiętam jakiej firmy.
Po lekkim dodaniu gazu widzę strumyk, przy 600obr/min nie widzę lub jest bardzo słaby.
Visco powinienem wymienić w tym tygodniu.
Właśnie wróciłem z przejażdżki, znowu się zagrzał na 120, po 10-30s temperatura spadła na 102 stopnie, sprawdziłem potem chłodnice i cała była zimna, przewody gorące, odkręciłem odpowietrznik wyleciało troche powietrza płyn się nie pokazał.
Lepiej kupić visco Behr'a czy Sachs'a ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 1 listopada 2010, 23:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
montowany od nowości jest behr więc ten bym brał.
co do grzania chyba bym zaczął od chwilowego odłączenie parawników/bo od tego się zaczeło/, czyli zaczopował miejsca ich wpięcia w układ chłodzenia i sprawdził na benzynie - jeżeli nie ma wycieków. Nastepnie termostat.
Wykluczam złe odpowietrzenie, skoro jakiś czas jest ok /moj sposób to na odkręconym odpowietrzeniu leje płyn aż po korek, do momentu przelania odpowietrznikiem, poźniej trza odlać płynu ze zbiorniczka/.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 2 listopada 2010, 08:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
saycool napisał(a):
Lepiej kupić visco Behr'a czy Sachs'a ?

Lepiej żądać zwrotu kosztów nowego Wiska od tego barana co je rozbroił bo mu się wydawało....

:mur:

Z przelewu będzie leciał strumyk przy zwiększeniu obrotów, na wolnych ledwo co się przelewa i prawie tego nie widać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Wymontowałem termostat, wrzuciłem do garnka i gotowałem, od momentu wrzenia gotowałem jeszcze jakieś 15 minut ale się nie otworzył, potem wpadałem na pomysł aby sprawdzić go opalarką i po 2-4 minutach grzania otworzył się całkowicie. Waszym zdaniem jest dobry ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
termostat powinien otworzyć się w gotowanej wodzie, nie zaszkodzi wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
przemekwww ten termostat ma temp. otwarcia 105 stopni, na pewno powinien otworzyć się gotowanej wodzie ?
można z numerków nabitych na termostacie dojść do daty produkcji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
myśle że powinien, to że woda wrze w niższej temperaturze nie znaczy że w czasie gotowania dochodzi do 100C i ani deka więcej /temperatura pary, temperatura dna garnka/... Ponadto byli tacy co i na wodzie jeżdzili v8 i termostat działał...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 21:57 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Panowie... po pierwsze primo uklad chlodzenia jest cisnieniowy wiec nie ma problemu zeby jezdzic na wodzie. Po drugie primo termostat jest ze zmienna charakterystyka w V8 i raz otwiera sie przy 105 a raz przy 98 bodaj (zaleznie od obciazenia silnika). Z V8 jest tak ze im bardziej je palujesz tym chlodniejsze. U mnie np przy spokojnej jezdzie temp silnika byla w granicach 103-105 a jak zaczalem palowac od razu spadala do 98-96...

Po trzecie czy auto ma takie same problemy na lpg i na pb? Po czwarte skoro nie bylo problemow przed i nagle z gazem sie sypie to druciarze cos zepsuli...

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 3 listopada 2010, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Na Pb efekt jest taki sam, tzn. zapowietrza się i przegrzewa. Możliwe że to zbieg okoliczności że auto psuje się od momentu założenia gazu, chociaż ciężko mi w to uwierzyć.
Condor dlaczego sprzedaleś 540i taki tragiczny jest ten samochód ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 4 listopada 2010, 11:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie strasz bo ja chce kupic :P

Wymien termostat. Ja zawsze gotowalem w garnku nowy i stary i powiem ze czasem roznica byla niemal niewidoczna. Jednak podczas pracy termostat zle dzialal.

To co teraz napisze to moje doswiadczenia oparte o silnik tds. On odpowietrza sie sam. Mialem taki problem ze auto wywalalo wode. Okazalo sie ze ktos nasypal "zwirku" do ukl chlodzenia i te drobinki zatkaly krociec przelewowy. Gdy go udroznilem to strumyk z przelewu jest na wolnych obrotach calkiem wartki. Jesli go nie masz pomimo drozniego przelewu (sprawdz krociec w zbiorniczku) i nowego plynu (zrob plukanke, nie wiadomo co bylo wczesniej) to pozostaje pompa wody lub korek zbiorniczka wyrownawczego. Jesli "nie puszcza" to bedzie wywalalo wode przez wezyk nadmiarowy. U mnie robilo to tak perfidnie ze plyn splywal po podluznicy i jak wywalilo go troche to nigdzie nie kapal a jak duzo to skapywal w okolicy laczenia silnika ze skrzynia.

Troche OT ale nie myslales zeby posmigac troche autem przed zalozeniem LPG. Z tego co wiem to inwestycja rzedu 4-5 tys zl wiec warto byc pewnym ze autko jest w dobrym stanie bo przy ewentualnej odsprzedazy moze byc duza strata. Napisz na pw jak sprawuje sie autko z tym silniczkiem i jaka instalke zakladales oraz za ile.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 5 listopada 2010, 16:32 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
saycool napisał(a):
Condor dlaczego sprzedaleś 540i taki tragiczny jest ten samochód ?


A kto powiedzial ze sprzedalem? :hyhy:

ded napisał(a):
to moje doswiadczenia oparte o silnik tds


hmmm... ok...

saycool napisał(a):
Na Pb efekt jest taki sam, tzn. zapowietrza się i przegrzewa.


Kurde... podejdz do tego na logike... i powoli eliminuj to co dziala... sprawdz wentylator... korek pewnie masz dobry jak chlodnice wymieniales, o ile byla nowa i z korkiem a nie stary korek ktory miales. Po drugie wyglada to tak jakby albo nie dzialal wentylator albo ssal gdzies powietrze lub gaz do ukl chlodzenia z reduktora.

Uklad chlodzenia w BMW to niestety poezja i trzeba po kolei wszystko eliminowac zaczynajac od NAJTANSZYCH elementow... ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Condor napisał(a):
U mnie np przy spokojnej jezdzie temp silnika byla w granicach 103-105 a jak zaczalem palowac od razu spadala do 98-96...

Napisałeś w czasie przeszłym, więc myślałem że sprzedałeś.

Visco kręci cały czas (nie można go zatrzymać gazetą).
Nowy termostat będzie dopiero we wtorek, więc postanowiłem sprawdzić jak będzie bez niego.
Temperatura pracy od 70-80 na postoju do 95 (visco cały czas pracowało).
Dzisiaj znowu się przejechałem i zagrzał się aż do 105, prawy górny wąż spuchniety, więc to chyba pompa.
Mam pytanie do posiadaczy m62b44, czy na wolnych obrotach jest widoczny strumień przelewowy???, u mnie dopiero po dodaniu gazu.
Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy korek od zbiorniczka działa?
Chłodnica nie była wymieniana.
Jeśli okaże się że to pompa jakiej firmy najlepiej kupić czy może brać oryginał z ASO?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 14:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Hepu, ruville albo skf. Ta pierwsza jest w intercars za 400 do Twojego silnika. Na forum 7er masz ciekawa przerobke termostatu ktora pozwoli obnizyc temp pracy silnika- poczytaj, przy jednej robocie by bylo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Lepiej kupić z wirnikiem metalowym czy plastik ? Hepu z tego co spojrzałem ma plastik.
Ded wole termostatu nie przerabiać, jeśli z fabryki wyszło że ma być 105-108 to niech tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 18:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Hepu z tego co pamietam szedl na 1. montaz przynajmniej w moim silniku. Wirnik bralbym raczej metalowy ale jak mozesz to pomacaj i obejrzyj live. Niektore jak widzialem to wygladaly jakby byly nieudolnie zlutowane. Bierz ten lepiej wykonany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
No właśnie będzie problem z tym pomacaniem.
Na allegro znalazłem takie:
- chyba plastikowy http://allegro.pl/pompa-wody-bmw-e39-535-540-e38-735-740-09-98-i1291695857.html
- ten producent raczej odpada http://allegro.pl/pompa-wody-bmw-e39-535-540-e38-735-740-e31-840-i1295647782.html
- http://allegro.pl/pompa-wody-bmw-e39-e38-e31-535-540-735-840-nowa-i1291136767.html
- http://allegro.pl/graf-pompa-wody-pa856-bmw-5-7-e39-38-535-540-i1284351367.html

No i teraz nie wiem którą wybrać :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 6 listopada 2010, 21:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
saycool napisał(a):
Mam pytanie do posiadaczy m62b44, czy na wolnych obrotach jest widoczny strumień przelewowy???, u mnie dopiero po dodaniu gazu.


W R6 tak jest podejrzewam że w V8 podobnie.Ja bym pompę zostawił na razie w spokoju a pojechał sprawdzić uszczelki pod głowicą.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i zapowietrzanie skacząca temperatura
PostNapisane: 7 listopada 2010, 08:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
W tds strozka jest bardzo wyrazna na jalowym. Ja obstawiam jednak pompe. Co do liknkow ktore wkleiles to nie znam zadnych z tych firm. Osobiscie unikalbym takich rozwiazan szczegolnie ze cena nie jest o wiele nizsza niz za model znanej marki z hurtowni motoryzacyjnej. Kup tutaj !_nie_reklamujemy_!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL