BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 22:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] BMW 520d Automat po chiptuningu. Za i przeciw.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 13:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60 520dA
Kod silnika: chip 210KM / 452Nm
Zleciłem (w 4GT/CTECH) chiptuning swojego BMW E60 520D w automacie przy 50kkm.
Zaskoczyły mnie bardzo duże przyrosty mocy i momentu obrotowego. Moc z 168KM wzrosła do 209KM a moment z fabrycznych 364Nm na 452Nm przy niższej o 150 prędkości obrotowej (2460obr/min). Pomiarów dokonano na hamowni. A więc uzyskano parametry pomiędzy BMW 525D a 530D. Radość z jazdy wzrosła o 100%.
Dość często wykorzystuję pełne możliwości silnika. I w związku z tym pytanie jak serwisować i dbać o silnik aby działał jak najdłużej? Naczytałem się o przepalonych denkach tłoków, zniszczonych wtryskiwaczach, turbosprężarkach, głowicach i uszczelkach.
Które części silnika są najbardziej narażone na uszkodzenia po takich modyfikacjach? Proszę o wszelkie spostrzeżenia za i przeciw chiptuningowi turbodiesli BMW poparte konkretnymi przykładami pomocne odważnym i bezkompromisowym użytkownikom jedynie słusznej marki BMW w podjęciu decyzji o chiptuningu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW 520D AUTOMAT PO CHIPTUNING ZA I PRZECIW.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Lać dobry olej i często wymieniać, Lać bardzo dobre paliwo klasy Premium, dbać o turbinę no i nie szaleć zbyt często w okolicach czerwonego pola obrotomierza :)

P.S
Ile dałeś za taki zabieg ?

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW 520D AUTOMAT PO CHIPTUNING ZA I PRZECIW.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 23:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60 520dA
Kod silnika: chip 210KM / 452Nm
Oto wykresy z hamowni przyrostów mocy i momentu przed i po chiptuningu :

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW 520D AUTOMAT PO CHIPTUNING ZA I PRZECIW.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 00:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mysle ze najwiecej moze na calej zabawie ucierpiec automat. Wysoki moment na niskich obrotach i do tego zaczynajacy sie niespodziewanie to bardzo fajna sprawa. Skrzynie e e39 nie byly szczegolnie wytrzymale i zdarzalo im sie sypac. Zobacz z jakimi silnikami wystepowal Twoja skrzynia- jesli masz obawy to popros by moment zaczynal sie wyzej i bardziej liniowo- wszystko jest do ustawienia. Zadaj tez sobie pytanie ile chcesz przejechac ta beemka. Co do samego przyrostu to moment faktycznie niezle skoczyl ale moc juz raczej standardowo. W tds chipem pisanym na czuja mozna uzyskac podobny przyrost (procentowo) choc nie koniecznie w sposob bezpieczny :P Ja jezdzilbym i sie nie przejmowal. Jak masz obawy to niech oslabia troche program.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW 520d Automat po chiptuningu. Za i przeciw.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 18:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Wydaje mi się, że wszystko jest OK i nie powinno sie nic sypać.
Max mom. przy 2500tys. obr. to tak chyba akurat po "zapięciu" biegu.
Tak mi sie wydaje :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL