BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 12:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 14 listopada 2010, 00:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Witam, tydzień temu zauważyłem , że wskazówka od temperatury silnika poszła niestety w prawą strone ale zaraz wróciła, stwierdziłem ,że może nie zdązył termostat otworzyc spoko, jadąc w krótką trasie ok 30km było ok gdy wjechałem w miasto- skrzyżowanie i wskazówka znów w prawo tym razem bardziej smialo ale znowu wrociła do pionu, zdołowany niesamowicie, patrzyłem tylko na wskaźnik temperatury i poszła znów w prawo, szybko sie zatrzymałem i zauważyłem, że wąż który idzie o termostatu do chłodnicy (ten od stony pasażera) jest chłodny i chłodnica też. Diagnoza byla dosyć szybka, termostat sie zacina.

Na drugi dzień został wymieniony termostat (przypomniało mi sie , że poprzedni własciciel wymieniał rok temu na nowy Wahlera)

no ale wymieniłem i co sie okazało , że dzieje sie to samo.

Zacząłem czytać o odpowietrzaniu i zacząłem odpowietrzać

-ciepłe powietrze już jest
-gaz przełacza sie szybko
- w sumie wszystkie węże ciepłe oprócz tego biegnącego od termostatu do chłodnicy , chłodnica też zbyt ciepła nie jest

Odpowietrzałem na wyłączonym silniku, stacyjka właczona , ogrzewanie, podniosłem na lewarku lewy przód i zacząłem lać płyn ,jako , że pózniej sie zatrzymał i nie chciał lecieć pomogliśmy mu dmuchając w zbiorniczek i pompując weżami , woda poszła najpierw korkiem przy termostacie, pozniej tym na chłodnicy. Zakręcilismy odpowietrzniki i odpaliliśmy auto przy otwartym korku zbiorniczka, jak dam gazu jest strumień, gdy trzymam gaz jest ciągły ale po osiągnieciu temperatury płyn zaczyna iśc do góry a wąz i chlodnica o których wspominałem chłodne :cenzura:


nie wiem co zrobić i czemu ten wąz i chłodnica są zimne.

Może jakieś pomysły?

p.s- czy termostat powinien otwierać odrazu gdy wskazówka stoi w pionie czy nie koniecznie?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 14 listopada 2010, 00:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
W tds padały pompy wody - rozlatywały się. Może tutaj też taki problem wystąpił ?

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 14 listopada 2010, 00:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 90
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Kolego ja miałem podobnie jak u ciebie i wymieniałem cudowałem a okazało się że pompa wody się rozleciała, tak było w mojej buni 325i E-36 to może być uszkodzona pompa również i u ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 14 listopada 2010, 11:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
czerwony330d, ale miałeś ogrzewanie i gdy dawałeś gazu strumień w zbiorniczku wyrównawczym?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 16 listopada 2010, 00:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 90
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Teraz jednoznacznie ci nie odpowiem bo to było bardzo dawno, ale jak dobrze pamiętam to nie było strumyczka w zbiorniczku, a ogrzewanie było ale chyba takie słabe, jeżeli pompa wody jest odpowietrzona prawidłowo to w zbiorniczku wyrównawczym powinno pięknie sikać płynem chłodniczym jeśli nie sika to albo zapowietrzony albo pompa do wymiany, ja dzisiaj u siebie wymieniałem termostaty oba tzn. głowny i EGR i nawet za bardzo nie kombinowałem tylko odpowietrzniki oba popuściłem i powolutku dolewałem płynu, kiedy z jednego a nastepnie e drugi pokazał sie płyn dokręciłem i zaraz potym zauważyłem sikanie w zbiorniczku wyrównawczym, uzupełniułem płyn i zakręciłem korek w zirniczku i tyle na temat, więc jeśli u ciebie jest problem z odpowietrzeniem i silnik się grzeje to razcej stawiam że pompa do wymiany. Tyle co mogę ci poradzić. Pozdro Mario.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zaczął sie grzać, chłodny wąż
PostNapisane: 16 listopada 2010, 08:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Odpowietrzyłem ostatnio, chodził ponad 20min wąż dolny i chłodnica zrobiła sie ciepła więc teoretycznie jest ok :]

Jesli chodzi o diesla to chyba sam sie odpowietrza .

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL