bayerishe napisał(a):
kolego jak słychać świst to przyszła pora na turbo. świst który słychać w kabinie to niewyważona turbina( wirnik) a spaliny to może być nieszczelność miedzy chodniczka spalin w erg a samym zaworem ( tak jest taka dziwna obejma) praktycznie jednorazowego użytku! polecam doraźnie to potraktować pasta do uszczelniania ukł. wydechowych.
Nie zgodzę się z tobą Kolego, jeśli chodzi o te obejmy ja wiele razy je odkręcałem i skręcałem i nie zdarzyło mi się aby z którejś choćby mały dymek uleciał, więc dym spod maski to raczej nie to bardzie prawdopodobne jest uszkodzony kolektor wydechowy albo łącznik elastyczny, chociaż objawiało by się to głośniejszą pracą silnika, również prawdopodobne jest uszkodzenie intercoolera i przez to przy zwiększaniu obrotów silnika się nasila i przez to teń świst, bo raczej przy źle wyważonej turbinie słychać by było gwizd a nie świst, ale gdyby intercooler miał choćby gdzieś małe pęknięcie co jest możliwe to wtedy byłoby słychać głośniejszy świst niż normalnie, byc może tu tkwi problem ale przyczyn może być wiele.