BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 4 stycznia 2019, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: M41
Witam.
Pół roku temu zakupiłem swojego pierwszego benzyniaka, e46 m52tub20 1999r. czysta benzyna
Przychodze do Was po poradę, otóż moja e46 bierze olej i kopci. Dymi tylko na rozgrzanym, czasami na postoju (w lato też kopcił) i czasami w trakcie jazdy po mocniejszym dodaniu gazu. Teraz w zimę robię króciutkie trasy i może być to przez niedogrzanie (w zimę również pojawił się jakiś syf na korku od oleju ale jak pisałem, robię trasy czasami po 2-3km. W trasie kopci jak kopcił, momentami potrafi wywalić chmurę po dodaniu gazu ale zaraz to ustępuję.
Pisałem już wiele postów na innym forum, na facebooku i wiadomo, każdy piszę co innego. Teraz w styczniu (w końcu) chcę sprawdzić kompresję i test na uszczelkę pod głowicą. Tutaj przyszedłem po poradę, otóż zdaje sobie sprawę, że silnik może być już do remontu i raczej, gdy już bedzie miał być rozbierany, to będę chciał zrobić kapitalny i wlaśnie tutaj nasuwa się pytanie- czy lepiej kupić drugi silnik czy remontować ten? Mam strasznie mieszane myśli.. bo jeśli miałbym wydać powiedzmy na remont te kilka stówek lub ewentualnie tysiaka więcej to wolę remont ale chciałbym się zapytać Was.

Co do silnika- mam z nim więcej problemów, nie równa praca, wypadanie zapłonów, lekko popękany jest kolektor wydechowy. Oczywiście w razie remontu pospawałbym od razu go. Obroty na jałowym stoją na 950 na goracym. Tak jak pisałem, kopci tylko na rozgrzanym, czasami na postoju pokopci, czasami po wdepnięciu w trakcie jazdy. Z odpalaniem nie ma żadnego problemu.
Wymieniłem wszystkie świece, cewkę, uszczelka podstawy filtra oleju, fajki świec i oczywiscie dalej to samo.
Jeśli chodzi o olej, ostatnio dolałem litr i było mu mało, ale robiłem to na totalnie zimnnym silniku, stał całą noc.. nie wiem czy ok ale tak czy siak litr za mało......

Ile wyniósłby tak chociażby mniej więcej taki remont? Bo jakoś w lipcu będę mógł to ogarniać już, jak dotąd zrobiłem jakieś 4 tysiące nim.

https://www.youtube.com/watch?v=mbdJQqYa3MM praca silnika
https://www.youtube.com/watch?v=24SAiBLmKOs tutaj stał kilka minut odpalony po czym dodalem gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 4 stycznia 2019, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Szukaj drugiego słupka zdrowego i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 00:41 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jeśli masz możliwość kupna silnika tak by móc go sprawdzić albo od kogoś kto ma pewny towar to możesz iść w kolejny silnik :)

Jak zrobisz remont to zwyczajnie wiesz na czym stoisz a nigdy nie wiadomo co kupisz :P

Tak swoją drogą ile ma najechane ta motorownia ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 06:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Podaj ile konkretnie spala oleju na 1000 km. Chyba nie jesteś świadomy kosztów, auto pewnie warte ok 10 tys. a remont może przekroczyć jego wartość, więc zdecydowanie lepiej w razie czego szukać innego silnika.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: M41
Powiem tak- zdaje sobie dobrze sprawę, że to z mojej winy, samochód kupiłem nie wjeżdżając na żaden kanał, na żaden warsztat gdyż była niedziela i nie było zbytnio takiej możliwości, wziąłem tylko kolegę i sprawdziliśmy go jak mogliśmy, potrafiliśmy.. a szczerze oczarował mnie od pierwszego wejrzenia :P

Po wizycie na warsztacie zrozumiałem, że samochód był strasznie zaniedbywany, chodzi o to że poprzedni właściciel, może i właściciele po prostu nie wymieniali podstawowych rzeczy, świece były już tak stare że moi mechanicy z warsztatu BMW mnie po prostu wyśmiali. Po kupnie dzwoniłem też do poprzedniego właściciela w celu zapytania jaki olej lał- powiedział że lał jakiś 10w30, którego kupował w jakimś markecie. Dodał też, że nie dolewał żadnego oleju, tak jak zalał tak jeździł a lubił dać w gaz.

Szczerze? przez kilka miesięcy przejechałem nim 4 tysiące kilometrów a dolałem już chyba tyle samo litrów oleju, oczywiście po kupnie olej był zmieniony na motula x-clean 8100 5w40, na dolewki stosowałem mobila 3000 5w40 z przyczyn finansowych.
Myślałem żeby może wymienić odmę i że może coś się poprawi, ale teraz w to zwątpiłem.

Na zegarach jest niby 276tys. przebiegu, ostatni wpis w książce jest z 2006 roku bodajże i przebieg wynosił 113tys. chyba.

Oczywiście nie oplaca mi się jej sprzedawać i nawet o tym nie myślę, za dużo włożyłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pojedź do kogoś na diagnozę (komputerowa + kompresja), skoro zaniedbany to może nie trzeba robić remontu, tylko rozszerzony serwis startowy: odma, disa etc.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 12:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Nie oszukujmy się, żadna odma nic tutaj nie da, jak sadzi bąki na ciepłym, na postoju itp to oczywiste, że pierścienie, szukaj drugiego słupka, tego jest cała masa, do tego tanie to jak barszcz...auto zapewne piłowane niemiłosiernie przez idiotów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
Mam pewny silnik na sprzedaż jak by co


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 14:02 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
No tak to bywa jak się kupuje kota w worku...

Autko musiało być naprawdę źle traktowane i omijało serwis oraz jakiekolwiek inwestycje :zly:


M52 jest ciężko tak dojechać :hyhy:

Tak jak kolega wyżej Ci podpowiada na początek konkretna diagnozna i weryfikacja co jest do wymiany/naprawy/ uszczelnienia a dalej pozostaje chłodna kalkulacja i podjęcie decyzji w którą stronę pójść ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: M41
Właśnie widziałem, silników takich samych lub 2.5 jest pełno i wcale nie kosztują one majątek, wiadomo taka przekładka wyniosłaby mniej choć liczę się z tym, że w takim silniku kilka rzeczy byłoby trzeba wymienić :) ja już mam kompletny mętlik w głowie, ale raczej zdecyduje się na kupno drugiego silnika.

No musiał być ostro zajeżdżany, głupi byłem bo przed kupnem ''pan właściciel'' przejechał się ze mną jeszcze jako kierowca i ładnie mu dawał.. jak to mówią ''młody, głupi :P'' a moja wiedza też nie jest zbyt duża.

@Szczurek1986 - wiem, dlatego zdecydowałem się właśnie na taki silnik, wybierałem między 1.9 118km a wlaśnie m52tub20, ale wcale mnie ten m43 nie przekonywał, wolę już więcej kasy wydawać na części :D
Nie będę się poddawał i zrobię go na cacy :D już dosyć kasy w nią włożyłem aby teraz rezygnować a samochód sam w sobie jest super :)

Powiedźcie mi jeszcze, wystarczy kupić słupek czy lepiej znaleźć kompletny? Co najlepiej sprawdzić w takim silniku jeśli będzie jeszcze w samochodzie? Kompresja i komputer wystarczy?

Tak czy siak muszę jeszcze z tym poczekać z pół roku wiec mam nadzieje że do tego czasu mi pojeździ a nie robię nie wiadomo ile kilometrów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Remont silnika M52TUB20
PostNapisane: 6 stycznia 2019, 11:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Weź jakiegoś speca że sobą i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL