BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 19:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 00:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
JarekBDG napisał(a):
Roger Nysa, w moim aucie po odpaleniu silnika mam obroty zawsze poniżej 1000 utrzymują się na poziomie ok.850 dopóki temp.nie dojdzie do optymalnej wartości. Czy to prawidłowo?
Bo widzę,że u Ciebie po włączeniu obroty idą powyżej 1000.

Tak BTW dzisiaj dokładnie sprawdzałem jak się nagrzewa.
Po 12 minutach i przejechanych 6 kilometrach był już pion.
Temperatura na zewnątrz -12.
Kolejne 2-3km to dochodzenie do optymalnej temperatury.
Co ciekawe kiedy wyłączyłem całkowicie dmuchawę,obroty spadły do 650 i żadnych zawahań,z włączoną dmuchawą czasami minimalnie zafalują.



koledzy moze wiecie co jest u mnie.mam podobny problem co kolega z cytowanego postu.jak jest temperatura ponizej -10 obroty na jalowym mam okolo 850-900.jak wylacze dmuchawe obroty spadaja na 650.czemu przy wlaczonej dmuchawie i mrozie moge miec podniesione obroty?w wakcje mialem zmieniany termostat.wolalbym zeby wszystko bylo w 100% idealnie.ma ktos jakis pomysl??

silnik m54b30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 07:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Nixon też tak mam - doczytałem gdzieś, ze przy mrozie komp podnosi obroty zeby dogrzać silnik. :ok:
Jak silnik mam juz nagrzany obroty są już ~700

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 10:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
ja mam przy nagrzanym silniku, przy duzym mrozie na biegu jalowym podniesione obroty.nawet jak jade w trasie 200km i stane na skrzyzowaniu sa wysokie.wystarczy ze wylacze dmuchawe i wszystko wraca do normy.nie wydaje mi sie ze to prawidlowe zachowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
szwaglu napisał(a):
A ja nie pamiętam, kiedy wskazówka u mnie była w pionie, a już na pewno nie po przejechaniu 5 km.. :wstyd:

u mnie wskazówka ostatni raz była w pionie przy +15 na zewnątrz ;)
Wymieniłem termostaty główny, który był rozpitolony w drobny mak i przy największych mrozach bumka nagrzewa się chwila moment i trzyma temperaturę.
Obroty też cały czas miałem wyższe, przypuszczam że to dogrzewacz pracował, teraz obroty chwile po zagrzaniu cały czas na normalnym poziomie.

_________________
TYLKO FALUBAZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
ja nie mam zadnych problemow z nagrzewaniem.chwile zajmuje by wskazowka byla na swoim poziomie.zauwazylem jedynie ze przy duzym mrozie mam podwyzszone obroty na jalowym.nie wiem czy jest to wina jakiegos czujnika i czy wogole jest sens tym sie interesowac dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
za obroty podwyzszone moze byc odpowiedzialny elektryczny przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 lutego 2012, 15:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
znalazlem coś takiego:

Takie dane są na:

http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e46/

Po przetłumaczeniu wygląda to mniej wiecej tak:
Chyba ze gdzies sie pomyliłem

Podgrzewacz jest uruchamiany tylko wtedy, gdy istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła do DDE, sygnały wskazujące bieżące obciążenia alternatora. W zależności od bieżącego obciążenia alternatora, sterownik DDE aktywuje podgrzewacz w zakresie od 5 do 95% jego mocy.

Prędkość na biegu jałowym jest zwiększona do 930 obr / min, gdy podgrzewacz pracuje

Podgrzewacz jest wyłączany w następujących warunkach

• Napięcie akumulatora <12 V
• Obroty są <790 obr / min
• Czas po uruchomieniu silnika <10 s



Progi graniczne temperatury płynu chłodzącego, które muszą zostać przekroczone aby podgrzewacz został wyłączony są ustalane na podstawie temperatura zewnętrznej zgodnie z charakterystyką

Temp zew. ⁰C wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu

Temp zew -40 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 86
Temp zew -5 wyłączenie podgrzewacza przy temp płynu 86
Temp zew 10 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 50
Temp zew 20 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17
Temp zew 30 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17

Jeżeli nie ma zainstalowanego czujnika zewnętrznego temperatury to jest brana pod uwagę stała temperatura płynu 86 ⁰C jako próg wyłączenia.

Czujnik temperatury zewnętrznej jest wyposażony w modelach E46:
• Wszystkie modele z silnikami 6-cylindrowymi
• W modelach z 4-cylindrowymi silniki tylko z komputerem pokładowym lub z klimatyzacją

Podgrzewacz jest także wyłączany, gdy jeden z następujących kodów błędów jest zanotowany:
• 35 ", czujnik temperatury płynu chłodzącego"
• 1B, "Electric postojowe"
• 75 "sygnału obciążenia Alternator"

bmwuserE46



Posty: 122
Dołączenie: 15 Sie 2009 12:25
Moje BMW: E46 320d 136km 2000r



czyli przy naprawde duzym mrozie chyba ten podgrzewacz u mnie dziala przez co sa zwiekszone obroty.wiecej jest na forum u konkurencji ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 6&start=90


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 29 października 2012, 12:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam .

TYM KTÓRZY OD RAZU WSKOCZYLI NA OSTATNIĄ STRONĘ TEGO TEMATU ,JAKO ZADANIE DOMOWE ...LUB W PRACY ;) :rotfl: POLECAM PRZECZYTAĆ WSZYSTKO OD DECHY DO DECHY :super:

Podbijam temat z racji tego że sezon zimowy się zaczął ,mamy pierwsze minusowe temperatury i pierwsze dziwne objawy.
Nie wszyscy umieją szukać a temat moim zdaniem może być przydatny praktycznie każdej zimy.

Dodam jeszcze jedno , poranny rozruch ..... mamy sprawne auto ! ,odpaliło bez problemu ,,pracuje , a z rury wydechowej wylatują kłęby biało szarego " dymu" czasem bywa że o niezbyt przyjemnym zapachu. Gdy silnik się zagrzeje a dokładnie gdy temp. silnika zejdzie z niebieskiego pola dym znika.

NIE JEST TO ŻADNA AWARIA , KOMP PRZESTAWIA KĄT WTRYSKU ,ZAMYKA EGR I ROBI WSZYSTKO TO CO PRZYŚPIESZA ZAGRZANIE SILNIKA. Do tego wilgoć w wydechu po nocy ,efekt smrodek , parowe szare chmurki i lęk właściciela auta że coś nie tak .
SPOKOJNIE WSZYSTKO OK.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 29 października 2012, 19:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
Witam szukam i nie mogę znaleźć pewnie słabo szukam :)
Mianowicie co oznacza błąd 13573 glow device ? z tego co wiem to przekaźnik/sterownik świec mam tylko ten błąd w pamięci od pozostałej zimy i chciałbym się go pozbyć po skasowaniu błąd pojawia się chyba tylko przy niższych temp
dodam jeszcze że auto paliło na strzał nawet przy -27 stopni w tamtą zimę od czego zacząć od sprawdzanie świec ?
auto jest u mnie nie cały drugi rok ja świec nie wymieniałem gdyż nie było takiej potrzeby
pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 30 października 2012, 12:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
No słabo szukałeś, a w dodatku diagnozowałeś jakimś badziewiem, bo ten nr troche za długi:). Glow device oznacza błąd w układzie świec żarowych. Rzadko kiedy jest to wina przekaźnika, zazwyczaj pada jedna albo więcej świec. Ja kupiłem auto ostatnio i wszystkie 4 były walnięte. Nie wiem jak ktoś odpalał poprzedniej zimy:D. Jeśli u Ciebie odpala dobrze to wychodzi na to, że uszkodzona jest jedna góra dwie, a że masz 6 garów to pali dobrze:). Tak czy siak warto wymienić wszystkie 6 świec, skasować błędy, pojeździć i znowu odczytać. Jeśli się pokaże znowu błąd to szukać dalej. Możesz też sprawdzić same świece jeśli bardzo się nudzisz i chcesz zaoszczędzić podpinając się kabelkiem pod +12V jednym końcem, a drugim dotykać świec po zdjęciu fajki. Jak zaiskrzy znaczy się, że dobra, jak nie to kibel. Mnie tam szkoda czasu by było rozbierać wszystko żeby se podotykać. Najlepiej wymienić od razu wszystkie i masz spokój na pare sezonów zimowych;).
PS. świece oczywiście tylko Beru jak nie chcesz za rok robić tego samego;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 30 października 2012, 15:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30+chip ACS
Kod błędu jest dobry, tylko trzeba go zamienić na wartość hexadecymalną tj. 3505 ;)

Istnieje prostszy sposób na sprawdzenie świec. Wystarczy wyjąć wtyczkę prowadzącą do świec, która jest pod plastikową pokrywą ECU, i tam zmierzyć oporność.

Rozkład pinów:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 30 października 2012, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5069
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Roger-Nysa napisał(a):
TYM KTÓRZY OD RAZU WSKOCZYLI NA OSTATNIĄ STRONĘ TEGO TEMATU ,JAKO ZADANIE DOMOWE ...LUB W PRACY ;) :rotfl: POLECAM PRZECZYTAĆ WSZYSTKO OD DECHY DO DECHY :super:
Przyznam się. Przejrzałem pierwszą strone, po czym wskoczyłem na ostatnią :]
Muszę nadrobic zaległości i przeczytać ten temat ;)

Roger-Nysa napisał(a):
Dodam jeszcze jedno , poranny rozruch ..... mamy sprawne auto ! ,odpaliło bez problemu ,,pracuje , a z rury wydechowej wylatują kłęby biało szarego "dymu" czasem bywa że o niezbyt przyjemnym zapachu. Gdy silnik się zagrzeje a dokładnie gdy temp. silnika zejdzie z niebieskiego pola dym znika.

NIE JEST TO ŻADNA AWARIA
Właśnie mam taki przypadek i ten nieciekawy smrodek :looka: ale jeśli wszystko ok, to ok :ok:

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 30 października 2012, 18:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
Też mi się wydawało że kod dobry napisałem bo to numer spisany z inpy :) Kolego Pablop dzięki za info :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 31 października 2012, 07:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
PabloP, ale w M47N 150konnym to juz nie zmierzysz miernikiem przez ta wlasnie kostke? pisze ze tylko M47...?

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 31 października 2012, 14:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30+chip ACS
Niestety nie wiem. Tutaj jest instrukcja ze zdjęciami, więc porównaj z tym co masz pod tą pokrywą:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/87/68

Słyszałem, że sterownik świec w M47N jest gdzieś w okolicach rozrusznika, więc może tam szukać tej kostki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 31 października 2012, 18:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
W M47N/M57N jest inny sterownik i znajduje się w okolicy rozrusznika. W TISie jest opis jak jak sprawdzić rezystancję świec żarowych dla M47/M57, jednak dla M47N/M57N nie ma takiego opisu. Czy jest to związane z tym, że dostęp do sterownika i wtyki jest utrudniony czy jest to po prostu niemożliwe?

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 2 listopada 2012, 16:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Odnośnie punktu drugiego.

Podczas zgaszonego 12v, podczas kręcenia 9v, zapalony 14v.

Czy te 9v podczas kręcenia to jest dopuszczalna wartość, czy trzeba podładować aku?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 3 listopada 2012, 16:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
aku do ładowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 18:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Roger-Nysa naprawiasz jeszcze sterowniki świec żarowych. Chętnie bym Ci wysłał swój do naprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
naprawia roger nadal;)

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL