BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 22:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 21:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam, jak co roku gdy przychodzi mróz wychodzą niedomagania w naszych furkach.
Najczęściej pojawiające się wtedy hasła to :

1 Problem z rozruchem!
2 Jaki akumulator kupić?
3 Jakie świece?
4 Gdzie termostat ?
5 Zapisane błędy sterownika świec lub świec na poszczególnych cylindrach.
6 Falujące obroty
7 Nierówna praca.
8 Silnik zagrzewa się bardzo powoli.
Pewnie jeszcze coś by się znalazło.........

1 problem z rozruchem w większości silników CR jest związany z niedomaganiem akumulatora. Jak sprawdzić i wykluczyć problem.?

Kręcimy ,kręcimy a silnik nie odpala......... Przekręcamy zapłon i miernikiem (woltomierzem) mierzymy napięcie. Mamy około 12v –nie jest źle ,jednak to nie sukces!
Wypada zmierzyć napięcie podczas kręcenia ,jeśli spada do 7-8V jest to zbyt mało na poprawne zasilanie ECU ale przede wszystkim zbyt mało do właściwego otwierania wtryskiwaczy. Ładujemy lub wymieniamy na nowy akumulator.

2 Gdy stoimy przed wyborem akumulatora pojawia się problem.....
Chciałem jakoś przyporządkować jaki akumulator do jakiej wersji auta był wkładany ,nie znalazłem niestety żadnych materiałów mogących wesprzeć ten proces.
Wklejam tu akumulatory dedykowane do e46 320d z 2003r Jak łatwo sprawdzić te same akumulatory szły również do innych roczników i innych diesli jak również silników benzynowych.

Obrazek

Myślę że 90Ah jest optymalną opcją dla naszej strefy klimatycznej.
Będzie to numer części 61218381768


3 Świece , z świecami jest mniejszy problem do większości silników CR idą te same świece.
Mowa tutaj o DDE5 ,DDE6,DDE7 .
Tu bardzo istotna informacja !!!
Świece żarowe są na 5V a nie na 12v jak w starych dieslach.
Pamiętać trzeba że DDE4 CR pierwszej generacji ma świece jeszcze na 12v mowa tutaj o silniku m57 184 i194ps

Obrazek

Durni pseudo mechanicy sprawdzają te świece na tak zwaną "iskrę" Podają napięcie 12V . Sprawdzają czy świeca zamknie obwód wymuszając przepływ dużego prądu co powoduje przy przykładaniu przewodu z napięciem iskrzenie.
Takie działanie zabija świecę. Świeca na 5v pobiera przy jej napięciu znamionowym około 6A gdy się podłącza do niej 12v prąd płynący przez nią wzrasta prawie do 18A



Obrazek

czyli :

Obrazek

Będzie to numer części 12237786869


4 termostat również jest ten sam w większości silników CR.
JEGO PRÓG ZADZIAŁANIA TO 88st.C z doświadczenia wiem że biorąc pod uwagę histerezę sprawnego termostatu temp utrzymywana i mierzona przez czujnik temp. cieczy to 90st. C

Obrazek

Będzie to numer części 11517805811

5 O sterowniku świec żarowych było wiele!!!!!
Często gdy jest uwalony ,pokazuje że świeca lub świece są spalone co nie jest prawdą. Czasem zapisany w komputerze silnika jest błąd samego sterownika.
Ważne sterownik elektroniczny występuje tylko w silnikach od DDE5 w górę.
Diesle starsze zasilane pompą jak również DDE4 czyli CR pierwszej generacji nie mają sterownika tylko przekaźnik.

Obrazek

Numer części to 12217786821

6 Obroty mogą falować gdy zimno i silnik zimny, po porannym rozruchu zazwyczaj do momentu zanim wskaźnik temperatury nie zejdzie z niebieskiego pola.
Dzieje się tak gdy przepływowy podgrzewacz wody włącza się i wyłącza akumulator jest słaby a alternator bardzo obciążony.
Elektryczny podgrzewacz jest zainstalowany w małym obiegu cieczy chłodzącej.
Podgrzewacz to bardzo ważny element w silniku diesla o wysokiej sprawności energetycznej , działa jak czajnik bezprzewodowy ,grzejąc ciecz w małym obiegu.

Działa w układzie "naczyń powiązanych" jego praca i czas działania jest zależny od temperatury na zewnątrz oraz temperatury cieczy chłodzącej w szczególności. Komputer uruchamia go gdy "widzi że na zewnątrz jest zimno i ciecz chłodząca jest zimna.
W zimie gdy mamy uszkodzony termostat i ten puszcza z małego obiegu do dużego ciecz , podgrzewacz robi syzyfową pracę !!!!
Cały czas pracuje aby dogrzać ciecz która jest chłodzona bo termostat puszcza odrazy na chłodnicę. W takich okolicznościach podgrzewacz szybko ulega awarii. Jego działanie i szybkość uzyskania temperatury cieczy ma wpływ z kolei na sterownik świec. Ten zaś podaje napięcie na świece nawet po uruchomieniu silnika aż do momentu gdy ciecz przekroczy 30st. c. Jeśli mam uszkodzony termostat i do tego podgrzewacz szubko wykończymy świece żarowe lub ich sterownik.

Obrazek

Numer części to 64126918806

7 Nierówna praca ,telepanie budą, czasem wrażenie jakby silnik po porannym rozruchu gdy zimny nie pracował na jeden cylinder.Po rozgrzaniu problem znika. Tutaj wracamy do punktu 5, sterownik świec w CR zasila świece również podczas pracy silnika w określonych warunkach gdy świece lub sterownik jest uszkodzony mogą pojawić się takie anomalia .

8 Silnik zagrzewa się bardzo powoli....
Temat rzeka , na ten stan ma wpływ wiele czynników:
Niesprawność termostatu głównego przełączającego z małego na duży obieg ciecz chłodzącą.
Niesprawność termostatu w układzie recyrkulacji spalin
Wysoki ponadnormatywny stan cieczy
Nie sprawność w układzie żaluzji zainstalowanych na chłodnicy (cały czas otwarte)
Nie sprawny podgrzewacz cieczy w małym obiegu.

Do tego punktu zrobiłem dzisiaj mały test aby użytkownicy tego silnika m47tu mieli jakieś odniesienie, ile czasu w jakiej temperaturze trwa rozgrzanie silnika do temperatury roboczej 90 stopni a raczej do momentu gdy wskazówka na "budziku" uzyska pion.
Pamiętajcie ,gdy wskazówka podczas jazdy nie trzyma pionu ,opada lub idzie dalej "w stronę czerwonego" na pewno jest coś nie tak z układem chłodzenia i trzeba szybko zlokalizować usterkę .Taka awaria ciągnie za sobą awarie innych elementów osprzętu silnika.

Na zdjęciach krok po kroku pokazany jest stan pracy i temperatury w odniesieniu do czasu i kilometrów przejechanych.

Jak to zimą bywa śnieg i mróz –10 stopni

Obrazek

Obrazek

Odpalam auto, stało całą noc na podwórku ,nie było odpalane co najmniej przez 20 godzin.
Temperatura na zewnątrz wahała się pomiędzy –10 a –18stopni.
Auto 100% sprawne .
Przekręcam zapłon i robię zdjęcie, temperatura wskazana godzina i reset kilometrów dziennych..

Obrazek

Obrazek

Pierwsze podejście jakieś 6 sekund kręcenia i Nic.
Wyłączam włączam zapłon ....znowu kręcenie, 4 sekundy odpala.

Ecu ustawia obroty powyżej 1000

Obrazek

Mam lekko przymrożoną przednią i tylną szybę włączam nadmuch i ogrzewanie szyby tył.

Obrazek

Jedziemy do miasta , warunki fajne, tempo kierowcy niedzielnego (powoli)
Po przejechaniu 2,7 km i upływie 10 minut (światła korek itd.)
Wskazówka jest już poza niebieskim polem a obroty są na roboczym poziomie około 850

Obrazek

Obrazek

Po przejechaniu 3,8 kilometra czyli 4 minuty później jest już prawie pion.

Obrazek

Obrazek
Na tym odcinku wyszło średnie spalanie według kompa 9 l

Po przejechaniu 5 kilometrów jest pion 90 stopni. up. pion nie oznacza temperatury 90st .pion to zakres mniej więcej 80-100st.

Obrazek

Wnioski jechałem do miasta silnik pracował do 2200obr temperatura otoczenia –10stopni.
Po nie całych 5 kilometrach mamy pion.
Gdybym wyjechał na drogę bardziej ruchliwą i utrzymywał stałą prędkość silnik osiągnął by temperaturę znacznie szybciej.
Sprawny termostat ,sprawny ,podgrzewacz ,sprawne żaluzje na chłodnicy. Gdy jeden z tych elementów nie działa właściwie czas się wydłuża a temperatura cieczy przy większych prędkościach przy nie sprawnym termostacie wręcz opada.

Zapraszam do rozmowy refleksji i komentarzy.
Może ktoś zrobi podobną analizę nagrzewnia swojego motorku w innych warunkach.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 338
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: E84 20d xdrive
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167
Roger, że Tobie się chce, to ja wiem, ale to co tu zaprezentowałeś to już hardcore ;)

Ja mam podobnie, w tym roku odnotowałem najniższą temperaturę -17 stopni. Auto pod chmurką niestety, wskazówka w pionie po ok. 15 minutach jazdy.

Z tym, że nagrzewa się szybciej w mieście. Piszesz, że gdybyś wyjechał na trasę, auto nagrzewałoby się szybciej. Na mojej drodze mogę jechać w zimie średnio 60 km/h, na czwartym biegu obroty nieduże, wiatr wieje, auto nagrzewa się wolniej. Oczywiście przy wyższych obrotach Twoje założenie byłoby jak najbardziej prawdziwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 00:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Pelen szacun za TO :super: jutro sprawdze jak to przebiega w mojej lalce... a jeszcze jedno pyt. po jakim czasie miales te 5.2 km, 3.8 miales po 14 min....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 01:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
to się rozpisałeś... :hyhy:

ale wielki szacun za to, pewnie wieeeele osób z tego skorzysta.. :ok:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 09:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 666
Lokalizacja: Poland
Roger-Nysa, nagrzewal Ci sie samochod w takim tempie przy wlaczonym webasto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 09:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23096
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Fajny pomocniczy temacik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 10:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Roger-Nysa, nudzi ci się czasami? :)
o benzyniakach też się przyda taki artykuł :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 10:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
ze swojej strony nt M57 dodam tyle, że jeżeli akumulator miał na tyle energii, żeby choć raz obrócić wałem, to furak mi zapalał.
Aku radziłbym dobierać również pod siebie, tj: krótkie trasy, mniejszy; dłuższe - większy.
Nagrzewał mi się minimalnie szybciej: do roboty mam 2,8-3,1km i niemal zawsze zajeżdżałem z pełnym wzwodem wskazówki od temp.
Nie wiem natomiast, czy wszystkie bolączki można zrzucać na świece żarowe lub ich przekaźnik. Jak miałem to co prawda sprawne, ale pre-heating pojawiło mi się na wyświetlaczy gdy furak naprawdę konkretnie zmarzł.
Dodam jeszcze bardzo fajny patencik: zwykłe kable rozruchowe zwykną łamać się na mrozie, ja polecam je wywalić, zostawić tylko krokodylki i do nich zarobić kabel car-audio do zasilania wzmaków. Ori kable rozruchowe, nawet takie za stówe mają w środku miedzi tyle, co kot napłakał, te tutaj już 8mm^2 działąją bez porównania lepiej, a są przecież i 35mm.... Jak odpalałem z nich beemkę zeszłej zimy, a dawcą był jarisek żony, to obciążenie było takie, że jari omal nie zgasł. Czasami już po około minucie od przypięcia możliwy był rozruch. Polecam jednak do tych kabelków ze względu na delikatną izolację silikonową dokupić taką plecionkę zabezpieczającą (przeważnie mają ją w ofercie Ci sami sprzedawcy). Plecionki trzeba kupić nawet 2x więcej, bo przy naciąganiu bardzo się skraca.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
mroova to mnie trochę zaskoczyłeś tym,że m57 po 3 km już Ci się rozgrzewał.
Moim ostatnio jechałem było -10 i pion złapał dopiero po 6km/6 minutach/,a jak stanąłem to obroty były cały czas nieco podwyższone.Dopiero po kolejnych dwóch km,obroty zeszły na 600 czy tam 650 :)
U mnie też wszystko raczej sprawne,odpala za pierwszym razem mimo,że ostatnio same króciutkie odcinki robię.
Chyba,że w swoim miałeś webasto,to zmienia postać rzeczy,bo ja nie mam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Witam
Niby wszystko ładnie i pięknie, ale w e46 (przynajmniej w 320d) wskazówka stoi już w pionie przy ok 76 stopniach (pełne otwarcie termostatu przy 88 stopniach) i czy mamy ok 80 stopni czy 100 zawsze stoi w pionie. Polecam zaraz po odpaleniu włączyć test 7.0 na zegarach i wszystko pięknie widać.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
JarekTrucker napisał(a):
mroova to mnie trochę zaskoczyłeś tym,że m57 po 3 km już Ci się rozgrzewał.
Moim ostatnio jechałem było -10 i pion złapał dopiero po 6km/6 minutach/,a jak stanąłem to obroty były cały czas nieco podwyższone.Dopiero po kolejnych dwóch km,obroty zeszły na 600 czy tam 650 :)
U mnie też wszystko raczej sprawne,odpala za pierwszym razem mimo,że ostatnio same króciutkie odcinki robię.
Chyba,że w swoim miałeś webasto,to zmienia postać rzeczy,bo ja nie mam ;)

o ile wiem, każde M57 ma webasto, nie każde można jednak obsługiwać manualnie. Ja miałem to automatyczne (bez obsługi na radiu). No i ja zawsze sobie skrobie szybki na włączonym silniku już, to też taki handicap ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
zajcew007 napisał(a):
Witam
Niby wszystko ładnie i pięknie, ale w e46 (przynajmniej w 320d) wskazówka stoi już w pionie przy ok 76 stopniach (pełne otwarcie termostatu przy 88 stopniach) i czy mamy ok 80 stopni czy 100 zawsze stoi w pionie. Polecam zaraz po odpaleniu włączyć test 7.0 na zegarach i wszystko pięknie widać.

Pozdrawiam

To by w sumie tłumaczyło te podwyższone obroty jeszcze jak wskazówka jest w pionie.

mroova ja na pewno nie mam webasto,bo mam puste miejsce tam gdzie powinno być ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A to nie wiem. Dziwna sprawa z tym webasto... Mi na przykład zaczęło się włączać pewnego jesiennego dnia, i włączało się aż do wiosny, niezależnie od temperatur zewnętrznych. Tak jakby aktywowało się na bazie daty ustawionej w zegarach. W sumie furak już sprzedany, a mogłem ustawić grudzień latem, ciekawe czy też zaczął by grzać...?
No i M57 ma 2 termostaty i 3 obiegi wody... Kładli tam duży nacisk na szybkie uzyskanie temperatury, dlatego dziwi mnie brak webasto u Ciebie...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
W sumie większość e46 nie ma webasto,a poza tym auto jest z Włoch może to dlatego :)

Czaję się jednak na to webasto od jakiegoś czasu,bo to świetna sprawa.
Powiedz,czy możesz sobie to ustawić tak żebyś miał już ciepły silnik jak przychodzisz z domu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
e46 330ci - cześć krzychu!ja trzymam auto w garażu [temp ok plus 15 [ogrzewany]] na polu -18 po 2 km pion na wskażniku temperatury.Ps. kiedy przyjeżdzasz na Czarną Góre na narty? pojeżdzilibyśmy z Ernim i resztą znajomych.byliśmy wczoraj na nocnej jżdzie i było super !jak się będziesz wybierał daj znać [660743906].pozdrawiam

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 14:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
spoko temat :ok: , zainspirował mnie :rotfl: Jutro ja sprawdze ile moje m43 bedzie potrzebowalo czasu i km do nagrzania sie :hyhy: pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 14:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Witam
Korzystając z pięknego niedzielnego przedpołudnia postanowiłem zrobić podobny test u siebie :)

Tak więc, moja bunia stała ok 12 godzin (w nocy było ok -16). Po włączeniu zapłonu temp. zew. -6 stopni.
Obrazek nr 1
Obrazek

Świece grzały niecałe 2s i po przekręceniu kluczyka zapłon nastąpił natychmiast. Nie było żadnych objawów telepania ani dymienia. Obroty po odpaleniu ok 800. (kiedyś sprawdzałem INPĄ :)) Po odpaleniu odrazu włączyłem test zegarów 7.0 i temp. płynu -1. Tak więc pora w droge do miasta.
Obrazek nr 2
Obrazek


Po przejechaniu ok 1km temp. była już 36 stopni.
Obrazek nr 3
Obrazek



Następnie po ok 3km 53 stopnie.
Obrazek nr 4
Obrazek



Po przejechaniu ok 7km wskazówka była już w pionie a temp. płynu to 75 stopni.
Obrazek nr 5
Obrazek



Po przejechaniu ok 12-13km wskazówka nadal w pionie a temp. płynu prawie optymalna (87 stopni).
Obrazek nr 6
Obrazek



Całkowity czas jazdy ok 20 min. Przebyty dystans 13km. Obroty do 2000 rpm. Skrzynia automat tryb D :) Klimatronic ustawiony na 22 stopnie i tryb auto. Niestety ale moj model nie ma żaluzji na chłodnicy. ROGER-NYSA u ciebie są?
Obrazek nr 8
Obrazek



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 15:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
zajcew007 napisał(a):
ROGER-NYSA u ciebie są?


Tak mam żaluzje .... za to nie mam visco jak Ty. Tylko że w zimie to ono nie pomaga a żaluzje tak. :hurra:

edzia330ci napisał(a):
e46 330ci

Rozmawiamy tu o dieslu ;)
Benzynka ma mniejszą sprawność energetyczną a co za tym idzie wydziela więcej ciepła, więc będzie się również szybciej nagrzewać.

Pozdrawiam

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 14 grudnia 2010, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 44
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 330d Touring
Kod silnika: M57N
Panowie z ciekawości to jaką wartość obrotów wskazuje Wam obrotomierz po odpaleniu w mrozie np -5stC ? Chodzi mi o silnik 330d 204ps.
Miałem również problem ze storownikiem, Roger oczywiście pierwszorzędnie naprawił i wszelkie błedy zniknęły, jednak pojawia się jeszcze nieraz delikatnie wahnięcie po odpaleniu przy większych mrozach. Sprawdzę jeszcze aku.
Pzdr

_________________
Mój 330d M57N
viewtopic.php?f=6&t=84408
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150ps Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 14 grudnia 2010, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Dzięki za taki post :super: Bo ostatnio sam się zastanawiałem czy z moim M47 wszystko w porządku....Ale na to wychodzi, że nie :zdegustowany: U mnie przy ok -10 na zewnątrz do pionu idzie jakieś 12-14km. Termostaty zmieniałem jakieś 1,5 roku temu, możliwe żeby już któryś padł? Chyba że jest zapowietrzony? Ale ogrzewanie działa cały czas i leci ciepłe powietrze.
Co o tym myślisz?

_________________
Żeby być szczęśliwym, co najmniej kilka rzeczy musisz mieć w dupie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL