BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 28 września 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
Witam. Mam pewien problem z hamulcami. Od pewnego czasu pedał zrobił się miękki a hamulce zaczynają działać gdy wciśnie się go do końca. Klocki i tarcze są prawie nowe i jest płyn hamulcowy. Proszę o pomoc.

_________________
Przyjaciel forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
Proszę o pomoc

_________________
Przyjaciel forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
a jak jest na wyl zaplonie? jestes w stanie nabic cisnienie w ukladzie? albo jak kilka razy popompujesz?

Jesli uklad nie jest zapowietrzony to moim zdaniem nalezy sprawic dwie rzeczy: czy w ktoryms z przewodow nie ma dziury/nie ucieka gdzies plyn i pompe hamulcowa czy trzyma/daje nalezyte cisnienie.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
na moje oko zapowietrzone hamulce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
Z przodu były odpowietrzane a czy z tyłu trzeba odpowietrzać? Na wyłączonym zapłonie gdy kilka razy podpompuję to pedał robi się twardy

_________________
Przyjaciel forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E39
Zapowietrzone na bank. Nigdy nie odpowietrza się samego przodu :kwasny: , zaczynasz od kołą które jest najdalej od pompy itd.

_________________
Wreszcie upragnione 6 cylindrów, sesja wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
odpowietrz też tył, płyn hamulcowy masz nowy? u mnie po wymianie płynu i odpowietrzeniu okazało się że pompa nie dawała rady już

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
mam nowy płyn hamulcowy wczoraj wymieniałem

_________________
Przyjaciel forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no ale to po wymianie sie tak stalo czy jak? robiles cos przy hamulcach i to jest nastepstwem czy co?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - mozna odpowietrzac tylko przod lub tylko tyl bowiem pompa hamulcowa jest dwusekcyjna - natomiast u ciebie masz powietrze bowiem przy wymianie plynu cos nie tak ci poszlo a zakladam ze wymieniales przy pomocy kolegi bez specjalnego urzadzenia do tego - odpowietrz -zacznij od tylnego praweego kola i tak do przodu -zwroc uwage jak ci osoba pomagajaca pompuje i kiedy ma cisnac pedal - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 23:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Jesli na postoju umiesz napompowac cisnienie to dziure/ubytek plynu mozna generalnie wykluczyc.

Spróbuj odpowietrzyć tak jak koldzy radza. To najtanszy sposob, aby wyeliminowac chociaz jedna rzecz.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
PODPINAM SIĘ POD TEMAT

Rzeczywiście też walczę z opadającym pedałem hamulca, ale teraz chcę zasiągnąć rady co do 2 kwestii:

1. Czy w autach z DSC (ESP itd.) naprawdę musi być stosowany płyn typu DOT 4 HP? Czy też wystarczy DOT 4 i nie spowoduje to żadnych problemów?
2. Czy naprawdę w aucie takim jak e39 - z DSC i całą elektroniką - nie powinno się wymieniać płynu hamulcowego w garażu i odpowietrzać starą metodą przez pompowanie? Czy jest na pewno potrzebne specjalne urządzenie do opróżniania i napełniania układu, a następnie do jego odpowietrzania?

Pytam, bo gość w serwisie Boscha -gdzie po drodze chciałem tylko kupić płyn DOT 4 na dolewkę - przekonywał mnie dzisiaj, że w garażu porządnie w e39 tego się zrobić nie da. Szukał jelenia czy miał rację?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
lenam, ja miałem zmieniany płyn właśnie starą metodą i prawdopodobnie to było przyczyną zgonu pompy hamulcowej, podejrzewam, że gdyby płyn został ściągnięty fachowym urządzeniem to pompa by działała dalej, ale to tylko moje przypuszczenia. Jedno wiem na pewno, jak będę zmieniał po raz drugi płyn hamulcowy to fachowymi narzędziami.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki za odpowiedź. Trochę poczytałem właśnie na ten temat i powoli dochodzę do podobnego wniosku.
Po pierwsze rzeczywiście powinien być DOT4 o mniejszej lepkości do aut z ESP/DSC. Układ działa wtedy szybciej. W sieci podają, że BMW zaleca Castrol Response - czy to prawda? Czy też jakikolwiek inny DOT4 High Performance wysokiej jakości będzie dobry?

Po drugie, ciekaw byłbym innych wpisów nt. właściwych metod/urządzeń do wymiany i odpowietrzania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 15:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
lenam napisał(a):
Po drugie, ciekaw byłbym innych wpisów nt. właściwych metod/urządzeń do wymiany i odpowietrzania.
tu masz urządzenia do wymiany płynu hamulcowego, a w ostatnim linku jest też opis jak to działa
http://sklep.narzedzia.auto.pl/urzadzen ... p-370.html
http://www.truckfocus.pl/news,1508,uniw ... owego.html
http://www.motofocus.pl/news,385,urzadz ... owego.html

są to pierwsze z brzegu linki z google.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 17:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Byłem dziś w ASO Misiak ustawić geometrię i przy okazji zagadnąłem o wymianę płynu hamulcowego. Stwierdzili z całą stanowczością, że w e39 można wymieniać tradycyjną metodą bez żadnych specjalnych urządzeń - spuścić, napełnić, odpowietrzyć przez pompowanie pedłu itd. Sam nie wiem, co o tym myśleć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] BMW e39 Miękki pedał hamulca przy zapalonym silniku.
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -specjalne urzadzenie do odpowietrzania hamulcow to baniak z manometrem i wezami do podlaczenia do korka wlewu do zbiorniczka na pompie hamulcowej - w baniak wlewa sie plyn hamulcowy i pompuje sie do niego powietrze wg wskazan manometru odkreca sie zaworek by owe powietrze zapodac do zbiorniczka pompy ham . -podnosi sie auto i po kolei od tylnego prawego odpowietrznika na zacisku odpowietrza sie - stary plyn poprzez wezyk zbiera sie do zbiorniczka - jak widac filozofia zadna a wygoda jedynie pod tym wzgledem ,ze mozna to samemu zrobic - w tradycyjny sposob musi pomagac nam druga osoba - a jak nie jest to kierowca to czasami odpowietrzac mozemy pare razy - jeszcze jedna uwaga prawie kazde auto mozna odpowietrzac w tradycyjny sposob -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL