BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Gorące powietrze z nawiewów
PostNapisane: 30 maja 2007, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Pewnie było to już nie raz poruszane na forum ale od pewnego czasu znaczy sie jakoś od tygodnia moja bunia (E32 z klimą) chce mnie ugotowac zimne powietrze leci tylko jak ja odpale i dopóki nie zgasze to chłodzi ale jak tylko wyłącze silnik i zapale ją na nowo to tylko grzeje i nie reaguje na pokrętła możecie mi doradzić


Ostatnio edytowano 30 maja 2007, 21:19 przez alcapone, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 16:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Witaj Alcapone. Sprawdzałes miecz ? Moze padł . czesto są podobne objawy.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 58
Lokalizacja: OSTRÓDA
Moje BMW: e32 730i
Kod silnika: m30
panel sterowania ogrzewaniem psuje sprawe.......................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 16:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
robertczapla napisał(a):
panel sterowania ogrzewaniem psuje sprawe.......................


wtedy przy przekreceniu pokretła od strony kierowcy na max zimne albo max ciepłe wiałoby jak trzeba - to takie pozycje awaryjne na wypadek awarii sterownika w panelu.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: dolnoslaskie
ja mam tak samo leci cieple powietrze na przednia szybe i na nogi,miecz mam w porzadku (wymienialem nawet 3 razy na inne sprawne) panele sterowania te obok miecza z 4 wtykami tez zmienialemi rowniez nic to nie dalo. kilku elektromechanikow zalamalo rece i nie wiedza co to moze byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 58
Lokalizacja: OSTRÓDA
Moje BMW: e32 730i
Kod silnika: m30
wtedy przy przekreceniu pokretła od strony kierowcy na max zimne albo max ciepłe wiałoby jak trzeba - to takie pozycje awaryjne na wypadek awarii sterownika w panelu.



nie do końca sie zgodzę w moim autku objawy były identyczne mimo przekręcania pokręteł w skrajne położenia
wymiana panela spowodowała że wszystko jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
teraz zrobiło się jeszcze lepiej bo z nawiwów od kierowcy dmucha tylko wtedy kiedy leci ciepłe a jak leci zimne zaraz po odpaleniu to tylko ze strony pasażera a silniczki od sterowania klap sa elektryczne czy sterowane podciśnieniowo a nie może być to spowodowane awarią elektrozaworów w komorze silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 10:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
SIlniczki za nawiewami pod deską są elektryczne- elektrozaworki- i rowniez czesto padają.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: dolnoslaskie
Frank u mnie np silniczki otwieraja sie i zamykaja bo sprawdzalem. gdzies kiedys znalazlem na jakiejs stronie o bmw 7 chyba brytyjskiej ze to cos z calym nawiewem ale nie do konca jestem w stanie przytlumaczyc to co oni o tym napisali.pokazali zdjecia i wychodzi z nich ze trzeba sciagnac caly kokpit zeby sie do tego dostac a wiec masa roboty :( pozostaje chyba tylko meka z tym nawiewem albo w koncu zmiana auta na nowsze heh :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Problem z ciepłym i zimnym nawiewem.

Przede wszystkim należy sprawdzić zasilanie na elektrozaworkach ogrzewania. Umiejscowione one są pod maską, po lewej stronie (od kierowcy) zaraz za skrzynką bezpieczników.
Do zestawu tych elektrozaworów ogrzewania jest wpięta wtyczka z trzema przewodami:
-zasilający - zielono/brązowy lub czerwono/żółty lub żółto/czerwony (w różnych modelach, różna opcja).
-sterownicze - masowe do regulowania stopnia otwarcia elektrozaworów oddzielnie na prawą i lewą stronę : żółto/brązowy i żółto/fioletowy.
1. Po wypięciu wtyczki i ustawieniu pokręteł na zimne powietrze pomiędzy zasilającym przewodem, a oboma sterowniczymi ma być napięcie do 12V. Napięcie to ma być gdy pokrętła są w maxymalnej pozycji na zimnym (wyczuwalny przeskok pokrętła) a także przed maxymalnym przeskokiem. W trakcie zwiększania pokrętłem temperaturę na ciepłe napięcie na obu obwodach wtyczki musi maleć.
2. Procedurę w pkt. 1 należy powtórzyć z wpiętą wtyczką w zawory ogrzewania i wkłuwając się w przewody dokonywać pomiarów. Wyniki pomiarów mają być takie same jak w pkt 1.

Jeżeli nie będzie napięć pomiędzy przewodami we wtyczce należy sprawdzić napięcie na zasilającym przewodzie w stosunku do masy auta przy wpiętej wtyczce i wypiętej wtyczce z elektrozaworów oraz przy ustawieniu pokręteł na zimno,na max i nie na max.

Jeśli napięcie na zasilającym nie zanika (całkowicie ma prawo zaniknąć podczas ustawienia pokręteł na max ciepłe) to należy sprawdzić wartość masy na przewodach sterowniczych w stosunku do stałego plusa w aucie.

Jeśli napięcia zasilającego wokóle nie ma, lub zanika w momencie wpięcia wtyczki w elektrozawory, lub zanika w chwili przełączenia z pozycji zimnego max na pozycję przed zimnym max to należy sprawdzić bezpieczniki, a także wpięcie kostki do panelu sterującego nawiewami i ogrzewaniem, oraz sprawdzenie mikrostyków w tymże panelu odpowiedzialnych za załączanie napięcia na elektrozawory podczas przerzucania pokrętłem pozycji z max na pozycję regulacyjną.

Jeżeli napięcie zasilające jest, a nie ma masy na przewodach sterujących pracą elektrozaworów to usterkę należy szukać w głównym sterowniku nagrzewnicy znajdującym się za dmuchawą przy ścianie grodziowej. (najczęściej jeżeli tu jest usterka problemem są zimne luty)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: dolnoslaskie
wow :D nic z tego nie rozumiem ale sobie wydrukuje i pokaze elektromechanikowi hehe :)jesli to cos da to normalnie Cie ozloce heh.ale z tego co pamietam to kiedys mechanik odlanczal mi ta kostke od zaworow i cos patrzyl,pamietam ze nic sie nie zmienialo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL