BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 23:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 02:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witam.
Jestem właścicielem BMW E39 528i (193KM), rocznik 96.

Autko kupiłem od przyjaciela, który miał już z nim akcję z chłodzeniem - zrobił cały układ w marcu 2010, po tym jak mu zamarzł i poszła głowica. Także od marca jest wsio nowe.

Autkiem jeżdżę głównie po Gdańsku, gdzie korki niesamowite - ale nigdy się nic nie działo. Ale od początku:

Jakieś miesiąc temu zauważyłem mokry dywanik i podłogę na miejscu kierowcy - pomyślałem, że to niedrożny odpływ (konkretnie ten przy filtrze kabinowym) lub po prostu ja osobiście butami naniosłem tam tyle wody. I sprawę zostawiłem tymczasowo.

Dziś rano odpalałem autko, wszystko ok. Przejechałem pół miasta - stojąc w korkach, jeden przejazd kolejowy, prędkość niezbyt duża - wsio ok. Dojechałem do miejsca i nagle zobaczyłem, że mi rośnie temperatura. Z racji tego, że miałem już przeboje z chłodzeniem (awaria E34 na szwedzkiej autostradzie, wymiana głowicy przez przyjaciela w tym wozie i ja wymieniałem głowice w e39 520i) momentalnie odstawiłem wóz i zgasiłem, co by nie przegrzać. Otwieram machę i tak: wąż, który idzie po lewej strony stojąc przed maską (czyli od str. pasażera), zimny. Pierwsze co zrobiłem, to odpowietrzenie. Jak poluzowałem zaworek przy wężu (nie przy korku) okazało się, że się faktycznie zapowietrzył. Poczekałem, aż wszystko z niego wyleci, trochę się ostudził. Odpaliłem, przymierzając się do odstawienia go na jakiś parking, bo stałem na środku drogi. O dziwo - po odpowietrzeniu trzymał temperaturę na właściwym poziomie (zero wahnięć), ale.....straciłem ogrzewanie w środku. Temperature na klimatroniku ustawiłem na 26-27 stopni, dmuchawa na max, a leci zimne. Auto odstawiłem na parking, stało tam ponad 3h. Po 3h chciałem sprawdzić, ile jest płynu - coś tam widać, ale podziałka w E39 jest tak niewyraźna, że gów** tam zobaczyłem. Odpaliłem, sprawdziłem odpowietrznik raz jeszcze - było ok. Silnik nagrzał się do normalnej temperatury - wskazówka wskaźnika dokładnie na środku - lecz nadal brak ogrzewania. Tu należy dodać, że wcześniej miałem już takie myśli, że coś dmuchawa zawodzi - przy ustawieniu na max i dużej wartości (np 25 stopni) wcale tak mocno nie walił ciepłem, aczkolwiek zimne nie leciało - tylko jakoś tak słabo. Ale uznałem, że może wydziwiam, że tak po prostu ma i tyle. Wracając - odpaliłem i pojechałem do domu - jakieś 6,5km - odstawić auto na miejsce. Przez całą podróż wskazówka na miejscu (a ja jadę z ręką na sercu; zamiast patrzeć na drogę to na wskaźnik) - raczej płynna jazda, stanie może na 2 światach. Dojechawszy do domu, zanim zaparkowałem, stanąłem. I w momencie postoju wskazówka MINIMALNIE poszła do góry. W tym momencie podjechałem dosłownie 10m w przód - wszystko wróciło na swoje miejsce - momentalnie. Cofnąłem tyłem, zaparkowałem, zgasiłem i finito.

Jak wspomniałem na początku - auto jest po remoncie silnika, nowa głowica, termostat i pompa bodajże też, nowa uszelka głowicy; po prostu cały remoncik - wszystko robione w marcu tego roku; po naprawie bez zarzutów jeździł, robie nim bardzo dużo kilometrów, nigdy mnie nie zawiódł, ani poprzedniego właściciela. Powodem remontu było po prostu zamarznięcie - zamiast płynu w układzie była woda i rozwaliło głowice. Po remoncie zalany nowym płynem.

No i najważniejsze - powiedzcie mi, co to jest. :(
Oby nic kosztownego, remoncik już mam za sobą.
Póki co jestem jeden kłębek nerwów :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 07:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
rr23, to go raz a dobrze odpowietrz, najedz na jakis wjazd przednimi kolami, tak zby przod byl wyzej niz tyl i wtedy odpowietrz caly uklad, bo w nagrzwewnicy napewno masz powietrze. Ewidentnie zapowietrzony uklad.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 07:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - jesli masz mokry dywanik a ubywa ci plynu to zapewne chlodniczka nagrzewnicy w srodku cos nie tak - po drugie by miec pewnosc ,ze wszystko oki podjedz do warsztatu ktory ma urzadzonko do odpowietrzania kladu chlodzeniea w bmw i zyskasz pewnosc ze masz dobrze odpowietrzony , po trzecie sprawdz termostat i pompe wodna - pierwszy czy otwiera dobrze a pompe czy podaje plyn w uklad -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL