BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Witam,

Przerabiam temat pompy wspomagania i nie mogę dojść jak to jest w silniku M52B28 rok 1996, nadwozie compact 1995, gdyż:

Oryginalnie pompa w m52b28 (anglik) miała wejście na zacisk a wyjście na magiel o średnicy na klucz 22 (chyba coś ok 16mm),
u mnie w kompakcie przewód z obu stron miał wyjścia na śrubę na klucz bodajże 18 śr. ok 14mm.
Rozwierciłem przewód powiększyłem trochę w środku i pasuje do pompy ale od początku pompa wyje na tym przewodzie.
Obstawiałem pompę kupiłem drugą nową z allegro (też wyjście ok 16mm. tylko musiałem skrócić śrubę mocującą przewód) co niewiele pomogło.
Więc podejrzewałem maglownice bo kupiłem niby super stan co od początku jeszcze na starym silniku źle pracowała, wymieniłem więc w starej cieknącej maglownicy wszystkie uszczelki + nowy płyn i czyszczenie, pompa okazała się już wrakiem bo jeździła wyjąc ok. roku to kupiłem nową.
Mam teraz zestaw zregenerowana maglownica + nowa pompa + rozwiercony przewód i wspomaganie dużo lepsze ale dalej wyje pompa i czuć że ma ciężko, żadne zabiegi nie pomogły więc na celowniku mam ten przewód (za mała średnica przy rozwierceniu od strony pompy?). Żeby nie było lekko nie mogę nigdzie dokupić tego przewodu, dzwoniłem, wysyłałem maile zawsze ma taką samą średnice przy pompie i przy maglu, więc jak to jest dlaczego mam taką wersję i kupując pompę średnica się zgadza, a na rynku wtórnym takiego przewodu brak?

Zacząłem szukać pompy używanej + przewód do mojego modelu ale kompletnie się pogubiłem z tymi średnicami i wersjami: :(
1. Czy były różne wersje magla z mniejszą i większą średnicą przewodu?
2. Czy może występowały 2 rodzaje pomp i akurat trafił mi się model trudniej dostępny, tylko pompę mogę łatwo dostać z tą średnicą, a przewodu brak?
3. Może ma za wysokie ciśnienie?

Czy ktoś zna się na pompach występujących w tym silniku, skąd te różnice w średnicach i czy dostanę wersję do mojego modelu
z obiema średnicami 14mm lub przewód 17-14 mm?

Ewentualnie ktoś z klubowiczów ma może na sprzedaż taki przewód lub komplet do 328 przewód + pompa?

Dokładnie moja pompa wygląda tak:
Obrazek

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 08:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A z jakiego auta pochodzi silnik? Jeżeli z e36, to do września 1995 był inny rodzaj pompy i po tej dacie inny. W e38 i e39 są z kolei już inne pompy, chociaż na rysunkach z etk wyglądają bardzo podobnie do tych nowszego typu z e36. Może właśnie tu Ci coś nie zgrywa - pompa od e38/39, a magiel od e36...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Silnik jest od E36 sedana 1996r. anglika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
A kółko na pompie wspomagania masz, metalowe czy z bakielitu?

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Oryginalnie z bakielitu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 11:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
Czyli pompa pewnie lucka 120 bar, a co do średnicy przewodu to wątpię aby to była jego wina. U siebie również mam przewody i magiel z wersji silnikowej 1.6, także rozwiercałem oczko montażowe ale wszystko jest w porządku.

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 318Ti M52B28] Pompa wspomagania i jej rodzaje
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
To jaka może być przyczyna ciężkiej pracy pompy i wycia?
- Nowy magiel, sprawny na pewno - działał super na starym silniku, zaczął ciec ale teraz ma nowe uszczelnienie.
- Nowa pompa
- Nowy płyn Mobil 1

Pompa odczuwalnie coraz słabsza i wspomaganie ucieka.
Pojeżdze jeszczę trochę i pewnie padnie. Narazie wstawiłem do garażu i nie ruszam.

Skończyły mi się opcje, może przypchany przewód, jakiś bład przy montażu?
Spuściłem płyn, odkręciłem przewody magla przykręciłem - przewody (raczej nie spodób pomylić) i pompe + nowy płyn,
odpowietrzenie, zlanie płynu, znowu nowy płyn i zrobiłem narazie z 1000km chciałem zmienić znowu płyn ale jaki sens jak czuć,
że pompa pada.

Przewód też naciągałeś i odkształcałeś by sięgnął do pompy R6 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL