BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 05:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
Witam, panownie mam problem z tym zakichanym M40. Rocznik 91, 290tys przejechane, gaz II generacji założony 4 lata.

Odpalam auto na benzynie, po czym momentalnie gaśnie, odpalam drugi, trzeci raz, zawsze gaśnie. Jeśli przetrzymam go na obrotach przez minutę to jest lepiej. Auto nie gaśnie ale obroty strasznie falują. Jak ma już pełną temperaturę to falowania nie są widoczne na obrotomierzu ale czuć że trzęsie trochę budą. Na gazie jest trochę lepiej, trzyma około 900 obrotów. Jednak po minucie na gazie też odczuwalne są drgania budy.

Dzisiaj sprawdziłem świece, kable, przeczyściłem kopułkę i krokowca.

Po odpięciu wtyczki od silniczka krokowego auto jakby trochę lepiej chodziło przez chwilę, po czym znów zaczął się trząść.

Po odpięciu przepływki obroty skoczyły na 1500 i nie dało się zbytnio przegazować na wyższe.

Dolot wygląda na szczelny.

Przy dodawaniu gazu na zimnym silniku czuć jakby dostawał za mało paliwa, nawet delikatnie strzela. Myślałem o wtryskiwaczach ale po rozgrzaniu na benzynie i na gazie chodzi identycznie.

O wiele łatwiej byłoby gdybym mógł podłączyć auto pod komputer. Posiadam interfejs USB -> OBD 2 i przejściówkę na okrągłe gniazdo. Diagnozowałem już 2 x e39, e46 i nie było problemu. Mam INPA 5.0 i nie ma do wyboru silnika M40. Czym ewentualnie mógłbym sczytać błędy z tego e36 ?

I proszę nie odsyłać do googli bo przeszukałem już dzisiaj masę tematów i żadne mi nie pomógł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 18:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
być może coś się dzieje z czujnikiem temperatury dla kompa
ale najpewniejsza jest diagnoza przez fejsa
może spróbuj z Carsoftem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
Niestety Carsoft nie działa z moim kablem. Przy próbie połączenia wywala błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: LONDYN
Moje BMW: E30 Touring 02/02/94
Kod silnika: M40 318i Manual
HEH, NIE WIEM KOLEGO CZY CI POMOGE CZY NIE , MIALEM TEN SAM PROBEM W SWOJEJ E30 A MIANOWICIE STRZELALA ITP ITP TEZ MAM GAZ ITP WYMIENILEM ROZNE SWIECE KABLE ITP, SPRAWA WYGLADALA TAK? W PRZYPADKU MOJEGO MODELU E30 Z GOWNIANYM SILNICZKIEM M40 318I , MIALEM SKONCZONY WALEK ROZRZADU, I NIE MIALA CISNIENIA W CYLINDRACH, ROBILA MI TAKIE PSIKUSY ZE GLOWA MALA I NA GAZIE I BENZYNIE POPROSTU NIE DAWALO JECHAC AUTEM, WYMIENILEM WALEK Z CALYM OSPRZETEM I DOTARLEM ZAWORKI, BO GAZ MOZE ZROBIC SWOJE PRZY REGULACJI DAWKI- TZN PODPALIC ZAWORKI.PO 2 JESLI MASZ IMOBILAIZER TEZ CI BEDZIE GASLA BO TO JEST ZLODZIEJ PRADU CHYBA ZE MASZ JAKAS GLUPOTE CO NIE MOZESZ ROZKMINIC? SPRAWDZ CISNIENIE JA MIALEM DO JAKIS TAM 5 A POWINNO BYC OD 9 DO 12 , TAK POKAZALO MECHANIKOWI NA TYM URZADZENIU. POZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 04:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
ryszard55 napisał(a):
być może coś się dzieje z czujnikiem temperatury dla kompa

i to najpewniej będzie to.. tam są dwa czujniki. Jeden daje sygnał do komputera(dwupinowy), a drugi na zegary(jednopinowy)
i teraz dwie informacje, dobra i zła ;)
dobra to taka, że ten czujnik kosztuje w granicach 20-30zł (Silesia parts)
a zła jest taka, że ciężko się do niego dostać bo jest pod kolektorem ssącym :)

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.6 M40 - falujące obroty, gaśnięcie, strzały
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
Dzięki panowie za odpowiedzi. Udało mi się częsciowo rozwiązać problem. Mianowicie przeczyściłem przepustnicę, była dość tłusta w środku, ogólnie prześwit był tylko na połowe. Założyłem, odpaliłem i auto odrazu wbiło na 1100 obrotów. Poczekałem aż się zagrzeje, obroty doszły do 1800 na pełnej temperaturze. Potem tylko podkręciłem śrubką przepustnicy na ok 850-900. Dzisiaj na zimnym silniku odpaliłem, miała ciągle około 900, nie trząsło, nie kichało, nie zgasło. Jednak minimalnie na słuch minimalnie falował, ale w środku żadnych drgań, wskazówka obrotomierza nie drgała. Wydaje mi się że już lepszej pracy silnika nie osiągnę. A auto na gazie i na benzynie chodzi tak samo.

A co do kompresji to auto chodziło na dwóch świecach :D bo jak sprawdzałem świece to dwie miałem wyjęte i sprawdzałem czy iskra skacze. Beema odpaliła i kulała sobie tylko na dwóch założonych świecach. Więc wygląda na to że silnik pod tym względem jest żyleta :D :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 160 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL