BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Witam jestem nowy także pozdrawiam wszystkich.Mam problem z moim autem konkretnie chodzi o falowanie obrotów jak sie rozgrzeje i dodatkowo jeszcze sie wzbudza do 2 tyś.Wymieniłem krokowy ,przepływke,cewke,sonde. Komputer pokazuje błąd stycznika przepustnicy też go wymieniłem.Teraz odkryłem że gdy psikne na wężyki od wtrysku to obroty sie podnoszą i jest chyba lepiej.Silnik ma symbol m43.Pozdrawiam i czekam na pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
sprawdż kolego szczelność połączenia (gumy) od przepływomieża do korektora ssącego.
Teraz odkryłem że gdy psikne na wężyki od wtrysku to obroty sie podnoszą i jest chyba lepiej.co ma znaczyć psiknie???

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Jeden majster mi podpowiedział że mam psiknąć plakiem no itak zrobiłem, chodzi mi o te wężyki które wychodzą od wtrysku do tej górnej rórki.Węże sprawdzałem i są szczelne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 20:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
dziwna technika z tym plakiem :rotfl: ale skoro działa to działa :)

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 23:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Powodem może być uszkodzona lambda, lub padnięty przepływomierz. Ewentualnie zostaje krokowiec.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Sonda nowa ,przepływka i krokowy też.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
mialem to podobnie u siebie, nierowne obroty, sam gazowal prawie do 2k rpm, w moim przypadku okazalo sie ze blachostka a mianowicie o-ring bod korkiem od oleju byl zuzyty i zasysal lewe powietrze...

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
skoro tyle juz wymieniles to szukaj gdzies jakiejs nieszczelnosci ! nawet najmniejsza szparka moze powodowac jakies takie jazdy ...
nigdzie nie slychac zadnego swiszczenia ? oringi na wtryskiwaczach ? moze uszczelka pod kolektorem ?

m43 ma tez te nieszczesne klapki w kolektorze ! moze to one powoduja taka jazde ?

moje m43 czasami lubialo machnac obrotami to wyczyscilem przepustnice i reszte dolotu na zicheri bylo super !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 4 lutego 2011, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Witam ponownie,dzisiaj wymieniłem oringi na wtryskach no i niepomogło dalej szaleje, może jest troszke lepiej ale nie to co powinno być.Sprawdziłem też odme i jest wszystko ok.Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 01:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Włącz wszystkie odbiorniki, wszystkie światła, ogrzewanie tylnej szyby, radio, i t.d, dodaj gazu i obserwuj obrotomierz.
Nie włączaj klimy!
Napisz co zaobserwowałeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
liczysz na to że alternator mu padł???

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Zrobiłem tak jak pisałeś i jest tak samo,ale jeszcze wczoraj zauważyłem dziwne gwizdanie podczas jazdy przypominające turbo może to łożysko w alternatorze. Został mi jeszcze do sprawdzenia kolektor ssący jutro go ściągne. No i jeszce jedno po wymianie oringów pod wtryskami śmierdzi w aucie benzyną , co to może być???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Pożycz od kogoś w miarę świeży i sprawny akumulator i zobacz na innym aku.
U mnie obroty falowały od 400 do 1100, wymieniłem odme, przewody od odmy, świece, sonde, przepływomierz (był chiński chlam), czujnik wałka rozrządu, i t.d. sprawdziłem wszystko co było możliwe. Mechanicy rozkładali ręce. Dodam że nie wymieniałem w ciemno, tylko według błędów na kompie, a obroty dalej falowały.
Postanowiłem wymienić aku. obroty jeszcze nigdy nie były tak stabilne.
Ciekawostka - Znajomy wymieniał 3razy pasek od alternatora bo strasznie piszczał, wymienił aku., alternator nie jest tak obciążony i paska nie słychać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 46
Lokalizacja: Warszwa/Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
maly13 napisał(a):
Witam jestem nowy także pozdrawiam wszystkich.Mam problem z moim autem konkretnie chodzi o falowanie obrotów jak sie rozgrzeje i dodatkowo jeszcze sie wzbudza do 2 tyś.

mam takie same objawy, powstały w skutek uszkodzenia przepływomierza. teraz szukam odpowiedniego do mojego samochodu, bo ten co mam jest jakiś kombinowany ;/.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
maly13, wymieniłeś przepływke na oryginał BOSCHA?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 6 lutego 2011, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 46
Lokalizacja: Warszwa/Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
oryginał przepływki ma nr katalogowy 13621433565. jest to BOSCH nr 0 280 217 124

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 7 lutego 2011, 01:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
a moze padl Ci czujnik polozenia walka rozrzadu? ja w M52b25 mialem takie objawy jak mi padl wlasnie czujnik polozenia walka rozrzadu: na zimnym wszystko super chodzilo, jak sie rozgrzal to sie dlawil, gubil obroty, zero przyspieszenia i jak go zgasilem to dopoki nie ostygl nie moglem go odpalić...

najekonomiczniejszym rozwiazaniem zawsze uwazam ze jest wycieczka do jakiegoś speca z komputerem (zawsze najlepiej za jak najnizsza cene albo za free jak ma sie kogos znajomego) i w tedy wszystko wiadomo - ja raz stracilem kilkaset zlotych wymieniajac wszystko po kolei a okazalo sie ze problemem byl wlasnie czujnik polozenia walka rozrzadu.

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 7 lutego 2011, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Witam co do przepływki to wymieniałem na oryginał,komp wyświetla błąd czujnika przepustnicy też go wymieniłem i jest to samo. Mam pytanie konkretnie o silnik m43 i kable do czujnika przepustnicy ja mam dwa a z tego co wiem w schemacie są 3 i patrzyłem w innym aucie też były 3 a jak jest w waszym aucie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 nierówna praca silnika!!!
PostNapisane: 17 marca 2011, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: BMW E36 1.8
Nie wiem czy temat ciągniecie dalej ale... Poczytałem sobie trochę co się tu wypisuje bo sam mam problem z moją M40 i tak. Pisałeś że "technika" plak psik psik spowodowała wzrost obrotów czyli daj spokój z szukaniem nieszczelności w przewodach bo sprawdziłeś 200 razy i wierzę że są szczelne daj spokój też czujnikom bo po co????? Zrobiłeś psik psik obroty skoczyły a nie powinny!! Oringi wtrysków wymieniłeś to już ok ale albo na 90% uszczelka kolektora ssącego pęknięta albo sam pan szanowny ssący ma pęknięcie tym bardziej że piszesz że chyba więcej pali i czuć paliwo. Po co zasypujesz się pierdołami skoro psik psik robisz obroty hop? kolektor ssący albo uszczelki przy nim. Tam szukaj. Pozdrawiam. :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL