BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 20 listopada 2012, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
Wymieniam właśnie odmę w M54B22 i niepokoi mnie jeden fakt, że tak samo jak u kolegi w tym wątku:
viewtopic.php?t=60308

mam suchy spływ oleju do miski. Rurka bagnetu została dokładnie wyczyszczona. Kolega z powyższego wątku wymienił odmę i dalej to samo.. Olej w dolocie nie w misce :| Sprawdziłem i u mnie identycznie - wąż 3 mokry, waż 4 suchy!

Czy te odmy są fabrycznie spierniczone? :mur:

Obrazek

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 20 listopada 2012, 15:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Z ciekawości - jakie miałeś zużycie oleju w tym silniku?

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 20 listopada 2012, 16:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
1l. na 2-3kkm

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 21 listopada 2012, 08:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Nr 6 masz zaślepiony? Wygląda to albo na uszkodzony separator (choć to mało prawdopodobne, w końcu nowy) albo problemy z podciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 22 listopada 2012, 13:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
6 jest zaślepiony fabrycznie. Odma nówerka z ASO - wersja zimowa. Podciśnienie jest, jak wypnę przewód z głowicy i zatykam palcem to mocno zasysa :/

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 M54]Suchy wąż odmy (spływ oleju do miski).
PostNapisane: 22 listopada 2012, 15:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Gdy zdejmiesz z pokrywy klawiatury przewód nr 2, to nigdy nie przytykaj go na pracującym silniku dłużej niż załóżmy 1sek..
Po dłuższym przytkaniu, rozdzielacz poprzez separator może zassać przewodem nr 4 olej z miski olejowej!!!(wtedy można się będzie od razu przekonać, że wszystko działa).
Trochę wtedy zajmie przepalanie zassanego oleju i można uszkodzić sondy i katalizatory.
Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić czy jest przepływ z węża nr 2, poprzez separator i wąż nr 4 do miski, to zdejmij końcówkę nr 4 z końcówki rurki(podłączonej do rurki bagnetu), włóż ją do np. obciętej butelki plastikowej po oleju(wsuń tam naczynie).
Do odłączonej od pokrywy końcówki węża nr 2 wlej powolutku ok. 50-100ml ropy-benzyny i będziesz wiedział jak sprawa wygląda.
Wlana ciecz musi przepłynąć do naczynia-obciętej butelki itp..
Można też bez wlewania, tylko trzeba odłączyć rurkę od rozdzielacza, przytkać ją(dwie końcówki) i dmuchnąć w nr 2-podmuch ma wyjść z nr-u 4. Jeśli separator jest zdup...y to jest bardziej bezpieczne, bo nie zostanie w nim żaden płyn który później może być zassany przez silnik.
Napisałeś "Rurka bagnetu została dokładnie wyczyszczona", czyli rozumie się że rurka do której podłączony jest nr 4 ma spływ?. Tam jest o ile sobie dobrze przypominam rurka w rurce.
Załóż na cieńszą rurkę(tą na którą nasuwa się nr 4) jakiś wężyk, przytrzymaj bagnet i pompką sprawdź drożność podłączenia do bagnetu(korek wlewu oleju musi być zdjęty-odkręcony).
Gdy wszystko będzie drożne, to tylko się cieszyć. Silnik zasysa tylko opary oleju i delikatne przedmuchy. Skraplają sie one, ale nie zdążają spłynać do miski-jest ich mało. Chyba, że chcesz żeby było więcej :zabawa: (do tego łatwo można doprowadzić :ok: ), ale póki co lepiej żeby nie była rura nr 4 zbyt mokra.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL