BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 03:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
Witam,

Wczoraj byłem w serwisie gdzie dokonałem drobnej naprawy, po wszystkim trzeba było odpowietrzyć układ. Mechanik to zrobił i polecił mi sprawdzić na zimnym stan płynu i uzupełnić brak.

Dziś sprawdziłem stan i dolałem jeszcze około 1l płynu. Po dolewce odkręciłem korek odpowietrzający (ten przy zbiorniczku wyrównawczym) żeby sprawdzić czy leci para. Z koreczka nie leciała para tak jak przy odpowietrzaniu tylko wyciekał płyn. Rozgrzałem auto do pełnej temperatury pojeździłem trochę i się nie przegrzewało. Sprawdziłem czy działa ogrzewanie i również było ok - działa.

Martwi mnie tylko jedna rzecz, wydaje mi się że oba węże powinny być ciepłe, górny i dolny. Niestety dolny wąż jest cały czas zimny podczas gdy górny jest gorący. Oba węże mają delikatne ciśnienie ale nie są naprężone, można je zginać.

Czy tak ma być czy muszę to dobrze odpowietrzyć???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
Zależy jak długo jeździłeś i jaka temperatura na dworze. Gdyby układ był zapowietrzony raczej nie byłby ogrzewania i węży byś nie ścisnął. Chyba że się mylę to ktoś poprawi

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Odpowietrz na rozgrzanym silniku...gdy silnik bedzie rozgrzany to odkrec srobke odpowietrzajaca i dodaj delikatnie gazu gdy zacznie wylatywac plyn to go zakrec i wszystko powinno byc ok :ok: A co do wezy to gorny zawsze jest goracy a dolny letni..Ja mam tez M43B18 ale w E36 i mam gorny goracy a dolny letni i wszystko jest ok..Odrazu dolny waz nie zrobi sie cieply wiec sie nie przejmuj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
sawyer napisał(a):
ydaje mi się że oba węże powinny być ciepłe, górny i dolny. Niestety dolny wąż jest cały czas zimny podczas gdy górny jest gorący.


dolny waz robi sie cieply, gdy termostat zacznie puszczac plyn tym wezem do chlodnicy. Wiec nie ma obaw do paniki. W lato zobaczysz, ze ten dolny waz jest tak samo goracy jak ten gorny ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Dokladnie tak jak pisze kolega marcellchen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
Po za tym siłą rzeczy dolny wąż będzie zimniejszy od górnego, w końcu chłodnica + visco coś działają ;)

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Piomar01 napisał(a):
siłą rzeczy dolny wąż będzie zimniejszy od górnego, w końcu chłodnica + visco coś działają
a co ma visco i chlodnia do dolnego weza ?? przeciez tam pracuje termostat, ktory sie otwiera i pusza plyn w ten waz - pierw leciutko - wiec waz jest letni, jezeli to nie wystarczy, to otwiera sie mocniej i wtedy waz robi sie cieplejszy, az w koncu goracy. Plyn puszczony z bloku przez termostat sobie leci do chlodnicy, tam dopiero nastepuje ochlodzenie go przez chlodnice i visco i gornym wezem wraca do bloku i proces znowu sie powtarza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
Dzięki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 23 lutego 2011, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
marcellchen napisał(a):
a co ma visco i chlodnia do dolnego weza ?? przeciez tam pracuje termostat, ktory sie otwiera i pusza plyn w ten waz - pierw leciutko - wiec waz jest letni, jezeli to nie wystarczy, to otwiera sie mocniej i wtedy waz robi sie cieplejszy, az w koncu goracy. Plyn puszczony z bloku przez termostat sobie leci do chlodnicy, tam dopiero nastepuje ochlodzenie go przez chlodnice i visco i gornym wezem wraca do bloku i proces znowu sie powtarza.
chyba trochę odwrotnie.. Nawet zasady fizyki mówią że płyn leci z góry na dół :P (wiem że jest pompa która pcha płyn). Płyn chłodniczy, gdy termostat jest zamknięty, płynie górnym wężem, do dolnego, cienkiego po lewej. Dolny wąż po prawej, ten od termostatu robi się wolno, gdyż przy zamkniętym termostacie płyn przez chłodnicę płynie minimalnie, do tego visco go wystudza. Jak płyn w silniku rozgrzeje się za mocno, termostat się otwiera i puszcza płyn z chłodnicy. Otwiera się tak zwany duży obieg, przez chłodnicę którą chłodzi wiatrak, potem dolnym wężem i przez otwarty termostat do silnika. Tak to wygląda.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 23 lutego 2011, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 24
Lokalizacja: Zator
Moje BMW: e46 320ci
Kod silnika: M54b30
Panowie a w e46 320cI górny wąż na rozgrzanym siniku ma byc twardy czy miękki? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 odpowietrzony czy nie ???
PostNapisane: 24 lutego 2011, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
im wyższa temperatura tym twardszy ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL