BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 25 lutego 2011, 13:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320Ci
Kod silnika: M52TU B20
Witam,

od kilku miesięcy jestem posiadaczem e46 320Ci. Krótko opiszę co zostało wymieniane. Filtry, olej, świece, termostat. Po zakupie zapalała się kontrolka check engine, błędy sond lambda - został wymieniony przepływomierz, została znaleziona i zlikwidowany nieszczelność w odpowietrzeniu układu korbowego (spore, kilkucentymetrowe nacięcie na przewodzie). Po wymianie przewodu od odpowietrzenia układu korbowego problem z "check engine" zniknął.

Po kilku dniach zapalił się check engine, podłączyłem samochód pod INPA i odczytałem błędy. Pojawił się po raz ostatni błąd sond lambda (pewnie kwestia adaptacji po wymianie przewodu) i nowy błąd "18 signal camshaft sensor outlet".

Skasowałem błędy i przez prawie dwa miesiące jeździłem samochodem, ani razu nie zapaliło się "check engine". Z ciekawości podłączyłem wczoraj samochód pod INPA i okazało się, że cały czas zgłaszany jest błąd "18 signal camshaft sensor outlet". Licznik błędu naliczył już 48 zgłoszeń. "chceck engine" nie zapaliło się. Żadne inne błędy nie były zgłaszane.

Screen z INPA:
Obrazek

Przeszukałem forum i znalazłem podobny temat. Problemem był czujnik położenia wałka rozrządu: viewtopic.php?f=1&t=82351&p=912117&hilit=signal+camshaft+sensor+outlet#p912117 - tylko u mnie nie ma objawów rzucana silnikiem i spadku mocy.

Ten czujnik kosztuje w ASO 390 zł, na allego wszystkie czujniki jakie znalazłem kosztowały do 130 zł. Który kupić? Czy wymieniać ten czujnik jeżeli nie zapala się "ceck engine"?

Martwi mnie też jeszcze jedna rzecz, która pewnie związana jest z powyższym. Chodzi o obciążenie cylindrów. Samochód przed podłączeniem do komputera był zimny. Przejechałem około 5 KM żeby go nagrzać (wskazówka temperatury prawie wstała do pionu) i wtedy podłączyłem samochód do komputera.

Screeny wykonywałem tylko na biegu jałowym bo nie miałem nikogo do obsługi laptopa.

1. Bieg jałowy, noga z gazu, minimalne obroty:
Obrazek

2. Bieg jałowy, przygazowanie do około 3,5K obrotów, screen zrobiony w momencie po ZDJĘCIU nogi z gazu (czyli kiedy obrotu już opadają):
Obrazek

3. Bieg jałowy, noga z gazu, minimalne obroty (po wcześniejszych zabawach z gazowaniem i przejechaniem kilku metrów samochodem):
Obrazek

Tym razem cylinder 5 nie jest już tak obciążony na biegu jałowym jak był na screenie 1.

To jest normalne? Dlaczego cylinder 4 nie wykazuje obciążenia (przy jeździe albo przy mocniejszym i dłuższym przygazowaniu pewnie by ruszył)? Dlaczego cylinder 5 po kilku przygazowaniach i przejechaniu kawałek unormował się na biegu jałowym? Nie pali na wszystkie gary?

Jak sprawdzałem to obciążenie silnika 2 miesiące temu (jeszcze przed naprawą nieszczelności w odpowietrzeniu układu korbowego) to też jeden z cylindrów na biegu jałowym miał miał duże obciążenie, inny prawie zerowe. Tu screeny sprzed 2 miesięcy, pierwszy na biegu jałowym na minimalnych obrotach (noga zdjęta z gazu), drugi po przygazowaniu i zdjęciu nogi (moment w którym spadają obroty): 1. http://i51.tinypic.com/amva6w.jpg , 2. http://i53.tinypic.com/2r5dq9y.jpg

Jest jeszcze jeden dziwny objaw. Jak odpalę zagrzany już samochód (temperatura stoi pionowo, samochód zgaszony na kilka minut) to na biegu jałowym chodzi wg. mnie trochę za głośno. Niby normalny dźwięk pracy silnika (cichy warkot) ale jak go kupowałem to chodził idealnie cicho, prawie nie było słychać silnika.

Wklejam jeszcze obraz z odczytem livedata na biegu jałowym:
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 lutego 2011, 16:24 przez knrd, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 25 lutego 2011, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
18 signal camshaft sensor outlet = Kolego masz zepsuty czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej czyli nr. 5 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
i tylko oryginał kupuj bo na zamiennikach są problemy z prawidłową pracą lub krótko działają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 26 lutego 2011, 16:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320Ci
Kod silnika: M52TU B20
Na 100% czujnik jest zepsuty? Nie chcę wydać 400 zł w ciemno.

Jeżeli mam możliwość podłączenia samochodu pod komputer z INPA to mogę tam w jakiś sposób zdiagnozować ten czujnik, żeby mieć 100% pewności?

Poza tym gumowa osłona na wtyczce przy czujniku jest poprzecierana. Jakie byłby objawy gdyby problem leżał w stykach wtyczki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 26 lutego 2011, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
sprawdz czy pod ta oslonka gumowa nie sa uszkodzone przewody, jak sa to napraw wiazke. wykasuj bledy i sprawdz co sie dzieje. jak nie pomoze to czujnik do wymiany. jest to czesty problem w m52 z tego co wiem ze ta wiazka sie uszkadza i wtedy silnik czasami pracuje jakiby nie na wszystkich cylindrach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 2 marca 2011, 15:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320Ci
Kod silnika: M52TU B20
Okazało się że czujniki są w porządku, mam problemy z wtyczkami albo wiązkami przewodów.

Tak więc jak ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem to niech upewni się, że ma wtyczki i przewody w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 30 października 2011, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328i
Cześć!
Nawiązując do tematu chyba mam właśnie ten problem co Ty miałeś (mam nadzieje, że czas przeszły jest tutaj właściwy). Mam dość spore problemy z obrotami na biegu jałowym plus na większych prędkościach lubią się czasem wyłączyć niektóre cylindry. Komp też wskazał czujnik. Wczoraj go wymieniłem ale to nie przyniosło żadnej zmiany. Czy winę u Ciebie ponosiło okablowanie? Jeśli tak, jak się do tego zabrać i gdzie idą te przewody od czujników wałka i tego poniżej bo są włożone w jedną rurkę (która u mnie jest troszkę zdezelowna, jak to wczoraj zauważyłem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Mam ten sam błąd, zobaczymy co z tego wyjdzie

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam. Mam ten sam problem i mam pytanie jak sprawdzic wtyczke , wiazke bo nie chce nadarmo wydac pieniedzy. Prosze bardzo o pomoc.

Sprawdzilem wtyczke i kawalek wiazki i nie uszkodzona wiec pozostaje mi tylko zamowic czujnik. Sprawdzilem tez czy na wtyczce jest jakies napiecie i miedzy pinami jest ale juz nie bede podawal jakie . Mam teraz 100% pewnosci , ze to czujnik a przewody pod guma w super stanie takze sprawdzajcie w ten sam sposob oczywiscie na wlaczonym zaplonie.

Pozdro


Czujnik wymieniony , błąd usunięty i nie wraca za to pojawił się nowy problem z przerwami zaplonu na cylindrze 4,5,6 ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Skasowałem adaptacje INPĄ i problem z wypadaniem zapłonu znikną :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
odgrzeje letniego kotleta
mam ten sam błąd, silnik M52TU B25
teoretycznie powinien być ten czujnik
Kod:
Czujnik impulsów wałka rozrządu   12147518628
silnik z 2001
praktycznie był czujnik, które były produkowane od kwietnia 2004
Cytuj:
12141438082

ja natomiast zastosowałem czujni z N42B20 ( który miałem pod ręką )
Cytuj:
12147506273

i jak narazie działa wszystko jak należy
różnic w zewnętrznej budowie poza nr nie ma
zobaczymy czy będzie dalej mi wywalać checka z błędem nr 18

pytanie mam natomiast do tych adaptacji INPĄ czy jest to konieczne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Najlepiej jakbyś skasował adaptacje, ponieważ jeżdżąc na uszkodzonym czujniku komputer przystosował się do do pracy silnika z takimi parametrami jakimi otrzymywał z czujnika lub (nie otrzymywał jeśli czujnik był całkowicie uszkodzony). Po skasowaniu adaptacji sterownik silnika od nowa będzie się uczył wszystkiego.
Lepiej aby sterownik nie pamiętał uszkodzonego czujnika.

Kasowanie adaptacji to w sumie to samo co odłączenie aku oraz zwarcie klemy + oraz - na kilka minut.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 18 signal camshaft sensor outlet
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
ok dzięki
coś mi się pomyliło i wziąłem INPĘ za NCS
inpą umiem się posługiwać, więc to sobie ogarnę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL