BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 20 września 2014, 08:55


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 26 marca 2011, 17:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2125
Lokalizacja: Puławy
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Mam do wymiany tuleję dyferencjału - numer 9 na schemacie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Przy tej operacji zleję olej,zdejmę dekiel dyfra, aby mieć możliwość przyłożenia ściągacza...ale moje pytanie jest takie: czy wszystkie śruby dadzą się bez problemu odkręcić? czy będzie dość miejsca? - szczególnie te górne...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10

Potrzebuję opinii ludzi, którzy już to robili... :ok:

Obrazek


Ostatnio edytowano 26 marca 2011, 18:02 przez Vis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 26 marca 2011, 18:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 4664
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=129398&start=0
Ja w pon bede sciagal dyfer i Ci powiem, ze sruby z tego co patrzylem sa mocno zapieczone. Potraktuj je dzien wczesniej jakims odrdzewiaczem ale podczas roboty mniej palnik w pogotowiu:) Przydatne sa tez klucze takie jak okowy 6kat i nasadki 12katne zeby w razie czego nabic na omknieta srube.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 26 marca 2011, 18:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2125
Lokalizacja: Puławy
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Każda informacja mile widziana...:)
Chcę ściągnąć sam dekiel bo jakoś nie widzi mi się demontaż całego dyfra, a i przy okazji wymienię olej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 27 marca 2011, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2125
Lokalizacja: Puławy
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Natrafiłem na taki temat:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=690484

a dokładnie ta wypowiedź jest interesująca:
I changed my diff twice cuz it blowing out on me because of that gasket. U need to take out the bolt that is in the housing and let the diff drop. When u do that, if your behind the car, look to the left of the diff and u can access the top bolt with a 16mm wrench. Get that sucker in their and tighten it up.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 27 marca 2011, 11:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 12
Lokalizacja: RADOM
Moje BMW: e46 320
Kod silnika: M47
sprawdzi sobie kolego przy okazji tulejki nr2 na rysunku malo widoczne i na pierwszy rzut oka moga wydawac sie ok,po odkreceniu srub okazuje sie ze sa juz zuzyte tak bylo u mnie.a co do srub to u mnie lekko sie odkrecaly,tylko ze ja sciagalem caly wuzek i dyfer,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 28 marca 2011, 18:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2116
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Pytałeś o długość tych śrub górnych. W e36 mają one coś koło.... 10 cm.. są 4 długie i 2 mniejsze. Napewno będzie wygodniej jak zdemontujesz stabilizator, zawsze daje to pewien manewr :)

Przelukałem temacik i masz 3 śruby: M10X25-10.9ZNS3
Oraz 5: M10X30-8.8-ZNS3

Są to krótkie śruby ale twarde :)

_________________
Montaż LPG w BMW. Info Na PW
Obecne Dziecko 2.0++
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 28 marca 2011, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2125
Lokalizacja: Puławy
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Oczywiście stabilizator do wyjęcia. Myślę że po wyjęciu śruby trzymającej dyfer cała "skrzynka" trochę opadnie i będzie więcej miejsca na manewry ze śrubami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 10:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2125
Lokalizacja: Puławy
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Heh...jednak zrzucę dyfer - bo inaczej to nie robota. Ciasno
Czy przy odkręcaniu półosi trzeba zachować takie samo ułożenie (czy są one wyważane tak jak wał?)

Macie jakieś "złote" rady co do tej roboty? Lub fajne fotorelacje?
Póki co kompletuje wszystkie potrzebne śrubki itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 1 listopada 2011, 15:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1189
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU
jakby ktoś miał jeszcze coś do powiedzenia w tej kwestii to było by fajnie bo przymierzam się do wymiany 9 i też sie zastanawiam czy dało by się poprostu odkręcić 9 i wyciągnąć jakimś ściągaczem tuleje i tak samo ją tam wsadzić. Ewentualnie zdiąć dekiel dyfra... czy jednak cały dyfer trzeba zdejmować...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 2 listopada 2011, 12:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 35
witam, też miałem problem z 9. bez problemu wymieniłem tuleję bez opuszczania dyferencjału, itp.
Generalnie trzeba odkręcić śrubę, która trzyma tuleję, potem wiertarką nawiercić w kilku miejscach tuleję na wylot - przez gumę. Następnie młotek i kawał żelastwa w rękę i musimy ją wybić. Da się - uwierz mi :D
Jak już wybijesz "zmasakrowana" tuleję to musisz dorobić takie coś: śruba z nakrętką o długości 2 x większej niz długość tulei oraz dwie blachy z otworem po środku, blachy mogą być kwadratowe bądź okrągłe - ważne - trochę większe od średnicy tulei. Śrubę wkładasz przez otwór w blasze i przez tuleję i tak przygotowane pasujesz do otworu - miejsca docelowego tulei. Wtedy na gwint z drugiej strony nakładasz blachę i nakręcasz nakrętkę. I skręcasz, skręcasz, skręcasz, aż tuleja znajdzie się na właściwym miejscu :D Wcześniej smarujesz tuleję żeby miała "poślizg" i przez cały czas obserwujesz czy prosto wchodzi na miejsce. Trochę to zakręcone ale myślę, że do zrozumienia :D
Zabieg w rzeczywistości bardzo prosty.

_________________
POSIADAM OPROGRAMOWANIE INPA ORAZ DIS, ODCZYTAM I WYKASUJĘ BŁĘDY, PISZCIE NA PRIV


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 5 listopada 2011, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1189
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU
w którą strone wybijałes ... pewnie na zewnątrz auta od wewnętrznej strony więc dosyć przeszkadzał dyfer ??? czy jakoś inaczej ??.
Jak sie wyjmie tą śrubę trzeba wczesniej podeprzeć dyfer by zabardzo nie opadł ??? ile może ważyć taki dyfer w 328 ??
jak wkręcałeś nową tuleje to kręciłeś od zewnętrznej strony auta a z 2 strony wsadziłeś śrube miedzy dyfer a sanki ??.

Zastanawiałem się nad śrubą taką jak oryginalna ale dłuższej o długość tulei i normalnie bym ją wsadził w dyfer i dokręcał tak by śruba wchodziła - co o tym myślicie ??. Tylko sie zastanawiam czy dam rade nakretke wsadzic miedzy tuleje a mocowanie sanek czy nie braknie miejsca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 8 listopada 2011, 20:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 35
wybijałem na zewnątrz, nie pamiętam czy wkręcałem od zewnątrz czy od wewnątrz ale to wydaję mi się, że nie ma różnicy. Nie pamiętam również ale na 99 proc. trzeba podeprzeć dyfer.

_________________
POSIADAM OPROGRAMOWANIE INPA ORAZ DIS, ODCZYTAM I WYKASUJĘ BŁĘDY, PISZCIE NA PRIV


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 14 listopada 2011, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1189
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU
Pieszczoty z dziewiątką mam i ja za sobą. Jest to jedna z ciaśniejszych sztuk z jaką miałem do czynienia niedosyć że ciasna to i jeszcze ciężko dostępna.

Walczyłem ojjjj długo i podziele się z wami moimi spostrzeżeniami ale tak na szybko jak będzie czas napisze dokładnie co jak.

Przy wyciąganiu pomogłem sobie mocowaniem stabilizatora oparłem o nie jeden koniec śruby a 2 w tuleje i skręcałem wyszedł sam środek (standardzik). Niestety jakoś nie przyszło mi do głowy że guma dookoła wewnątrz kołnierza tulei ma w środku mase stali.

Brzeszczotem naciąłem w 2 miejscach chciałem wywalic 1 cm blachy ale było ciężko strasznie mało miejsca... jak już wyłapałem że ta guma to nie guma tylko stal ukryta w gumie :D przecinakiem ją potraktowałem (pokochałem to urządzenie specjalnie je kupiłem po 1 dniu nieudanej walki z tuleją) 10 min łupania i guma wypadła gdybym wiedział wczesniej to z 1-2 min a tak blacha była pozaginana i nie było lekko;).

Tak więc podstawa wywalić gumę!!! i będzie znacznie prościej.

Samo wciskanie tulei nie jest trudne o ile mamy odpowiednie narzędzia ja kupiłem 2 śruby w obi kilka podkładek i nakrętek . Dziś kupiłem blachę na złomie (pokochałem to mniejsce) 5zł a kupiłem sobie zabawki do prasy itp :D.

dociąłem blache dziurka w środek i niema co się martwić że 2 mm gumy wystają spokojnie wejdą w środek i nic złego się nie stanie blacha oprze się o rant metalu na tulei i wlezie.

śruma idzie przez tuleje następnie przez dyfer tylko miedzy dyfrem a tuleją jest 1cm luzu trzeba coś tam wsadzić tak by nie wyrwać dyfra ;) czy też nie narazić go na zbyt duże przeciążenia no i pamietać by było tam miejsce dla wpełzającej tuleil.

Walenie młotkiem odpada jest to a wykonalne bo niema jak się zamachnąć a po 2 jakby było to całą tuleje byśmy zmasakrowali;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 26 marca 2013, 09:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 34
Moje BMW: e46 320ci
Kod silnika: M52B20
Robilem bez sciagania dyfra :hurra: i... poluzowalem stabilizator tak zeby troche opadl ,warto spryskac srube wd40 ,nastepnie wykrecilem srube z tulei trzymajaca ja z dyfrem i przecinak plus ciezki mlot pozaginalem krawedzie tulei do srodka,wybijalem od srodka do zewnatrz a nestepnie cos ciezkiego ,u mnie byla to poloska z innego samochodu i doslownie kilka uderzen i zmasakrowana tuleja wypadla :super: ,czas to ok 30 minut nastepnie wyczyscic i nasmarowac miejsce gdzie ma wejsc tuleja smarem i pozniej sruba dwie podkladki o wiekszej srednicy od tulei wkladamy to w miejsce gdzie ma znalezc sie tuleja i powoli wkrecamy ja do srodka kontrolujac aby weszla prosto i w odpowiednim ustawieniu i sobie krecimy az znajdzie sie na miejscu ,mi z kumplem calosc zajela ok 2 godzin ze wzgledu na to ze zabieralismy sie jak pies do jeza ale teraz kiedy juz wiem jak, mysle ze godzinka jest wystarczajaca,aha probowalem na kanale i bylo troche ciasno wiec poszlo auto na podnosnik warsztatowy i ,duzo wiecej miejsca do manewru :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 21 września 2013, 09:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 617
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: 2x e36
Kod silnika: M40;M52
Cześć, mam u siebie do wymiany tuleję nr 4 ze schematu poniżej:

Obrazek

Dodatkowo do usunięcia jest resztka śruby, którą przykręcamy tuleję do dyfra (śruba się urwała z powodu luzu na tulei). Mechanik u którego byłem twierdzi że żeby wymienić te tulejkę musi demontować całe tylne zawieszenie wraz z sankami. Do usunięcia śruby trzeba zdjąć dyfer - to oczywiste - ale według mnie tulejkę szło by wymienić bez zrzucania sanek, stąd pytanie - wymieniał ją ktoś kiedyś? Jeśli tak, demontował przy tym sanki? Autko to e36 coupe.

_________________
e36 sedan '92 Alpinweiss
e36 coupe '96 Cosmosschwarz

Diagnostyka DIS/INPA - Mielec i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 21 września 2013, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
wszystko zależy od umiejętności mechanika i czy posiada odpowiedni do tego ściągacz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 22 września 2013, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 617
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: 2x e36
Kod silnika: M40;M52
Dzięki kolego ale Twoja odpowiedź niewiele wnosi :) Czekam na sugestie od tych, którzy ten temat już przerabiali.

_________________
e36 sedan '92 Alpinweiss
e36 coupe '96 Cosmosschwarz

Diagnostyka DIS/INPA - Mielec i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 23 września 2013, 19:06 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 15436
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E36 328 + 458 Italia
Kod silnika: Mityczne M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=95081&start=0
MDFK napisał(a):
Dzięki kolego ale Twoja odpowiedź niewiele wnosi :) Czekam na sugestie od tych, którzy ten temat już przerabiali.


Ale co tu więcej dodać ? Bierzesz ściągać i wyciągasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 5 maja 2014, 21:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 4
Posty: 3260
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Dziś wymieniałem tą tuleję bez ściągania dyfra,bez dorabianego ściągacza na miejscu nie proponuję jej wymieniać.
Największy problem to wycięcie starej tulei.
wiertarka z wiertłem-frezem co tnie na boki,objechanie starej gumy do okola,osłabienie jednej ścianki starej tulei( nie docinamy do końca) lekkie puknięcie i tuleja wypada ;)
później już ściągacz i jazda jak ktoś chętny to zrobię foto jak to wygląda,dodam że zwykłe ściągacze nie nadają się.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - wymiana tulei dyfra (słynna 9ka)
PostNapisane: 28 maja 2014, 21:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52
Witam wszystkich

u mnie tez padło podejrzenie na tuleje nr 9 (po wymianie łącznika elastycznego na wale i podpory wału coś zaczęło stukać tak jak by wał się obkęcał i o coś walił słychac to w tylnej części samochodu po przyśpieszeniu gdzieś do 60 i puszczeniu gazu, czy ktoś mógł by wżucić zdjęcie, filmik cokolwiek co pokazywało by jak wyciągnąć tą tuleję ??


Z góry bardzo dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: byku1600, kuchash i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL