BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Mam pytanie odnośnie tych dwóch silników, czym one się różnią od siebie?
Zwykły 3.0 ma 184 lub 193 konie, i 390 lub 410NM, a alpina ma 245 (lub 250KM) i coś około 500NM.
Wiem że różnica jest w turbinach ale co poza tym jest innego?
Reszta osprzętu ta sama?
Porównywał ktoś te silniki?
Skrzynia w tych co widziałem zawsze jest automat, ale jaki?
Podobno ten od GM jest robiony na styk do zwykłego 3.0, więc mało prawdopodobne że siedzi tam ta sama skrzynia.
Co dokładnie tam jest, i jak się sprawuje? Wytrzymuje takie osiągi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 23:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Shadow69 napisał(a):
Reszta osprzętu ta sama?


nie sądzę

D10 to już CR II więc jak myślę pompa wysokiego ciśnienia i wtryski już inne

ma też inny stopień sprężania (niższy 16:1) ale identyczną średnicę, skok tłoka oraz pojemność = inne, niższe tłoki

Shadow69 napisał(a):
Podobno ten od GM jest robiony na styk do zwykłego 3.0, więc mało prawdopodobne że siedzi tam ta sama skrzynia.


skrzynia występowała też w odmianie manualnej (6-biegowa) co już mówi, że to na pewno nie jest to ta sama co w zwykłej 530d

a jeżeli chodzi o automat

to jak widzę (http://www.automobile-catalog.com) jest tam wsadzany nie GM a ZF (5HP24)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 02:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
części zamienne do D10 biturbo (wtryskiwacze, turbiny) są praktycznie nie do dostania. tych samochodów było wyprodukowanych ok. 150 sztuk. w polsce dwie są teraz na sprzedaż, albo jeszcze niedawno były - obie bite :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak to bite :D w naszym kraju nie ma takich :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Kurcze, czyli nie ma sensu pchać się w takie auto.
Chyba lepiej będzie dorwać zdrowe 530d i podkręcić tak do 230KM,
Dzięki za informacje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co czytalem ten silniczek ma potencjal znacznie wiekszy niz 230km. Szukaj tego poliftowego 193km. 230 to samym programem wyciagniesz. Do takich zabaw dobrze miec auto z reczna skrzynia. Gdzies czytalem ze zakladajac trubo od nowszego modelu np x5 i robiac dedykowany program mozna smialo osiagnac 260km a w wersji kille nawet do 300km pod warunkiem strojenia pod nower turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 19 grudnia 2012, 14:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2
Moje BMW: Aplina D10BiTurbo
Kod silnika: M57D30
witam! ja posiadam od roku Alpine D10 i jesli chodzi o wtryski i o turbo, wtryski niczym sie nie roznia od e39 530d, jedno i drugie turbo sterowane elektronicznie takie jak w e60 530d. Pozdrawiam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 19 grudnia 2012, 23:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Może u Ciebie tak jest, ale w seryjnej D10 turbiny są inne niż w 530d :hyhy:

http://www.turbomaster.info/eng/search. ... nes_modelo


Jeśli chodzi o różnice w stosunku do 530d:
- dwie turbosprężarki Garret ze zmienną geometrią
- inne tłoki (obniżony stopień sprężania z 1:18.0 do 1:16.0)
- większe zawory dolotowe
- zmodyfikowany kolektor dolotowy
- wydajniejsza pompa wtryskowa 1600bar zamiast 1300bar
-inny intercooler
- skrzynia ZF 5hp24
- inny wydech, dolot

Po chipie uzyskuje się wyniki na poziomie 320KM i 600NM

Części są dostępne w Alpinie. Nie odbiegają od analogicznych elementów w ASO BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 21 grudnia 2012, 09:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
ded napisał(a):
Z tego co czytalem ten silniczek ma potencjal znacznie wiekszy niz 230km. Szukaj tego poliftowego 193km. 230 to samym programem wyciagniesz. Do takich zabaw dobrze miec auto z reczna skrzynia. Gdzies czytalem ze zakladajac trubo od nowszego modelu np x5 i robiac dedykowany program mozna smialo osiagnac 260km a w wersji kille nawet do 300km pod warunkiem strojenia pod nower turbo.


z M57 nie da rady okolic 300KM zrobić, bo nie ma większych wtrysków, a seryjne do 250-260KM starczają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Alpina B10 3.0d Biturbo, a zwykła e39 3.0d, różnice???
PostNapisane: 21 grudnia 2012, 09:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Spokojnie da radę, ale kolega napisał że w "wersji killer", czyli takie dość mocno dłubniętej.
Ale powiem wam że moje zdrowe M57 na co dzień wystarcza, czasem mam wrażenie że jest aż nadto, przeszła mi ochota na coraz to większe ilości KM i Nm, to chyba oznaki starzenia się :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 164 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL