BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 19:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30
Kod silnika: M20
Witam.Posiadam BMW E30 2.0 12-zaworowe z 1988r.Gdy wyjechałem z domu usłyszałem dziwne stukanie w okolicy zaworów, myślałem że krzywka wypadła.Zdjąłem pokrywę, odpaliłem i widziałem tam dym(najprawdopodobniej to spaliny).Samochód nie ma mocy a przy wyższych obrotach stukanie jest nie do zniesienia.Co mogło być tego przyczyną? Wg. mnie to panewka się obróciła, ale proszę o Wasze porady :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 22:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Nagraj jakiś film, będzie łatwiej cokolwiek powiedzieć na ten temat. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 22:23 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sprawdź luzy zaworowe. Kiedyś właśnie zaczęło mi strasznie tłuc z okolic rozrządu, po zdjęciu dekla okazało się, że dziwnym zrządzeniem losu luz na jednej dźwigience jakoś samoistnie się skasował (nie można było wsunąć nawet najcieńszej płytki szczelinomierza). Po regulacji zaworów wszystko wróciło do normy.

PS. Silnik ten sam, co u Ciebie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 18:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30
Kod silnika: M20
Luzów najmniejszych nie ma.Dziwią mnie spaliny pod dekielkiem?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
spaliny masz pod deklem , bo masz zawory podparte ,regulacja obowiązkowa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 18:52 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No jak nie masz luzów na zaworach to właśnie to jest problemem :-D Powinny być 0,25 mm (sprawdzać na rozgrzanym).

Edit: 0,25 powinno być oczywiście na zimnym silniku, przepraszam za pomyłkę.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2011, 23:39 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 2.0 PROBLEM SILNIK
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
ProStreetxD napisał(a):
Luzów najmniejszych nie ma.Dziwią mnie spaliny pod dekielkiem?.


A dlaczego nie dziwi brak luzu na zaworach???
Przecież metal ma to do siebie że zmienia rozmiary w zależności od temperatury!
Nie będziesz miał luzu na zimnym, to na rozgrzanym silniku zawory będą otwarte
- szczególnie wydechowe, bo bardziej się grzeją! Zawory w ogóle będą otwarte nie wtedy kiedy trzeba!
Otwarte zawory = znacząco obniżona kompresja = czyli utrata mocy.
A gdyby padły panewki to raczej straciłbyś ciśnienie oleju i czerwona lampa na zegarach paliłaby w oczy...
Nie wspominając o tym, że panewek nie ma w okolicy zaworów, są dużo niżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL