BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 00:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 Błędy ABS, DDE oraz doświadczenia z warsztatami
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Opiszę moje doświadczenia z warszawskimi warsztatami i specami od elektromiki samochodowej.
Sprawa z przed roku, ale warto dzielić się doświadczeniami ku przestrodze.
Pierwsza sprawa to wymiana niektórych częsci zawieszenia - dość duzo ich było - np. wahacze, drążki, amortyzatory.
Druga sprawa - świeciła sie kontrolka wyłączonego ABS-u (ABS i kontrola trakcji nie działały i nie działał licznik kilometrów, prędkościomierz i klima).
NA forach pisano, że to może byc sterownik ABS-u, ale ktoś z komputerem musiał mi to sprawdzić.
I tak:
1. Warsztat MCars, Warszawa, ul. Rzemieślników.
Co do wyjaśnienia błędu ABS-u to przez telefon powiedziano mi że się podpieli do komputera, ale nie potrafią zdiagnozować błędu.
Ok, trudno. Z wymianą części zawieszenia to już było gorzej. Nie dokręcli dolnej osłony silnika z przodu i mi na trasie Katowickiej odpadła.
Na szczęcie nikt na nią nie najechał, dokręcił mechanik z małego warsztatu. No i cena części to już masakra. Jeśli warsztat proponuje zakup części to WARTO PYTAC O DOKŁADNE CENY.
Ja na początku zapytałem ogólnie czy mają wysokie ceny części. Odpowiedz, że nie za wysokie. Na szczęcie dopytałem ile u nich by kosztowały i okazało sie ze u kolegi z tego forum były 1000 zl taniej!!! Ja rozumiem wyszarpać kilka stów, ale oni te częsci mają naprawdę drogie.

2. Elektronika samochodow na ul. Kościoszkowców (Marysin). Szczerze odradzam tego gościa. Nie zna się. Podpiął laptopa i stwierdził, że błedu ABS nie widzi a oprócz gnizada obok silnika musi gdzieś być drugie gnizado. I jak mu powiem gdzie to drugie gniazdo to mi błąd wykasuje. Oczywiście wcale nie trzeba podpinać się jakimś drugim wejściem. Zainkasował stówę za 5 minut bezwartościowej roboty. Odradzam.

3. Mag Pol, Piaseczno, Przesmyckiego.
Tu na szczęście od razu stwierdzili że nie potrafią zdiagnozować błędu ABS.

4. Warsztat Warszawa, ul Chrzanowskiego 2. Nazwy nie pamiętam.
A tu, w dość niepozornym warsztacie na Pradze błąd ABS został szybko rozpracowany. Prosta sprawa - sterownik ABS.
Oryginalny sterownik chyba 5 tys, ja zapłaciłem 800 zł za regenerację firmie z Gdańska. I już ponad rok działa, tyle że licznik kilometrów gdy dochodzi do xxx 999 km to zaczyna od początku xxx 000. Czyli kręci w kółko ten sam tys km. Ale przy sprzedaży nie będę tego ukrywał, wiem mniej więcej ile od regeneracji przejechałem.
Ten sam warsztat ostatnio diagnozował mi błąd DDE. Głupia sprawa - dość długo jeździłem na rezerwie, zapaliła się kontrolka DDE a po 15 minutach samochód zgasł kompletnie. Dolałem paliwa i też nie chciał zapalić. Dopiero po wykasowaniu błędu działa jak poprzednio. Morał taki aby za długo na rezerwie nie jeździć. Przejazd do warsztatu lawetą kosztował dwa razy drożej niż kasowanie błędu.

Przy okazji - warto mieć w samochodzie sprzęt awaryjny i do holowania (lina, trójkąt, kamizelka oblaskowa, latarka). To są tanie rzeczy a jak się okazuje potrafią dużo pomóc.

Generalnie po doświadczeniach z tzw renomowanymi warsztatami samochód naprawiam i serwisuję (klocki, tłumik, maglownica, podnośnik szyby, oleje etc) u dwóch niepozornych mechaników w ich skromych warsztatach. Różnica w porównaniu z dużymi warsztatami jest tylko i aż taka, ze oni nie naciągają i robią dobrze. Myśle że o wiele większe ryzyko że coś spartaczą jest właśnie w dużych warsztatach, bo tam chyba mają za dużo klientów, w tym firmy na których dobrze zarabiają więc mogą sobie pozwolić na olewanie roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Błędy ABS, DDE oraz doświadczenia z warsztatami
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 09:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
A wiec co do jakosci uslug to ameryki nie odkryles i nie dotyczy to tylko Warszawy i okolicy bo ja jestem z kujawsko-pomorskiego i szpecow mamy tu takich samych :)

Po drugie niewiem jaka jest twoja wiedza na temat cen/mechaniki i ukladow elektronicznych w bmw ale powiem ze strasznie cie nacieli.
regeneracja czujnika ABS 800 zl ? o jezuuu , jak mozna kupic z demontazu sprawny , 100% dzialajacy z gwarancja rozruchowa za 240 zl :D a wiem bo sam owy sterownik zmienialem :)

Co do diagnozy ABS to nawet nie skomentuje bo kazdy mechanik co ma przecietna wiedze i komputer z dobrym oprogramowaniem to beldy znajdzie w oka mgnietu , nie kazdy je naprawi ale znalezc powinien kazdy mechanik ktory twierdzi ze z tego zyje :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Błędy ABS, DDE oraz doświadczenia z warsztatami
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Co do regeneracji ABS - tu nie chodzi o czujnik (tu lepiej kupić nowy) tylko o caly moduł, ten ktory jest przy silniku, model przed liftem. To niestety standardowa cena, a oryginał kosztuje zdaje sie jak pisałem - ok. 5 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Błędy ABS, DDE oraz doświadczenia z warsztatami
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: no prawie Lublin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
5 tys to cena w aso chyba, ja jak wymieniałem sterownik w polifcie (końcówka numeru 002) to z boscha po zniżkach zapłaciłem lekko ponad 1200, niestety numer 001 jest zastrzeżony przez aso i tylko tam można kupić :/ Nie wszystkie moduły da się naprawić, a jeśli się da to 800 to chyba przesada, znam gościa co robi to za 300.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Błędy ABS, DDE oraz doświadczenia z warsztatami
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
marver napisał(a):
regeneracja czujnika ABS 800 zl ?
M57 napisał(a):
błąd ABS został szybko rozpracowany. Prosta sprawa - sterownik ABS.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL