BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Działanie sond lambda INPA
PostNapisane: 11 maja 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M43TU B19
Witam,

Mam ciągle problem z CHECK ENGINE i błędem 171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem w INPIE. Ostatnio na włączonym błedzie sprawdziłem status live data i zaciekawiło mnie jedna sonda która pokazywała 21,09 % i napięcie prakcztycznie stało w miejscu. Po wykasowaniju błędów status live data ta SONDA pokazywała już 100%. Czy to może zbieg okoliczności czy mam może wolnietą sonde? Poradzi ktoś cos?
Obrazek
http://img641.imageshack.us/img641/4515/39611726.jpg
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Działanie sond lambda INPA
PostNapisane: 12 maja 2011, 16:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
21,09 % to jest podgrzewanie sondy
być może coś szwankuje
trzeba sprawdzić jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Działanie sond lambda INPA
PostNapisane: 16 października 2011, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Jako że do podstawowego sprawdzenia sprawności sond w Inpie nie wystarczy zrzut ekranu,
zamieściłem krótki filmik z testowania sond w moim silniku.
Tak lub podobnie powinien wyglądać odczyt testowanych sond.
Sonda przed katem oscyluje od min. do maks.
a sonda za katem trzyma się w okolicach 0,8V.
Jak wynika z dokumentacji BMW, udział w sterowaniu składem mieszanki
generalnie ma tylko sonda przed katem, sonda za katem może wspomagać system
jeśli pierwsza sonda przestała sprawnie funkcjonować.
Widać to doskonale na filmie, gdzie napięcie pierwszej sondy wykazuje dużą amplitudę
i częstotliwość zmian (kilka razy na sekundę) a napięcie drugiej pozostaje niemal stałe - tak ma być.
Sprawdzając, najlepiej wejść F8 i wybrać tylko jeden bank,
ponieważ można wtedy sprawdzić czy pierwsza sonda wystarczająco szybko reaguje,
jeśli jest zbyt wolna, jest do wymiany.
Na przykładzie M54B25.




Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL