BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 05:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 13 maja 2011, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
Witam.
Chodzi o e39 z silnikiem m52b25. z 96 roku
na wstępie kilka uwag:
- klimatyzacja mechanicznie jest jak najbardziej sprawna nabita cczynnikiem olejem w odpiwiedniej proporcji szczelna w 100%
- Samochód mial kiedys robiona przekladke z anglika

objawy

- starszy (przed liftem) panel klimatyzacji obsluguje wszystko oprocz klimatyzacji (nie wlacza sie kompresor )
- nowszy (po lifcie) panel klimatyzacji obsługuje tylko i wyłacznie klimatyzacje (nie dzialaja nawiewy nadmuch na szybe itd).

Czego moze byc to przyczyna.
- odbywaly sie proby kodowania panelu starszego jak i nowszego - zadnych efektów
- zostało sprawdzonych chyba 7 paneli klimatyzacji.

Co to moze byc ?

_________________
ECU-PERFORMANCE


Ostatnio edytowano 31 maja 2011, 22:49 przez sqter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Panel Klimatyzacji - nie pasuje
PostNapisane: 13 maja 2011, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
1) ktoś spier coś podczas przekładki...
2) skoro stary obsługuje wszystko a tylko kompresor się nie włącza to może jest padnięty, albo trzeba sprawdzić wtyczki, czy dostaje napięcie, czy nie są zabrudzone, czy wszystko styka
3) nowy panel po lifcie nie będzie prawidłowo działał w przedliftowym aucie bo podobno ma inaczej kable we wtyczkach, także trzeba szukać tego przedliftowego
ale skoro stary działa a tylko nie włącza się kompresor szukałbym przyczyny właśnie w pkt. 2

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Panel Klimatyzacji - nie pasuje
PostNapisane: 13 maja 2011, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
Kompresor jest jak najbardziej sprawny gdyz:
- na poliftowym działa tak jak nalezy
- byl sprawdzany podczas uszczelniania nabijania klimy
- kolejny objaw po wcisnieciu sniezynki kompresor zalaczy sie ale np po 10 minutach a kiedy bede chcial go wylaczyc to sie tez wylaczy dopiero po 5 10 minutach (brak kontroli nad chodzacym kompresorem)

Wszystkie pozostale elementy w samochodzie jak najbardziej sa sprawne i dzialja (po przekladce).

jakie są jeszcze elementy elektroniczne odpowiedzialne za praece klimatyzacji w e39 znajdujące sie pod deska rozdzielcza ?

_________________
ECU-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Panel Klimatyzacji - nie pasuje
PostNapisane: 13 maja 2011, 12:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
sqter napisał(a):

jakie są jeszcze elementy elektroniczne odpowiedzialne za praece klimatyzacji w e39 znajdujące sie pod deska rozdzielcza ?


jeż klimatyzacji - znajdujący się po prawej stronie całego tego urządzenia klimatyzującego...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Panel Klimatyzacji ? 4 minuty i się załącza/wyłącza
PostNapisane: 17 maja 2011, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
Dzisiaj niwe obserwacje.
Na sprawnym (sprawdzone w innym samochodzie ), odpowiednim (odpowiedni numer do nr vin) i zakodowanym panelu, kompresor nadal nie działa tak jak powinien lecz zauwazylem pewna regularność:

Po wciśniecie śnieżynki (WŁĄCZENIE KOMPRESORA) podczas pracy silnika - kompresor WŁĄCZY SIĘ PO 4 MINUTACH,
kiedy chce ją wyłączyć (wciskając snieżynke ponownie) - kompresor WYŁĄCZY SIĘ RÓWNIEŻ PO 4 MINUTACH

Sprawdzałem to kilka razy i czas mniej więcej jest za każdym razem zachowany,

Panowie czego to może być przyczyna?????? czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał?
czy opóźniona reakcja na sterowanie kompresora może być przyczyna spieprze..a czegoś przy przekładce?

_________________
ECU-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Panel Klimatyzacji - nie pasuje
PostNapisane: 31 maja 2011, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
Po sprawdzeniu kilku rzeczy sprawa ma się następująco:
- z modułu klimy z niebieskiej 26 pinowej kostki x610 wychodzą 3 kable idące do dme
- pin 15 (moduł ac) ma połączenie z pinem 16 (dme) a/c compressor signal
- pin 16 (moduł ac) ma połączenie z pinem 16 (dme) a/c on signal
- pin 17 (moduł ac) nie ma połączenia z pinem 74 (dme) signal/ a/c compressor relay

-zrobiłem nowe połączenie miedzy pinem 17 i 74 ale bez żadnych zmian
-w ogóle po odłączeniu z kostki x610 pinu 17 kompresor nadal włącza się po 4 minutach

pyt1 : gdzie znajduje się czarna 26 pinowa kostka x6021 łącząca moduł ac z dme ?
pyt2 : czy ma znaczenie dla sygnału to iż użyłem cienkiego kabla w postaci drutu a nie jak ma się to w przypadku seryjnych kabli czyli linki/spotu ?
pyt3 : czy w e39 jest wogole przekaźnik do klimatyzacji ? jeżeli tak to jaki ma symbol i gdzie się znajduje?

_________________
ECU-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 1 czerwca 2011, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
ad.1
Obrazek
ad.2
nie
ad.3
możliwe, zapraszam na http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm :)

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 2 czerwca 2011, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
przekaźnika do klimy niema .. no to juz znam odpowiedź na pierwsze trzy pytania

nasuwa się w takim razie kolejne pytanie:
co oznacza że klima może chodzić (co prawda nadal w niewłaściwy sposób ale jednak) bez jednego z 3 sygnałów?

_________________
ECU-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 33
Moje BMW: e90
Kod silnika: n57
już wszystko działa,
dzięki marcinkbig
Pozdrawiam

_________________
ECU-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 16 października 2012, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Witam
możecie napisać jak się udało naprawić te dziwną przypadłość bo mam to samo niestety


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 17 października 2012, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: M47
Sprawdź w pierwszej kolejności połączenia między panelem klimatyzacji, a komputerem silnika. Jeśli te podajże dwa kable są OK, to pomoże przekodowanie modułu za pomocą DIS-a. Kolega miał podobnie i przekodowanie pomogło.

_________________
>>>Zobacz jak potrafi łagodnie wygaszać się silnik w 320D i 330D<<<
>>>Programy do diagnozy BMW za darmo: DIS, INPA, NCS, TIS, SSS i inne<<<
>>>Dla tych co mają WIN7 - INPA, NCS, DIS, TIS, SSS pod WIN7, WINXP (GOTOWIEC za darmo)<<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 18 października 2012, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
trandolf napisał(a):
Sprawdź w pierwszej kolejności połączenia między panelem klimatyzacji, a komputerem silnika. Jeśli te podajże dwa kable są OK, to pomoże przekodowanie modułu za pomocą DIS-a. Kolega miał podobnie i przekodowanie pomogło.

mowa o kodowaniu panelu klimy tak? czy można to zrobić z pakietu Inpy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 8 listopada 2013, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
Garaż: www.autowarsztat.lublin.pl
odgrzeję...
przekładam klimatyzację z anglika 2000r do europejczyka 1997, obydwa e39.
Mam pytanie gdzie podłaczyć czujnik z chłodnicy wody, presostat, sprężarkę klimatyzacji i pin 2 z wtyczki trzy-pinowej od panela ac, a także kabel sterowania wentylatora chłodnicy (zółto-czerwony)
będę wdzięczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 8 listopada 2013, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
pisałem o [url]a http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm[/url]
tam masz wszystko opisane, bo są różnice zależnie od roku i wyposażenia

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 9 listopada 2013, 00:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
Garaż: www.autowarsztat.lublin.pl
tak, korzystam z tego caly czas, kwestia jest taka jak piszesz, odnosnie roku produkcji. Nie do końca wiem jak zmontować klimatyzację z nowszego auta do starszego. W nowszym wentylator jest sterowany z tego co widze z dme ale w starszym nie pasuje mi pin pod który mam podpiąc sterowanie. Nie wiem ktory wentylator zamontować- z rezystorami czy bez
sterownik do którego chcę dołozyc klimatyzację to dme ms41.0 a klimatyzacja wyjęta z auta o sterowniku dme ms42

Jeszcze jedna kwestia. Po wymianie panela regulacji dmuchawy nie działa dmuchawa. Na starym działa na kazdym stopniu a na klimatroniku milczy. Panel wymieniany wraz z nagrzewnicą z e39 2000r i tam wszystko działało. gdzie szukac przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 12:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam
Mam podobny problem z kompresorem klimatyzacji. Co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 14 czerwca 2018, 14:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20
Zrobię poważny odkop problem jak wyżej. Klimatyzacja po włączeniu zaczyna działać po około 4 minutach i tak samo po wyłączeniu wyłącza sie po 4 minutach. Jak już chodzi to można zamarznąć w środku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 4 kwietnia 2022, 21:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Odświeżam temat, mam podobny problem, niestety rozwiązanie w tym temacie kryje się pod martwym linkiem. Nie jest to wina brakującego czynnika w układzie, gdyż w tym modelu prąd zasilający sprzęgło kompresora wychodzi z panelu nawiewu, przechodzi przez przełącznik ciśnieniowy w osuszaczu i dopiero potem trafia do kompresora. Jeśli brakowałoby czynnika to droga prądu skończyłaby się na tym przełączniku.

Mój samochód - E39 96r. M52B20

Objawy praktycznie takie same. Po kliknięciu śnieżynki na panelu klimy INPA pokazuje:
- evaporator sensor 20°C (czujnik temp. parownika)
- DME AC Signal: ON
- DME KO Signal: ON
- AC Compressor: OFF
- Aux Fan Stage 1: OFF (wentylator klimy)
Klima wtedy oczywiście nie chodzi, dopiero po kilku minutach kompresor z wentylatorem się załączają i statusy na INPie wyglądają jak wyżej, z tym że temperatura parownika maleje, i wszystko jest na ON.
Po wyłączeniu śnieżynki kompresor i wentylator chodzą dalej przez kilka minut i tym razem sygnały DME są na OFF, a kompresor i wentylator na ON.
Próbowałem kodować panel nawiewu do serii NCSem, ale coś jest z tym nie tak, bo po takim zakodowaniu typ sygnału panelu nawiewu z DME zmienia się na PWM, które występowało dopiero od 98+. Ostatecznie kodowanie wygląda w następujący sposób (z wyjątkiem typu silnika, który jest już ustawiony na benzynę zamiast na diesla jak na obrazku):
https://ibb.co/JtfbX2g
https://ibb.co/b1SwqT0
https://ibb.co/8NTr3Lv
https://ibb.co/fnPRLYk
https://ibb.co/z2JYxP6

Może ktoś miał podobnie i wie co tu można zadziałać, żeby to rozwiązać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]Kompresor klimy reaguje po 4 minutach, gdzie jest x6021
PostNapisane: 9 kwietnia 2022, 20:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Mimo rozwiązania kryjącego się pod martwym linkiem udało mi się rozwiązać problem. Poczytałem o DISie, zainstalowałem go i przekodowałem panel nawiewu. Samo przekodowanie nie było trudne, po uruchomieniu DISa trzeba zrobić tak:
1. "Coding/program"
2. "ZCS/FA Coding"
3. Kliknąć dwa razy strzałką "dalej" w prawym dolnym rogu
4. "E39 Series"
5. "Recoding"
6. "IHKA"
7. Następnie dwa razy "Yes"
Po zakodowaniu wyłączyć zapłon i odłączyć niebieską oraz 3 pinową wtyczkę z panelu nawiewu na chwilę, potem podłączyć z powrotem i gotowe. Kompresor od tej pory załącza i rozłącza się na dotyk guzika a nie po 4 min.

DISa polecam zainstalować gotowca od trandolfa stąd:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 8#p1062748
Działa na Windows 10 i działać będzie pewnie nawet i na Windows 11 jak ktoś posiada. Na starych laptopach polecam używać VMware wersji nie większej jak 12, bo przy nowszych będzie wyskakiwać, że nieobsługiwany procesor i wirtualne maszyny się nie odpalą.
Nie polecam natomiast instalować DISa tradycyjnym sposobem, męczyłem się cały dzień a i tak nie działało, szkoda nerwów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL