BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 15:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 31 maja 2011, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d Touring e46 '05
Kod silnika: M47TU
Witam,

Chciałbym prosić kolegów z forum o zdanie na temat mojego problemu.

Od kilku tygodni zauważyłem zwiększone dymienie (czarny dym) przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydawało mi sie również, że samochód stracił trochę mocy i więcej pali.
W weekend wybrałem się za miasto i wyprzedzając czułem się lekko zażenowany z powodu chmury dymu jaką pozostawiam z tyłu. Do tego zapaliła się pomarańczowa kontrolka pogorszenia składu spalin.
Było jasne, że coś jest nie tak.

Po podłączeniu sie INPĄ do kompa w module silnika są następujące błędy:


E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 30.05.2011 12:26:31
ECU: D50M47B1
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47B1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
3FF1 3FF1 (3264) air flow meter
P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift
Error counter: 113
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 174220 km
average engine rotational speed 2427.25 rpm
coolant temperature 87.27 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1339.11 bar
injection mass index value without mass balance control 59.08 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1109.08 mg/Hub
charge pressure value 2205.53 hPa
Linearised APP1 98.42 %
Battery Voltage 14174.59 mV
Vehicle speed 108.57 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa

Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu klein
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 3F F1 B2 06 32 64 71 27 44 0E 58 89 AA 96 B0 E0
7D 57 6E 65 44 4A 4A 89 83 61 80 A1 46 57 4A 66
-------------------------------------------------------------
4226 4226 (0131) Lambda probe
Error counter: 3
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 174320 km
average engine rotational speed 1544.61 rpm
coolant temperature 60.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1039.78 bar
injection mass index value without mass balance control 48.84 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 674.27 mg/Hub
charge pressure value 1339.07 hPa
Linearised APP1 81.89 %
Battery Voltage 14174.59 mV
Vehicle speed 55.27 km/h
Atmospheric-pressure 1004.30 hPa

Sauerstoffkonzentration unplausibel niedrig
Test conditions not yet fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 98 78 06 00 00 04 28 44 24 4F 81 85 5F 70 80
44 56 4F 66 44 49 4A 89 3C 00 5A 6E 00 57 5E 65
=============================================================

<było ich więcej ale wklejam po jednym>

Generalnie za mało powietrza (albo za dużo paliwa). Podejrzewałem padnięty wtysk albo przepływkę. Postanowiłem jeszcze zdiagnować przepływkę metodą Rogera (3ci bieg 3500rpm). Wygląda to tak:

Obrazek

Turbina podaje za małe ciśnienie a jednocześniej przepływka pokazuje za dużo powietrza. Lewe powietrze? Zacięty zawór EGR?
Kilka miesięcy temu czyściłem zawór EGR i wycinałem klapki według instrukcji z forum.

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam,

Bart0lini


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 1 czerwca 2011, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e30 / x6 / f01
zobacz turbine, sprawdz przelewy, i zobacz weze od intercoolera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d Touring e46 '05
Kod silnika: M47TU
Dzięki za odpowiedź. Wczoraj z kuplem, który ma identyczną bumę (Southparketeer) porównywaliśmy pracę silników plus wskazania kompa. Zauważyliśmy, że u mnie przy ostrym przyspieszaniu pojawia się syk, cos jakby wziększyć nawiew. To chyba dobry trop:
Prawdopodobnie po usuwaniu klapek zawirowań nie dokręciłem wystarczająco mocno kolektora. Śruby na skutek drgań sie poluzowału i przy dużym ciśnieniu ulatuje powietrze. To wyjaśnia dlaczego ciśnienie (mierzone w kolektorze) - 1.9 bar jest niższe niż zadaje ECU - 2,3 bar ,a ilość powietrza (mierzona przez przepływkę za filtrem powietrza) jest taka jak ma być - 1222 mimo, że ECU spodziewa się mniejszego - 971. Spodziewa się mniejszego, bo myśli, że turbina nie daje rady. A powietrze sobie ucieka gdzieś bokiem. ECU podaje paliwo na podstawie przepływki więc podaje go za dużo stąd dym.

To narazie hipoteza. Zawiozłem dziś bumę do mechanika więc się powinno wyjaśnić. Może trzeba będzie wymienić uszczelki pod kolektorem (nie wymieniałem przy usuwaniu klapek). Dam znać jak się wyjaśni, może komuś się kiedyś przyda.

Bart0lini


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 08:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
Daj znać kolego co Ci mechanik odpowie na Twoje hipotezy :) przyda się dla potomnych!
powodzenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d Touring e46 '05
Kod silnika: M47TU
Niestety mechanik (S. Rusa, Szarych Szeregów, W-wa) nie znalazł przyczyny i skasował mnie na 100 PLN za robociznę. Kolektor jest przykręcony elegancko. Tak jak i rury do EGR. "Udało się panu" powiedział.... Chyba już mnie tam nie zobaczą. Według niego to przepływka. Słyszy syczenie podczas jazdy, ale na postoju nie jest w stanie zlokalizować. Sygeruje zamienić się z kolegą przepływką i zobaczyć.
A ja będę uparcie szukać dziury w całym. Następny podejrzany - intercooler. Umówiłem sie na poniedziałek do Lukasza Dąbrowskiego w Wilanowie. Ponoć sie orientuje.

Pozdro i udanego weekendu (bez chmury sadzy w lusterku)

Bart0lini


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 22:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Sprawa co najmniej oczywista .....
Moim skromnym zdaniem odpowiedziałeś sobie na pytanie w jednym z postów.
Przepływka OK
Turbo OK
Szukaj nieszczelności w dolocie....... od turbiny ,przez intercooler do kolektora.
Gdzieś masz dziursko . Panu "mechanikowi "podziękuj za dalszą współpracę.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d '05 Kopci + kontrolka pogorszenia składu spalin
PostNapisane: 14 czerwca 2011, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d Touring e46 '05
Kod silnika: M47TU
Udało się znaleźć dziurę!

Okazało się że popękana jest rura gumowa od IC tuż przed EGR. Pęknięcia są dwa wzdłużne od spodu więc nie było widać. Problem na razie rozwiązałem taśmą klejącą :) taką srebrną, szeroką z przeplotem (duct tape). Póki co trzyma, ale jestem w trakcie poszukiwań części zamiennej.
Niestety w moim roczniku ta rura występuje jako całość (numer 6 na rysunku) i w ASO kosztuje jakieś 500,-

Obrazek

Na Allegro jak na złość jest pełno rur prawych (od turbo do IC) a lewych brak.

Jakby ktoś miał namiar na ww. część to będę wdzięczny.

Bart0lini


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL