BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 19:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] M47 dlaczego nie jedzie jak powinien? - laborat :D
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 13:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam!

Jak wielu z was borykałem się jakiś czas z niesprawnością powyższego silnika. Od kiedy kupiłem auto czyli prawie rok czasu auto jeździło na zmianę raz lepiej raz gorzej. Przede wszystkim problem polegał na tym, iż na 4 i 5 biegu czuć było dziurę w mocy około 2-2,5k obrotów. Na 1,2,3 auto szło jak powinno, czuć było przyśpieszenie. Jednak zrobienie zrywki było małym problemem na suchym asfalcie. Ale nie należę do osób które lubią zimny okieć, głośną muze i zrywki co skrzyżowanie, więc mi to nie przeszkadzało. Zależało mi na poprawie osiągów na 2óch ostatnich biegach. Więc wziąłem się za maszyne...

I tu się zaczęła moja przygoda z powyższym forum, natknąłem się na wielu specjalistów, dzięki ich podpowiedziom doszedłem do usprawnienia maszynki;).
Zacząłem rzecz jasna od tematu robertabmw, który to polecał czyszczenie elektrozaworków od turbo i egra oraz czyszczenie samego egra. Moje autko też miało problem z płynnym ruszeniem z 1. Po czyszczeniu egra, problem znikł, auto ruszało poprawnie. Wyczyściłem zaworki, troche mi zeszło czasu, auto niestety jechało jak wczeniej - chwilowy brak mocy na 4 i 5.
Gdzieś doczytałem od kogoś, że czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym powinno pozytywnie wpłynąć na pracę silnika. Potwierdzam, czujnik był uwalony nagarem, a sam dolot posiadał "kokonik" w miejscu montażu czujnika, co trzeba było przepchać. Po złożeniu oraz próbie nadal niestety to samo - przerwa w mocy na 4 i 5, ale pozytywne zdarzenie - ładniej się zbierał od samych dołów na 1,2,3.
Problem tkwił nadal. Doczytałem też, że w silnikach M47 zaleca się syntetyk to the end of life:). Gdy zaczynałem przygodę z autem niestety nie wiedziałem tego i mechanior zalał mi półsyntetyk. Niedawno nadejszała wiekopomna chwiła na zmiane oleju, więc poradziłem się kolegi z nysy i zalałem Motul X-Clean 5w40, oraz wymieniłem filtr oleju na oryginał oraz całą odme. Poza zmianą akustyczną w pracy silnika - wydaje mi się, że ciszej pracuje, nie zmieniło się kompletnie nic w moim problemie. Poczułem jedynie delikatny przypływ mocy, ale to dzięki nowej odmie chyba. Problem z 4 i 5 biegu znowu pozostał, znowu porażka :mur: .
Zrezygnowany szukając dalej, w końcu to moja pasja, natknąłem się na temat przepływomierza kolegi z nysy;). Przeczytałem i poleciałem sprawdzić do auta czy mam stary czy tez nową przepływkę. Okazało się, że przepływka jest nowa. Czytając dokładnie temat kolegi okazało się, że powinno się robić adaptacje - aktualizacje softu sterownika silnika. Niestety nie posiadałem interface'u. Koledzy z miasta co mieli, nie znali się na tyle by odpalić co potrzeba do aktualizacji. Postanowiłem więc zainwestować całe 100zł w interface oraz 2 dni i 2 noce nieprzespane na instalacje DISa oraz konfiguracje. Dzięki uprzejmości kolegi, który opisał na naszym forum jak przeprowadzić aktualizacje krok po kroku postanowiłem spróbować. Raz się żyje, a kto nie ryzykuje nie pije szampana;). No i...? Pije szampana :super: . Haha... Auto jedzie pięknie, na żadnym biegu nie czuć najmniejszego spadku mocy, czuć że auto odzyskało swoje stracone koniki... Zauważyłem też, że auto płynniej rusza z miejsca na 1:). Jakoś takie odczucie mam :oczami: .

Postanowiłem ułatwić nowicjuszom zabawę z naszymi Buniami i zebrałem całe informacje do kupy, bo jak wiadomo w kupie siła :cwaniak: . Podejrzewam, że aktualizacja softu pomogłaby od razu, ale teraz wiem przynajmniej, że zrobiłem wszystko co mogłem dla mojego M47 i mam nadzieje, że odwdzięczy mi się tym samym w przyszłości :cool: .

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 dlaczego nie jedzie jak powinien? - laborat :D
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 14:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dobrze że zebrałeś wszystkie informacje do kupy. Sporo było takich problemów, raz nawet ostro spięliśmy się z Krzyśkiem alias RogerNysa , ale gdybyś odrazu auto podłączył pod np. Inpe, dawno piłbyś szampana :hyhy:
Takie rzeczy wychodzą po odczycie ciśnienia doładowania i zmierzonej masie powietrza :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 dlaczego nie jedzie jak powinien? - laborat :D
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Adam093 napisał(a):
Wychodzą ale w tym modelu tylko DISem

Wież mi Inpą też można zdiagnozować M47.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 dlaczego nie jedzie jak powinien? - laborat :D
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 20:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Koledzy, a podpowiedzcie mi jedna rzecz. Dis dziala, zrobilem programowanie sterownika silnika, ale gdy wchodze w car memory, zmienie cos, zrobie set vehicle prosi i wyl i wl zaplonu a nastepnie nacisniecie yes... Niestety nic sie nie dzieje:/. Impa, ecs dziala bez problemu. W ecsie jedyny problem to nie moge odczytac i zapisac modulu lsz:/.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL